Søg og erstat i mange HTML-filer
Fra : Kurt Hansen

Dato : 15-06-09 06:05

Jeg bruger Stones Webwriter, men den bliver ramt af fejl, hvis jeg forsøger
at erstatte DOCTYPE-linien i hele mit projekt - altså i mange filer.
Funktionen fungerer udmærket ved global erstatning af enkelte ord, men en
hel sætning vil den åbenbart ikke være med til.

Findes der en lille utility til XP, som kan gøre dette
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-06-09 07:23

Kurt Hansen skrev:

> Findes der en lille utility til XP, som kan gøre dette

Jeg har flere editorer til forskellige ting, og en af dem bruger
jeg til søg og erstat i filer uanset om jeg egentlig er i gang
med at bruge en af de andre. Den er gratis og fylder 5 Mbyte
installeret.

Den hedder JCreator (er beregnet til Java):

   http://www.jcreator.com/download.htm

Den gratis version hedder noget med LE (Lite Edition).

Der findes et rasende hurtigt hjælpeprogram til søg og erstat i
filer, gsar.exe, men det er kommandobaseret (køres i en
kommandoboks) og kan kun arbejde i én mappe ad gangen.

--
Bertel

Fra : Jahirah

Dato : 17-06-09 17:47

Kurt Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> hel sætning vil den åbenbart ikke være med til.
>
> Findes der en lille utility til XP, som kan gøre dette

Jeg Bruger EditPlus2 - den kan det hele, uden du behøver have 5 små ikoner til
at ligge og flyde :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne