Tidsbegrænset fremleje
Fra : Mette Beck

Dato : 11-06-09 00:03

Hej

Jeg vil høre hvordan jeg korrekt skriver i en lejekontrakt at min
lejlighed fremlejes i en tidsbegrænset periode, og at den ikke kan
opsiges under perioden? (det er 6½måned der er tale om)

Mette

Fra : Jubii

Dato : 11-06-09 07:16

"Mette Beck" <mettekbeck@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Du kan ikke finde en standarkontrakt til tidsbegrænset leje hos en
boghandler e.lign.? Jeg mener ikke der behøver står det er fremleje, men
ellers kan det nok indskrives et sted.

Fra : Mette Beck

Dato : 11-06-09 01:20

On 11 Jun., 08:15, "Jubii" <ju...@msn.com> wrote:
> [...]
>
> Du kan ikke finde en standarkontrakt til tidsbegrænset leje hos en
> boghandler e.lign.? Jeg mener ikke der behøver står det er fremleje, men

Jeg har en standard kontrakt, det var mere hvordan jeg korrekt skriver
at min lejer ikke kan opsige kontrakten undervejs

Fra : alexbo

Dato : 11-06-09 08:53

"Mette Beck" <mettekbeck@gmail.com> skrev

>Jeg har en standard kontrakt, det var mere hvordan jeg korrekt skriver at
>min lejer ikke kan opsige kontrakten undervejs

Faktisk er uopsigelighed standard for et tidsbegrænset lejemål, hvis ikke
andet er aftalt, man lejer fra en dato til en anden, det er i princippet
ikke anderledes end
at leje et sommerhus i 3 uger.

Men hvis du skriver at lejemålet løber fra 15/6 til 31/12 og er uopsigeligt
fra begge parter, så er det forståeligt nok.

Men det er ikke helt problemfrit, afhængig af din begrundelse for
tidsbegrænsingen.

http://debat.forum.dk/default.aspx?g=posts&t=772

mvh
Alex Christensen