Flip4Mac
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-06-09 22:28

Sakset fra en anden gruppe....

Nu bliver det åbenbart yderligere besværlig - læs: begrænset - for
Mac-folket at se div. net-TV, nyheds sites, aviser osv. mvh. ERS

Flip4Mac.com is now part of Telestream.net

And the free version is no longer available...

trial Download Information:
If you have the free WMV Player, you already have a trial version
of all the other Flip4Mac WMV products. In trial mode you can
export 1/2 the duration of your source file up to 30 seconds.

In addition, a watermark will be placed on any files that you import
until you upgrade to Player Pro.

When you purchase a product, you will receive a serial number,
which will unlock the features you purchase.

Purchase Instructions:
To purchase a license Flip4Mac WMV, select Preferences > License >
Purchase from within the application.

You can also purchase Flip4Mac WMV from our secure online store.

--
Member National Rifle Association
Member American Civil Liberties Union

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 13-06-09 22:34

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> writes:

> Nu bliver det åbenbart yderligere besværlig - læs: begrænset - for
> Mac-folket at se div. net-TV, nyheds sites, aviser osv. mvh. ERS

Umm, http://www.telestream.net/flip4mac-wmv/overview.htm lister nu den
gratis player som free. Jeg kan ikke se, hvad der er blevet mere
besværligt. Jeg ser en sjælden gang i mellem wmv filer sendt fra
ubetænksomme Windowsbrugere, men jeg aldrig haft brug for at importere
dem. VLC og MPlayer kan vist i øvrigt dekode visse varianter af wmv.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 13-06-09 23:27

Thomas Bjorn Andersen wrote:

> Umm, http://www.telestream.net/flip4mac-wmv/overview.htm lister nu den
> gratis player som free. Jeg kan ikke se, hvad der er blevet mere
> besværligt.

Den gratis afspiller er blevet begrænset i visse funktioner, hvis man
skal tro brugervejledningen. Desuden er det heller ikke alle net-TV
sider, den vil acceptere længere.

> Jeg ser en sjælden gang i mellem wmv filer sendt fra ubetænksomme
> Windowsbrugere, men jeg aldrig haft brug for at importere dem.
> VLC og MPlayer kan vist i øvrigt dekode visse varianter af wmv.

Både VLC og den nye MPlayer Extended OS X kan sagtens afspille std. WMV
filer uden problemer - også dem, der er lavet med Windows Media Player.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-06-09 23:30

> Den gratis afspiller er blevet begrænset i visse funktioner, hvis man
> skal tro brugervejledningen.

hvad skulle det være ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 14-06-09 01:12

Thomas von Hassel wrote:

> hvad skulle det være ?

Nedsat indlæsningshastighed, begrænset adgang til visse netbaserede TV -
bl.a. også DRTV2, TV2, TV2News, NRK TV1 og TV2 samt nu også NYT Net TV,
Washington Post Net TV, Aftenposten Net TV (også som betalende). - Det
er dem, jeg foreløbig har prøvet...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-06-09 06:00

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> [...]
> bl.a. også DRTV2, TV2, TV2News, NRK TV1 og TV2 samt nu også NYT Net TV,
> Washington Post Net TV, Aftenposten Net TV (også som betalende). - Det

Du må prøve igen, non-DRM wmv content virker fint på disse fra Safari:

DR1
DR2
TV2
TV2 Sputnik
TV2 Sport
Eurosport

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-06-09 11:19

> [...]
> bl.a. også DRTV2, TV2, TV2News, NRK TV1 og TV2 samt nu også NYT Net TV,
> Washington Post Net TV, Aftenposten Net TV (også som betalende). - Det

dr1 og tv2 virker da fint her...

/thomas

Fra : Niels Thomsen

Dato : 16-06-09 19:19

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> wrote in message

> hvad skulle det være ?

Jeg har ikke tidligere brugt det og jeg ser ikke ud til at kunne få lov til
at høre netradio fra DR (P3). Når jeg forsøger, siger dne at jeg mangler
Flip4Mac plugin. Det viser sig så ikke at kunne installeres automatisk, og
når jeg prøver manuel install finder jeg kun noget WMVplayer.. Det er
installeret, men lige lidt hjælper det efter genstart m.v. - den mener
stadig at plugin'et mangler, og jeg får derfor ikke lov at høre netradioen..

Men om det er en del af en begræning/ændring, et fejlagtigt plugincheck hos
DR eller en fejl-40, vides ikke..

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-09 19:26

Niels Thomsen <nielsthomINGENSPAM@googles-email-system.com> wrote:

> [...]
>
> Men om det er en del af en begræning/ændring, et fejlagtigt plugincheck hos

netradio virker fint her. download og reinstaller

http://dynamic.telestream.net/downloads/download-flip4macwmv.htm

luk evt. safari inden ..

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-06-09 20:09

Niels Thomsen wrote:

> [...]
>
> Men om det er en del af en begræning/ændring, et fejlagtigt plugincheck hos

Det er også noget af det, jeg oplever nu. Jeg /véd/, både Flip4Mac med
tilh. plug-in er korrekt installeret her. Det er altså på 3 maskiner,
der er galt her med i alt 5 systemer - heraf 2 100% clean installs...!

Jeg har tidl. klaget til DRs 'ombudsmand, Jakob Mollerp. han lovede at
vende tilbage, men det er nu 4 mdr. siden, og han har ikke givet lyd fra
sig endnu overhovedet!

Jeg tvivler bare på, det udelukkende er hos DR, der er fejl, siden jeg
heller ikke kan tilgå andre netbaserede radioer og TV...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-09 20:15

> [...]
>
> Jeg tvivler bare på, det udelukkende er hos DR, der er fejl, siden jeg
> heller ikke kan tilgå andre netbaserede radioer og TV...

nej, din flip4mac installation er nok på en eller anden måde fucked ...
fjern alt, inkl. plugins og reinstall.

Tryk så evt. på "reclaim ..." i Flip4mac's System Prefs

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-06-09 20:24

Thomas von Hassel wrote:

> nej, din flip4mac installation er nok på en eller anden måde fucked ...
> fjern alt, inkl. plugins og reinstall.
>
> Tryk så evt. på "reclaim ..." i Flip4mac's System Prefs

Er selvfølgelig afprøvet forlængst... jeg troede egentlig ikke, det var
meningen, man skulle skrive alt, hvad man har forsøgt ord for ord, når
man skriver, at man har forsøgt "alt".

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 16-06-09 20:29

> [...]
>
> Er selvfølgelig afprøvet forlængst... jeg troede egentlig ikke, det var
> meningen, man skulle skrive alt, hvad man har forsøgt ord for ord, når

"alt" er bare så nemt fordi det forudsætter at du ved alt om alting ...
derfor er det nemmere hvis man i grove træk fortæller _hvad_ man har
prøvet.

Og igen, DR f.eks. netradio virker fint her ...

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 16-06-09 20:19

> [...]

> tilh. plug-in er korrekt installeret her. Det er altså på 3 maskiner,
> der er galt her med i alt 5 systemer - heraf 2 100% clean installs...!

Du svare på noget helt andet. Niels forventer at det indlejrede script
kan installere plugins som det kendes fra windows (active-X) på en mac,
det kan det ikke.

> Jeg har tidl. klaget til DRs 'ombudsmand, Jakob Mollerp. han lovede at
> vende tilbage, men det er nu 4 mdr. siden, og han har ikke givet lyd fra
> sig endnu overhovedet!

Hvis du har været lige så uforskammet som her i gruppen kan jeg godt forstå
at du er begravet meget dybt nede i bunken.

> Jeg tvivler bare på, det udelukkende er hos DR, der er fejl, siden jeg
> heller ikke kan tilgå andre netbaserede radioer og TV...

Det kan vi andre så - både i safari 3 & 4 og firefox 3.x

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 13-06-09 23:19

> [...]
> Purchase from within the application.
>
> You can also purchase Flip4Mac WMV from our secure online store.

Flip4mac har altid være ejet af Telestream (eller meget længe) og der
har altid være en "pro" udgave du kunne betale for. Der er ikke noget
nyt i det her.

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 14-06-09 05:51

> Flip4mac har altid være ejet af Telestream (eller meget længe) og der
> har altid være en "pro" udgave du kunne betale for. Der er ikke noget
> nyt i det her.

Korrekt det nye er at man i den gratis version også for en demo af hvad
versionen det koster penge kan.

--
Morten Reippuert Knudsen