Underholdende site, men hvem har lavet de~
Fra : Jakob Munck

Dato : 12-06-09 20:12

Jeg har moret mig en del over denne bibelsite. Forfatteren hader kristendom,
katolicisme og islam, det er der ingen tvivl om. Og så man kan jo gætte,
hvad han selv står for. Det er ikke så svært. Men ros alligevel for en
veludformet og meget underholdende og oplysende site.

http://www.biblen.info/

Men hvem står bag denne site, og hvorfor skjuler han sig??

v.h.
Jakob

Fra : Patruljen

Dato : 13-06-09 15:42

On 12 Jun., 21:12, "Jakob Munck" <jm2_FjernDe...@webspeed.dk> wrote:
> [...]
>
> http://www.biblen.info/
>
> Men hvem står bag denne site, og hvorfor skjuler han sig??

Hader - er et stærkt udtryk. Det er ikke sikkert, at det er sådan.

Best regards.

Fra : Henrik V Blunck

Dato : 14-06-09 00:28

Den 12.06.2009 kl. 21:12 skrev Jakob Munck <jm2_FjernDette@webspeed.dk>:
> [...]
> http://www.biblen.info/
> Men hvem står bag denne site, og hvorfor skjuler han sig??

Aner det ikke, men når nu vedkommende har betalt for service for at holde
sig anonym er det vel fair nok?

http://www.domainsbyproxy.com/

Der er nogle sjove detaljer:
- CSS-filen (Bstyle.css) er MEGET grundigt lavet, og ganske
velstruktureret...
- ...hvorimod HTML-filen er ganske sjusket. <li> lukkes næsten ikke, og
strukturen sjusket
- Vedkommende bruger tabeller selvom "ren" CSS var mere elegant, hvis det
skal være.

TDC véd måske hvem "MHA" måtte være. Siden har engang ligget hér:
http://home9.inet.tele.dk/mha/

Afslutningsvis tror jeg ikke du kan udlede, at en ateist "hader" nogen
specifik religion. Vedkommende har nok blot ingen respekt for troen som
grundlag for livsførelse. Det er også derfor der er mange sproglige
detaljer som afslører en manglende pli - herunder også brugen af "det
gamle testamente" frem for "de hebraiske skrifter" m.v.

Anyway: god søndag til alle.

Henrik Blunck - Dianalund - www.blunck.dk/kristendommens_mangler
www.facebook.com/henrikblunck - www.twitter.com/henrikblunck_dk
E-bog "Tjen penge online" - www.blunck.dk/tjen-penge-online

Fra : Harald Mossige

Dato : 14-06-09 00:46

Henrik V Blunck skreiv:

> [...]

> detaljer som afslører en manglende pli - herunder også brugen af "det
> gamle testamente" frem for "de hebraiske skrifter" m.v.

SÃ¥, du mener ar "de hebraiske skrifter" er rettere en "det gamle
testamentet"? Dersom "det gamle testamentet hadde vert synonymt med "de
hebraiske skrifter", så var bemerkningen kanskje på plass. Men GT
avviker, til dels sterkt, fra de, "orginale", hebraiske skriftene.

Det /er/ to forskjellige skriftsamlinger, og derfor er det rektig å
bruke forskjellige navn på dem.

HM

Fra : Vidal

Dato : 14-06-09 10:11

Harald Mossige skrev:

> [...]
> avviker, til dels sterkt, fra de, "orginale", hebraiske skriftene.
>
> Det /er/ to forskjellige skriftsamlinger, og derfor er det rektig å

Som jeg husker det, er det, der kaldes de hebræiske tekster,
bygget på en delvis rekonstruktion af kristne overleveringer.

Jøderne havde i diasporaen ikke kunnet holde deres bibel
intakt/fuldstændig og måtte derfor gribe til at bruge de
dokumenter, som kirken havde opbevaret.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Harald Mossige

Dato : 14-06-09 11:52

Vidal skreiv:

> [...]
>
> Jøderne havde i diasporaen ikke kunnet holde deres bibel
> intakt/fuldstændig og måtte derfor gribe til at bruge de

Går du på samme bibelskole som AF?

Fra : Vidal

Dato : 14-06-09 13:42

Harald Mossige skrev:
> Vidal skreiv:

Det var måske ikke helt nøjagtigt husket, men prøv at læse:

http://www.mljewish.org/S.C.J/faq/03-02.html

> Går du på samme bibelskole som AF?

???

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Vidal

Dato : 14-06-09 09:20

Henrik V Blunck skrev:

> Det er også derfor der er mange sproglige
> detaljer som afslører en manglende pli - herunder også brugen af "det
> gamle testamente" frem for "de hebraiske skrifter" m.v.

På dansk hedder de hebræiske skrifter - det gamle testamente.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Lyrik

Dato : 14-06-09 03:33

"Jakob Munck" <jm2_FjernDette@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> http://www.biblen.info/
>
> Men hvem står bag denne site, og hvorfor skjuler han sig??

Fordi han ikke hører til lysets børn. Det han skriver har til formål at
styrke den ateistiske vantro.

At Jesus ikke skulle have levet trodser enhver forstand.
Stifteren af en ny tro har altid levet. Budda har levet. Krishna har levet.
Muhammed har levet og Jesus har levet.
Odin! Har levet!

Manden er et fjols!

MvH