Rettigheder ved køb inden for EU - transpo~
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 11-06-09 19:05

Hej

Har lige modtaget en Thule Euroway cykelholder fra Tyskland - købt vie Ebay
og betalt via PayPal.

Problemet er at den har haft en hård tur på vej til Danmark, og 2 plastic
dele er beskadiget, og de fleste metaldele har ridser/skrammer.

Den er leveret af DHL, så jeg ringer derfor og melder transportskade. De
beder mig sende billeder, og fortæller mig at jeg skal rette henvendelse til
afsender, og få ham til at køre en erstatningssag.

Jeg har mailet billederne til sælgeren, og han svarer at han ikke kan se der
er noget beskadiget, og foreslår at man reparerer skrammerne med en
lakstift.

Tror også cykelholderen har været pakket op, og ikke pakket korrekt ned
igen. Var nemlig kun 3 "flamingohjørner" i kassen, og de var alle ødelagte.
Hvis det er tilfældet er det måske ikke transportfirmaets skyld?

Hvad stiller jeg lige op?

Billeder kan ses her...:
http://picasaweb.google.dk/vogn320/Transportskade?feat=directlink

Cykelholderen kan da godt bruges, men jeg har jo betalt for en _ny_ vare.

På forhånd tak

Mvh
Hans

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 11-06-09 20:30

xpost: dk.forbruger

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 11-06-09 21:53

Hans Mouridsen wrote:
> Hej
>
> Har lige modtaget en Thule Euroway cykelholder fra Tyskland - købt vie Ebay
> og betalt via PayPal.

snak med paypal og få dem til at snakke med sælger så sælger kan
lave en sag ud af det med DHL.

JonB