Dk.livssyn.kristendom er tæt på; - afgået ~
Fra : Patruljen

Dato : 08-06-09 03:54

Gad vide hvorfor -

Fra : TBC

Dato : 10-06-09 12:09

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
news:76a6507b-a57b-452e-8b87-d09b532f41e0@g37g2000yqn.googlegroups.com...

> Gad vide hvorfor -

Jeg har for år tilbage brugt gruppen en del, det er så ikke længere
tilfældet i dag hvor jeg snarere er en af de sjældne gæster.

Skal jeg tale for mit eget vedkommende, så handler det om at jeg ikke
længere ser gruppen som noget oplagt eller videre interessant eller brubart
forum for debatter over teologiske synspunkter eller bibeltekstens
esoteriske teologiske aspekter og hvad jeg ellers syntes er interessant i
forbindelse med kristendom. For min oplevelse er at gruppen er i praksis
blevet et forum præget af enten halvpsykotiske indlæg, eller tråde
infiltreret af ateister, der uvist af hvilken motivation og hvilket behov,
mere har travlt med at påpege og gøre krav på at man i bund og grund i deres
øjne er en naiv nar, hvis man overhovedet tror på at der findes en Gud, og
så gerne trækker debatten i den retning.

Det minder på sin vis lidt om hvad der er sket med dk.politik. Dér er det i
dag også svært at få en seriøs politisk debat da gruppen er oversvømmet af
højrerabiate fremmedhadere, og stor set enhver debat i gruppen trækkes i den
retning og ned på det nivau.

Det er grunden til at jeg ikke længere finder grupperne så brugbare længere,
da det er andre aspekter jeg finder interessante.

Så "R.I.P." Grupperne får det "liv" og det udtryk vi som brugere lægger i
dem. Og da der åbenlyst er nogle der er meget motiverede med henblik på at
præge udtrykket og indholdet, så er det også dem der tegner billedet, mens
os der finder andre motiver mere interessante søger det andre steder som vi
finder mere interessante.

TBC

Fra : Andreas Falck

Dato : 11-06-09 15:39

Patruljen skrev i

> Gad vide hvorfor -

Fordi der er alt for mange der vil håne og nedgøre kristne end at deltage i
en seriøs debat om de emner der relaterer til kristendommen m.v.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 12-06-09 17:53

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
> Patruljen skrev i

> Fordi der er alt for mange der vil håne og nedgøre kristne end at deltage
> i en seriøs debat om de emner der relaterer til kristendommen m.v.

Ganske enig:

I mine ca. 10 år herinde synes jeg at have oplevet, hvordan vi fra
overvejende at have været et temmeligt snævert og ganske intimt "seriøst
Kristendomsinteresseret" forum, bestående af skribenter med mere eller
mindre "selvforpligtende" personlig trosrelateret kontaktflade til
Kristendommen - og således med nogle faktisk ganske fremragende muligheder
for at kunne mødes som kristne af forskellige subdenominationer og
dogmediskutere tilnærmelsesvist "ÆRLIGT økumenisk" gennem et vist forkætret
mindstemål af "fundamentalt fællesgrundlag" - desværre er nået til at blive
ren lalletosse-legeplads for diverse udefrakommende trolls med helt andre og
desværre oftest direkte destruktive dagsordener...

Det burde vel således ikke være så svært at forstå, at mange af gruppens
desværre allerede forlængst herfra digitalt forgangne skribenter reelt bare
ikke længere måtte opfatte det her som et tilpas sjældent, "fredhelligt"
forum åbent at udlevere dybere detaljer om sin eventuelle personlige
Kristentrosoverbevisning i?

Anders Peter Johnsen

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 12-06-09 21:16

"Andreas Falck" <dewnull@tiscali.dk> writes:

> Fordi der er alt for mange der vil håne og nedgøre kristne end at
> deltage i en seriøs debat om de emner der relaterer til
> kristendommen m.v.

Og det gør vi fordi du ellers begynder at trolle rundt med dine
religiøse fantasterier om ID i dk.videnskab. Så er det trods alt bedre
at ødelægge en gruppe man ikke selv har det store forhold til.

Det er i høj grad dig de seriøse kristne kan takke for forstyrrelserne.

--
/Wegge

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 14-06-09 21:00

<http://groups.google.dk/group/dk.videnskab/search?group=dk.videnskab&q=andreas+falck&qt_g=Søg+i+denne+gruppe>
--
/Wegge

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 16-06-09 13:46

"TBC" <-sutmin@2night.dk> writes:

> Det er da en særdeles beklagelig og usympatisk fordring at have en
> intension om at "håne og nedgøre" at "forstyrre" og "ødelægge en
> gruppe man ikke selv har det store forhold til".

Det er det mindste af to onder, ikke et mål i sig selv.

--
/Wegge