Syg tomatillo
Fra : Inger D.

Dato : 13-06-09 13:18

Min tomatillo har det ikke så godt. Den smider knopperne, efter de er
afblomstrede og har sære 'vorter' på bladene. I starten lignede det trips,
men nu har det udviklet sig til noget jeg ikke kan genkende. Her er et par
billeder:
http://bayimg.com/lAaKIaAcp
http://bayimg.com/laaKKaAcP
http://bayimg.com/laaKMaacP
http://bayimg.com/mAAkcAacP
http://bayimg.com/maaKEAAcp
http://bayimg.com/mAakGaaCp
http://bayimg.com/MAAkkaAcp
http://bayimg.com/maAKMaAcp
http://bayimg.com/maAknaaCP

Det er ikke sikkert at alle kan se billederne p.g.a. spærringen af
thepiratebay.org - dette kan omgås ved at bruge en anden dns-server f.eks.
OpenDNS 208.67.222.222 og 208.67.220.220

Fra : tobi

Dato : 13-06-09 17:16

Skal jeg bare indtaste f.eks. 208.67.220.220?

(Jeg tror, at min udbyder - tdc - har begrænset min adgang - jeg får blot en
fejlmelding)

Tom

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 13-06-09 17:25

> Det er ikke sikkert at alle kan se billederne p.g.a. spærringen af
> thepiratebay.org - dette kan omgås ved at bruge en anden dns-server f.eks.
> OpenDNS 208.67.222.222 og 208.67.220.220

Så find et andet sted at vise dine billeder - der er nok muligheder uden at
man behøver bruge den slags tjenester.

Mvh Maria

Fra : Armand

Dato : 13-06-09 20:36

Maria Frederiksen skrev:

> Så find et andet sted at vise dine billeder - der er nok muligheder uden at
> man behøver bruge den slags tjenester.

Mig bekendt findes der kun "den slags tjenester" medmindre man har sin
egen hjemmeside eller server :-|

--
Armand.

Fra : CC

Dato : 13-06-09 22:11

"Inger D."skrev i meddelelsen ...
> [...]
> thepiratebay.org - dette kan omgås ved at bruge en anden dns-server f.eks.
> OpenDNS 208.67.222.222 og 208.67.220.220

Prøv her istedet ....................
http://www.gratisupload.dk/

Fra : Armand

Dato : 14-06-09 00:50

CC skrev:

> Prøv her istedet ....................
> http://www.gratisupload.dk/

Og det er så nemt at jég lige gjorde det (i anden forbindelse) !

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 14-06-09 09:08

Armand skrev:

> Og det er så nemt at jég lige gjorde det (i anden forbindelse) !

- - - Og som i ligesågodt også kan få hér, eftersom der er noget
have-ting indblandet

Der er nok nogen iblandt gruppens brugere der har haft en NSU Quickly -
Hér er der én i lunberjack-special udgave:
<http://www.gratisupload.dk/download/30241/>

--
Armand.

Fra : Inger D.

Dato : 14-06-09 10:14

> Min tomatillo har det ikke så godt. Den smider knopperne, efter de er
> afblomstrede og har sære 'vorter' på bladene. I starten lignede det trips,
> men nu har det udviklet sig til noget jeg ikke kan genkende.

Hvis der er nogen der har et svar på mit spørgsmål om den syge tomatillo, er
jeg meget interesseret. Her er billederne lagt ud på en anden af 'de der
tjenester' - i øvrigt ikke en jeg kan anbefale, for den var da besværlig og
snørklet at bruge i fht. bayimg.org

http://gratis-upload.dk/download/30255/
http://gratis-upload.dk/download/30256/
http://gratis-upload.dk/download/30259/
http://gratis-upload.dk/download/30260/
http://gratis-upload.dk/download/30261/
http://gratis-upload.dk/download/30262/
http://gratis-upload.dk/download/30263/

Inger D.

Fra : CC

Dato : 14-06-09 12:22

"Inger D." skrev i meddelelsen ...

> [...]
Har ikke megen forstand på tomatplanter, men vi havde en stueplanter, der
havde nogenlunde samme synptomer.
Vi kom til den konklusion, at den havde fået for meget direkte sol, og ikke
nok vand.
Den rettede sig aldrig, og røg på komposten

Fra : Inger D.

Dato : 15-06-09 10:08

> Min tomatillo har det ikke så godt. Den smider knopperne, efter de er
> afblomstrede og har sære 'vorter' på bladene. I starten lignede det trips,
> men nu har det udviklet sig til noget jeg ikke kan genkende.

Nu har jeg fået svar fra en anden gruppe og vil lige poste det her, hvis
andre har samme problem:

"Planten har hverken sygdomme eller skadedyr men viser symptomer som man
normalt vil benævne som »ødemer«.
Disse symptomer fremkommer af fysiologiske årsager. Især om foråret når
planter er i god vækst og rigelig forsynet med vand og gødning, sker der til
tider det at de faktisk om dagen, optager så meget vand at cellerne
sprænges. Det gælder tyndbladene planter og især under forhold med lave
luftfugtigheder kan sådanne situationer opstå. Fænomenet kan delvist
modvirkes ved at holde planterne til den tørre side samt at undgå for store
svingninger i temperatur og luftfugtighed over døgnet. De lyse dannelser er
plantens forsøg på at danne sårhelingsvæv og lukke cellerne efter
sprængningerne."

Årsagen til at den smider knopperne er, at den er selvsteril og derfor
mangler en mage. Jeg må se om jeg kan skaffe en et sted, ellers har jeg sået
nogle flere frø, men det er nok for sent :(

Inger D.