Så er der en synsstatistik for brugte bile~
Fra : Mogens

Dato : 13-06-09 10:31

Skal du ha' dig en brugt bil, ku' det være en go idé at læse følgende link,
som omhandler synsstatistik på 4, 6, 8 og 10 år gamle biler:
www.bt.dk/article/20090613/bil_og_camping/90610067

Fra : BJ

Dato : 13-06-09 12:32

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> Skal du ha' dig en brugt bil, ku' det være en go idé at læse følgende
> link, som omhandler synsstatistik på 4, 6, 8 og 10 år gamle biler:
> www.bt.dk/article/20090613/bil_og_camping/90610067

Har begge modeller af de bedste.

Bortset fra en ny automatgearkasse på S80 kan jeg kun være 112% enig.

Begge biler ligner i øvrigt nogen nye trods henholdsvis 10 og 5 år på bagen.

mvh/Bjørn J.
S80 og V40

Fra : Henning Lund

Dato : 13-06-09 12:44

Mogens <no@mail.com> skrev:
> Skal du ha' dig en brugt bil, ku' det være en go idé at læse
> følgende link, som omhandler synsstatistik på 4, 6, 8 og 10 år
> gamle biler: www.bt.dk/article/20090613/bil_og_camping/90610067

Mon ikke ham der klargør bilen til syn spiller mere ind end hva
mærke bilen er???

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
http://ejerforeningenlemvigferiecenter.dk/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 14-06-09 15:35

"Henning Lund" <dendurikke@denne.mailadresse> skrev i meddelelsen

> Mon ikke ham der klargør bilen til syn spiller mere ind end hva mærke
> bilen er???

Så du mener at bestemte bilmærker plejes bedre end andre?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Armand

Dato : 14-06-09 19:00

Henrik B. skrev:
> "Henning Lund" <dendurikke@denne.mailadresse> skrev i meddelelsen

> Så du mener at bestemte bilmærker plejes bedre end andre?

Du mener altså ikke at der er forskel på den mand der køber en Mercedes
og ham der køber en Suzuki?

--
Armand.

Fra : BJ

Dato : 14-06-09 19:06

KLIP

> Du mener altså ikke at der er forskel på den mand der køber en Mercedes og
> ham der køber en Suzuki?

Sikkert, ham med Suzukien pudser og polerer potten hver weekend og opbevares
sikkert under tag..

Min potter står ude i vejret 24/7/365.

mvh/Bjørn J.

Fra : Seth

Dato : 14-06-09 21:14

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in news:4a350a79$0$15890
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> "Henning Lund" <dendurikke@denne.mailadresse> skrev i meddelelsen

> Så du mener at bestemte bilmærker plejes bedre end andre?

Det er i høj grad en kendsgerning at for nogle bilmærker skal man vælge
værksted med omhu for at undgå at bidrage til statistikker som den her
viste eller statistikker som omhandler tilfredshed med køretøjet o.l.

Således vil man i nogle lande, for bestemte mærkeklubber, bemærke at der
føres barometer over autoriserede værksteders kvalitet.

_
Seth

Fra : Leo_Jensen

Dato : 14-06-09 12:43

On 14 Jun., 20:06, "BJ" <mrbear_REMO...@post.tele.dk> wrote:
> "Armand" <arm...@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelsenews:4a353a6f$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> KLIP

> Sikkert, ham med Suzukien pudser og polerer potten hver weekend og opbevares
> sikkert under tag..
>
> Min potter står ude i vejret 24/7/365.
>
> mvh/Bjørn J.

Jeg vil da gætte på at det er en del af forklaringen på at franske og
italienske biler ofte klarer sig skidt. Ejerne køber dem til at køre
i, ikke til at pusle om. En Skoda-ejer og en Fiat-ejer behandler ikke
deres biler ens. Godt for Skoadaen, skidt for Fiaten.

Leo

Fra : BJ

Dato : 14-06-09 19:47

"Leo_Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> [...]

>i, ikke til at pusle om. En Skoda-ejer og en Fiat-ejer behandler ikke
>deres biler ens. Godt for Skoadaen, skidt for Fiaten.

Jeg tro nu mere på stålets kvalitet samt fabrikens evne til at sikre imod
"stålormeangreb".

Alternativt, brugen af aluminium..

mvh/Bjørn J.

Fra : Armand

Dato : 14-06-09 21:10

BJ skrev:
> "Leo_Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg tro nu mere på stålets kvalitet samt fabrikens evne til at sikre imod
> "stålormeangreb".
>
> Alternativt, brugen af aluminium..

Der skulle nødigt være kasserbare gennemtæringer efter blot fire år,
selv på en Fiat :-|

--
Armand.

Fra : Henrik B.

Dato : 14-06-09 20:15

"Leo_Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> i, ikke til at pusle om. En Skoda-ejer og en Fiat-ejer behandler ikke
> deres biler ens. Godt for Skoadaen, skidt for Fiaten.

SÅdan kan man ikke generalisere! Jeg tror at der er lige så mange Fiat-ejere
som holder deres biler, som der er Skoda-ejere - og vice versa...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Armand

Dato : 13-06-09 12:46

Mogens skrev:
> Skal du ha' dig en brugt bil, ku' det være en go idé at læse følgende
> link, som omhandler synsstatistik på 4, 6, 8 og 10 år gamle biler:
> www.bt.dk/article/20090613/bil_og_camping/90610067

Det er hvad Applus har fundet af fejl i løbet af sidste år, men siger
det ikke mere om ejerne end bilerne når det drejer sig om
sikkerheds-betingede fejl (á alt fra brændte positionslys pærer til
gennetærede vanger) som er "bragt med til syn" ??

--
Armand.
(der desperat forsøger at bortforklare Peugeot's nedslående position

Fra : Seth

Dato : 14-06-09 21:17

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in news:4a33912f$0$56776
> [...]

> sikkerheds-betingede fejl (á alt fra brændte positionslys pærer til
> gennetærede vanger) som er "bragt med til syn" ??

Eftersom der i medierne har været dokumenteret vældige kvalitetsmæssige
udsving og svigt ved synshallernes kvalitet og kompetence, så kan man jo
kun gætte sig frem til hvad det evt. måtte have af betydning for en
statistik som den her omtalte.

_
seth

Fra : Henrik B.

Dato : 14-06-09 21:28

"Seth" <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> udsving og svigt ved synshallernes kvalitet og kompetence, så kan man jo
> kun gætte sig frem til hvad det evt. måtte have af betydning for en

Vel ingen? Der kommer jo alle mærker i en synshal, så det bør vel jævne sig
ud, hvis synshallen er dårlig...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 13-06-09 16:00

Hej!

Mogens wrote:
> Skal du ha' dig en brugt bil, ku' det være en go idé at læse følgende
> link, som omhandler synsstatistik på 4, 6, 8 og 10 år gamle biler:
> www.bt.dk/article/20090613/bil_og_camping/90610067

Heh, så er jeg gået fra (i 12 års statistikken) at være anden sidst, til
at ligge nummer 4 :)

Men i min gamle bil skulle der vist heller ikke så meget til, indrømmet.

--
Mvh, Kim Voss Schrader