Splash
Fra : Steen

Dato : 13-06-09 19:09

Kom lige forbi den lokale Suzukiforhandler i dag, og kiggede lidt på Splash.
Ser da fin ud - er der nogen der har erfaringer med den....fordele/ulemper?

Det er selvfølgeligt ikke nogen luksusbil, men en A-til-B-bil...med plads
til at handle på hjemvejen?

--

C¨,)

Fra : KASO

Dato : 14-06-09 20:40

"Steen" <isteen+usenet@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> den....fordele/ulemper?
>
> Det er selvfølgeligt ikke nogen luksusbil, men en A-til-B-bil...med plads

Jeg har trillet en tur i et eksemplar. Den virkede fin til prisen. En
kollega har et eksemplar og er godt tilfreds. Jeg prøvede for nylig en let
brugt Swift (havde kørt ca. 10.000km) - og indtrækket så allerede lidt
"fnulret"/slidt ud - så jeg var lidt bekymret for langtidsholdbarheden.
Sikkerheden i Splash er på det jævne - 4 stjerner.

Lidt info: http://bilmagasinet.dk/article/25336

Fra : sluppermand

Dato : 14-06-09 17:16

On 13 Jun., 20:09, "Steen" <isteen+use...@gmail.com> wrote:
> [...]
>
> Det er selvfølgeligt ikke nogen luksusbil, men en A-til-B-bil...med plads

Vi har en Splash diesel og er umiddelbart godt tilfredse. Hvis du skal
handle på hjemvejen og lægger bagsædet ned, er der uforskammet god
plads.

Ulempen. . .Tja, den har nogle følere, meget fintfølende, omkring
olien. Når Splashén mener olien er moden til udskiftning på
dieselmodellen, lyser den røde olielampe.

Da jeg har lært hustruen at en lysende rød olielampe betyder STOP LIGE
NU, så stoppede hun og det kostede så transport til værksted, der
kunne oplyse at det "ikke var så alvorligt", det var blot en indikator
for, at der skulle skiftes olie indenfor nær fremtid. En klar fejl fra
Suzuki, efter min mening.
Heldigvis har vores søn en blokvogn, så udgiften til transport var til
at overse .

Bortset fra Suzuki´s sjove indfald, er vi glade ved Splashen; der er
god plads, den ligger godt på vejen og er behagelig at køre, altså
dieselmodelen.
For vores vedkommende blev Splashen udskiftet med en Alto, der havde
gået 156000 km på 4 år uden problemer.

/Kent.

Fra : Ole Schultz

Dato : 16-06-09 00:43

On Sun, 14 Jun 2009 16:16:07 -0700 (PDT), sluppermand
<wuk@mail.tele.dk> wrote:

>Ulempen. . .Tja, den har nogle følere, meget fintfølende, omkring
>olien. Når Splashén mener olien er moden til udskiftning på
>dieselmodellen, lyser den røde olielampe.
¨
Ok, det har jeg ikke oplevet.

Har også en Splash Diesel A/C som nu har kørt ca. 22.000 km.

Bortset fra en lille revne i termostathuset (problemer med opvarming
af kabinen) som blev opdaget i vinters har der ikke været noget.

Det blev selvfølgelig lavet uden bøvl og for en sikkerhedsskyld blev
den trykprøvet efter rep.

Jeg er også glad for min, velkørende, og økonomisk.

mvh Ole