Dom vedrørende speedbådssejlads, Svendorg.
Fra : Herman Persson

Dato : 08-06-09 13:27

Hvornår kan man forvente at kunne læse domsresumé af sag
421/2008 - i dag.
Og hvor kan man i det hele taget få at vide, hvad dommen blev.

Hilsen Herman.

http://www.domstol.dk/hojesteret/nyheder/retslister/Pages/8-12juni2009.aspx

Fra : padre

Dato : 08-06-09 21:50

"Herman Persson" <Mr.Man@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvornår kan man forvente at kunne læse domsresumé af sag
> 421/2008 - i dag.
> Og hvor kan man i det hele taget få at vide, hvad dommen blev.

Dommen skal først afsiges, det tager let en måneds tid. Alle højesteret
domme kommer i ugeskrift for retsvæsen, som du normalt kan læse på
biblioteket, men det plejer at tage yderligere et par måneder.

Hvis du ser i domsresuméer, er den første, jeg ser, afsagt den 3. juni, så
mon ikke dommene kommer i resumé indenfor en uge efter, de er afsagt?

Du kan skrive til Højesteret, og bede om at få tilsendt en kopi af dommen,
når den er afsagt, men det koster vist penge.

--
padre

Fra : Herman Persson

Dato : 09-06-09 00:57

"padre" <spirito_santo@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis du ser i domsresuméer, er den første, jeg ser, afsagt den 3. juni, så
> mon ikke dommene kommer i resumé indenfor en uge efter, de er afsagt?

Tak, skal du ha' - en uges spænding er vel til at holde ud

> Du kan skrive til Højesteret, og bede om at få tilsendt en kopi af dommen,
> når den er afsagt, men det koster vist penge.

Det er sikkert pengene værd - hvis det er nogenlunde forståeligt for
lægfolk.

Hilsen Herman.

Fra : Padre

Dato : 09-06-09 01:45

On 9 Jun., 01:57, "Herman Persson" <Mr....@mail.dk> wrote:

> Det er sikkert pengene værd - hvis det er nogenlunde forståeligt for
> lægfolk.

Tja - ordene er danske, og det plejer da at være til at forstå, hvad
de mener

--
padre