Advokat vil ikke sende tvangsauktionsopsti~
Fra : Terminator

Dato : 08-06-09 15:41

Hej

Jeg har forgæves forsøgt at få advokatfirmaet Horten til sende en
salgsopstilling på en tvangsauktion som de har annonceret i Statstidende.
Men de ignorerer alle emails og når jeg ringer, så siger de at man SKAL
sende en frankeret svarkuvert for at få den. Man kan heller ikke downloade
den nogen steder uden at betale for en abonnementsordning.

Hvis man insisterer på at hente den personligt hos dem, så saboterer de
udleveringen ved at lade folk vente i timevis for så at meddele at de
desværre ikke har flere.

I salgsopstillingerne er altid anført et beløb på kr.1500 som advokaten
tager for "kundgørelse af salgsopstilling" og et beløb på mindst kr.15.000
til annoncering.

Er det lovligt og advokatetisk ok, at Horten opfører sig sådan?

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-06-09 18:00

Terminator skrev:

> Men de ignorerer alle emails og når jeg ringer, så siger de at man SKAL
> sende en frankeret svarkuvert for at få den.

Så er det nok løsningen.

> Er det lovligt og advokatetisk ok, at Horten opfører sig sådan?

Jeg kender ingen lov, der forpligter dem til at udsende
opstillingen pr. e-mail, eller på at bruge tid på at betjene
dem der møder personligt op.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://ordforklaring.dk