Penge trukket på VISA, men ingen "vare" mo~
Fra : Klaus G.

Dato : 13-06-09 17:30

Hej.

Jeg har et problem med nogle penge der er blevet trukket på mit VISA.

Jeg har haft en betalt konto på www.gamespot.com som jeg har været fuldt ud
tilfreds med. Men efter lang tid, så virkede mit login ikke længere og jeg
gik ud fra det var fordi min betaling ikke længere dækkede. Nu er der vel
gået en 1½-2år siden jeg betalte og så trækker de sørme 214,14kr. på min
konto. Jeg tjekker deres hjemmeside, men jeg kan ikke logge ind. Det skal
ske med mail adresse, så det er ikke fordi jeg taster forkert. Jeg prøver at
få password tilsendt, for at se om det måske kan sætte lidt skub i tingene.
Får bare svar tilbage om at min mailadresse ikke findes. Jeg har kun haft to
mail adresse og ingen af dem giver udslag. Jeg er dog 100% sikker på hvad
for en der blev brugt dengang, da FireFox stadigvæk kan huske den...

Jeg har naturligvis prøvet at skrive til deres support, men de har ikke
svaret endnu og det er jo ved at være nogle dage siden nu.

Jeg har hørt at jeg kan trække penge tilbage, hvis der er betalt med VISA i
nogle tilfælde. Kan jeg også det her? Vil ned i banken på mandag nemlig, men
vil gerne have lidt afklaring i sagen inden jo.

--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Niels Bengaard

Dato : 13-06-09 18:06

> [...]
> i nogle tilfælde. Kan jeg også det her? Vil ned i banken på mandag nemlig,
> men vil gerne have lidt afklaring i sagen inden jo.

BRF bank beskriver reglerne således.

Har du betalt med et betalingskort, har du altid krav på at få pengene
tilbage i disse tilfælde:

a.. du fortryder købet ved at undlade at modtage varen
b.. varen bliver ikke leveret
c.. der er hævet penge på din konto, uden du har givet lov
d.. beløbet stemmer ikke overens med det aftalte

For at få pengene retur skal du først kontakte sælger. Lykkes det ikke, skal
du kontakte BRFbank, som hjælper dig med at lave en indsigelse og herefter
skal sætte pengene ind på din konto igen, mens indsigelsens rigtighed
undersøges.

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 14-06-09 15:36

Klaus G. wrote:
> [...]
> mail adresse og ingen af dem giver udslag. Jeg er dog 100% sikker på hvad
> for en der blev brugt dengang, da FireFox stadigvæk kan huske den...

Kan din konto på gamespot måske være blevet overtaget af en
uvedkommende, måske vha. en keylogger på din pc derhjemme, eller var
password så nemt at det kunne gættes?
Hvis emailadr. er blevet udskiftet af en uvedkommende, passer det jo
fint med at du ikke kan logge ind og din emailadr. ikke findes i deres
system.

Fra : Klaus G.

Dato : 15-06-09 16:38

> [...]
> Hvis emailadr. er blevet udskiftet af en uvedkommende, passer det jo
> fint med at du ikke kan logge ind og din emailadr. ikke findes i deres
Jeg tvivler rigtig meget. Dels fordi jeg er meget omhyggelig med at passe på
sådanne ting ikke sker. Og så har jeg ikke mistet nogen andre konti rundt
omkring, som nok kunne være meget sjovere at få overtaget. WoW, Steam,
Travian osv..

Fra : Klaus G.

Dato : 17-06-09 16:15

> Jeg har hørt at jeg kan trække penge tilbage, hvis der er betalt med
> VISA i nogle tilfælde. Kan jeg også det her? Vil ned i banken på
> mandag nemlig, men vil gerne have lidt afklaring i sagen inden jo.
Banken siger nu, at de først kan trække pengene tilbage, hvis jeg har opsagt
mit abbo og har en kvitt herpå, en mail eller andet.

Hvad faen gør jeg så? Der er kun blevet trukket penge éen gang fra den
hjemmeside og det er mindst 1½år siden og det abb køre kun i 12mdr af
gangen. Og så nu her igen lige pludselig hiver de penge... og deres support
svare ikke på mine henvendelser. Jeg kan ikke logge ind heller jo.

Sys fame ellers at de reklamere med at man "bare" kan få sine penge igen,
hvis der er problemer... :/

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-06-09 16:40

> [...]
>
> Sys fame ellers at de reklamere med at man "bare" kan få sine penge igen,

Ikke hvis du har fået leveret den vare du har bestilt.

Mvh Niels

Fra : Klaus G.

Dato : 17-06-09 17:38

> Ikke hvis du har fået leveret den vare du har bestilt.
Hehe, det er der jo også fornuft i. Men jeg kan ikke logge ind, kan ikke
modtage nyt kodeord, da de siger min mailadresse ikke fungere. Mine forsøg
på at kontakte deres support er ikke lykkedes og det er altså ved at være
11dage siden nu.

Så jeg vil ikke mene at jeg har fået min "vare" endnu...

Fra : Niels Bengaard

Dato : 17-06-09 19:12

> [...]
> 11dage siden nu.
>
> Så jeg vil ikke mene at jeg har fået min "vare" endnu...

Jep, det lyder som en irriterende sag. Kan du ikke komme videre nu, er der
ikke meget andet at gøre end at opsige abonnementet skriftligt nu og så
gemme dokumentationen, så skal du ikke betale mere fremover.

Mvh Niels