bibelens bøger
Fra : news.tele.dk

Dato : 13-06-09 08:03

Jeg hørte for nyelig en sige at det var den katolske kirke der sammensatte
hvilke bøger der skulle med, og hvilke ikke, kan det passe?

noget jeg også studser over er, at der måske skulle være 4 breve til
korinterne (ifølge Chuck Missler), 1 til laodikea af paulus, og andre bøger
i Gt som vi ikke har med idag, jeg tænker, at det ikke skulle undre mig om
den katolske kirke har dem i deres arkiver, det kunne være spændende om de
ville lukke dem op

Ole

Fra : Dybbøl

Dato : 13-06-09 10:26

news.tele.dk wrote:
> [...]
> bøger i Gt som vi ikke har med idag, jeg tænker, at det ikke skulle
> undre mig om den katolske kirke har dem i deres arkiver, det kunne være

Hej Ole - prøv at tjekke dette link:
http://da.wikipedia.org/wiki/Det_Nye_Testamente

Fra : Dybbøl

Dato : 13-06-09 10:28

news.tele.dk wrote:
> [...]
> bøger i Gt som vi ikke har med idag, jeg tænker, at det ikke skulle
> undre mig om den katolske kirke har dem i deres arkiver, det kunne være

Prøv at google ordet: kanondannelse

Fra : Jakob Munck

Dato : 13-06-09 13:44

> den katolske kirke har dem i deres arkiver, det kunne være spændende om de
> ville lukke dem op
>
> Ole

De er i den katolske (= originale) bibel (Dough-Reins f.eks.), men ikke i
Luthers beskårne udgave.

v.h.
Jakob

Fra : Lyrik

Dato : 14-06-09 19:51

On Sat, 13 Jun 2009 09:03:27 +0200, news.tele.dk <o-madsen@privat.dk>
wrote:

> [...]
> bøger i Gt som vi ikke har med idag, jeg tænker, at det ikke skulle
> undre mig om den katolske kirke har dem i deres arkiver, det kunne være

Hej Ole!
Der er alt for mange bøger i "Bibelen" De har medtaget ravl og krat. Dem
der ikke er med er endnu værre.

MvH Jens Erik Bech