Opsigelse af kontrakt
Fra : ***Fr@nk***

Dato : 08-06-09 12:44

Hej.
Min datter har en hest opstaldet på en gård. Vi betaler 1950,00 kr. pr måned
for dette og betalingen er forud.
Vi skrev under på kontrakten d 01.05.2009 og betalte 1950,00 kr. +
yderligere 1950,00 kr. i depositum.
Idag modtager min datter så en opsigelse af kontrakten grundet
misligholdelse, og der forlanges at hesten flyttes idag inden kl. 16.00
Yderligere informeres der om at der skal stadig betales 1950,00 kr. for
denne måned, og depositummet bliver ikke tilbage betalt.
I kontrakten står der følgende vedr. betaling.
Prisen for opstaldning er 1950,00 kr. pr måned, som betales månedsvis forud,
senest den sidste hverdag i måneden, til kontonr...............
Ved Misligholdelse tilbagebetales depositum ikke.

Vi har ingen faktura modtaget, så derfor har jeg ikke betalt noget for denne
måned.
Nok min fejl, men da jeg normalt modtager faktura først og betaler derefter,
så gik jeg ud fra at det også var tilfældet her.
Vi fik jo en faktura da vi skulle betale 1 gang.

Mine spørgsmål er så.
Men må man godt opkræve betaling uden at fremsende en faktura ?
Må man gerne opkræve betaling for hele denne måned, samtidig med at man ikke
vil tilbage betale depositummet.
Må man gerne opkræve betaling for hele denne måned, og så samtidig bede os
om at flytte hesten øjeblikkeligt, og undlade at betale vores depositum
tilbage.

Jeg ville gerne spørge hvor hesten er opstaldet, men de er ikke hjemme, og
svarer ikke telefonen når man ringer.

Fr@nk

Fra : bosol

Dato : 08-06-09 06:16

On 8 Jun., 14:44, "***Fr@nk***" <Frank.o...@gmx.netdk> wrote:
> [...]
> tilbage.
>
> Jeg ville gerne spørge hvor hesten er opstaldet, men de er ikke hjemme, og

En god regel "pengeskyld er altid bringeskyld" står her:
http://www.unilex.info/case.cfm?pid=1&do=case&id=765&step=FullText
og her http://www.plesner.com/plesner_publikationer/Files/Pdf/335.pdf
vh Bo

Fra : ***Fr@nk***

Dato : 08-06-09 13:23

"bosol" <bosolengo@gmail.com> skrev i en meddelelse

[...]

Hej Bo
Det ved jeg godt, og det mener jeg også at jeg har givet udtryk for i det
jeg har skrevet.
Men så må vi betragte spørgsmål 1 for besvaret, men hvad med de andre 2
spørgsmål.

Fr@nk

Fra : bosol

Dato : 08-06-09 06:30

On 8 Jun., 15:23, "***Fr@nk***" <Frank.o...@gmx.netdk> wrote:
> [...]
> jeg har skrevet.
> Men så må vi betragte spørgsmål 1 for besvaret, men hvad med de andre 2

En kontrakt som begge parter underskriver er altid gældende - derfor
gennemlæs altid en kontrakt - inden du underskriver. vh Bo

Fra : ***Fr@nk***

Dato : 08-06-09 13:38

"bosol" <bosolengo@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:fc6ff47a-3d93-4f2e-abbc-> Fr@nk

En kontrakt som begge parter underskriver er altid gældende - derfor
gennemlæs altid en kontrakt - inden du underskriver. vh Bo

De 2 spørgsmål jeg har stillet fremgår ikke af kontrakten.

1.Må man gerne opkræve betaling for hele denne måned, samtidig med at man
ikke
vil tilbage betale depositummet.

2. Må man gerne opkræve betaling for hele denne måned, og så samtidig bede
os
om at flytte hesten øjeblikkeligt, og undlade at betale vores depositum
tilbage.

Jeg er klar over at hvis vi ikke betaler til tiden, ja så er kontrakten
opsagt.
Jeg er ligeledes klar over at depositummet ikke tilbage betales hvis vi
misligeholder kontrakten med hensyn til betalingen.

Men det er jo heller ikke det jeg spørger om.
I opsigelsen står der at det skyldes manglende betaling af faktura 0059 som
var forfalden d 29 maj.
Hesten skal flyttes straks, senest dags dato kl. 16.
I henhold til kontrakten tilbage betales depositum ikke, og jeg gør
opmærksom på at du stadig er forpligtiget til at betale faktura 0053.

Fr@nk