Downloade film?
Fra : Ukendt

Dato : 12-06-09 22:43

Er der nogle danske netbutikker hvor man kan downloade nye film mod
betaling?
Hvis jeg fx. gerne vil se Syv Liv i aften, hvor kan man så hente den med
danske tekster i en ordentlig kvalitet?

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 13-06-09 01:16

"Peter" <-> skrev i meddelelsen ...
> Er der nogle danske netbutikker hvor man kan downloade nye film mod
> betaling?

cdon.com har en streaming service. Eller
http://www.sf-anytime.com/

> Hvis jeg fx. gerne vil se Syv Liv i aften, hvor kan man så hente den med
> danske tekster i en ordentlig kvalitet?
Lige netop den var der ikke ved nogen af dem.

Nogle gange har de film til fornuftige priser 8-9kr ellers synes jeg det er
dyrt. 35,- slag for at sidde og glo på en computerskærm, når man kan finde
de samme film til en halvtredser i en rodekasse i et supermarked.

mvh
Henning

Fra : Kim2000

Dato : 13-06-09 08:48

"Henning Præstegaard" <onkelhenning@not.vallid> skrev i en meddelelse

> [...]
> dyrt. 35,- slag for at sidde og glo på en computerskærm, når man kan finde
> de samme film til en halvtredser i en rodekasse i et supermarked.

Nu er der jo noget der hedder kabler så man kan forbinde computer og 32"
tv-skærmen Men nej prisen på 35 kr. gør også at jeg ikke gider hente
dem.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 13-06-09 13:11

"Kim2000" <> skrev i meddelelsen ...

> Nu er der jo noget der hedder kabler så man kan forbinde computer og 32"
> tv-skærmen
Æh... Nej. Har et 28"billedrørsfjernsyn og 2 stk pc'er med VGAudgang
og intet andet. Har overvejet fladskærm, men ærlig talt, hvorfor gå ned
i billed kvalitet? Med det lorte signal yousee sender ud, er billedrør
det bedste.

mvh
Henning

Fra : PerX ...

Dato : 16-06-09 02:17

In article <4a339759$0$15876$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
onkelhenning@not.vallid says...

> [...]
> og intet andet. Har overvejet fladskærm, men ærlig talt, hvorfor gå ned
> i billed kvalitet? Med det lorte signal yousee sender ud, er billedrør

Så vidt jeg kan se er så billedrør altid det bedste, men den nye
generation kender jo kun de skrækkelige fladskærme med deres
skodbilleder.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 14-06-09 10:20

Henning Præstegaard <onkelhenning@not.vallid> wrote in

> [...]
> det er dyrt. 35,- slag for at sidde og glo på en computerskærm, når
> man kan finde de samme film til en halvtredser i en rodekasse i et

Netop CD On har tit helt gratis film... lige nu f.eks. "Traffic" med
Michael Douglas, "Curse of King Tuts tomb" og den svenske
"Hundtricket".

På den konto får jeg da ind imellem set nogle film (eller ihvertfald
starten af nogle film), jeg ellers næppe ville få set.

Ligeledes har de en del film til en flad 9 krone, hvilket jeg synes er
fair for at se en streamet film.

Men jeg er enig i at prisen generelt skal ned hvis streaming leje skal
blive rigtig populært. Og så skal udvalget op. Endelig har jeg en klar
fornemmelse af at alternative styresystemer især til netbooks (men også
Smartphones/PDA'er) er på vej frem, så en mere OS uafhængig platform
skal der nok også til.

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 14-06-09 18:27

"Kent Oldhøj" <> skrev i meddelelsen ...

> Ligeledes har de en del film til en flad 9 krone, hvilket jeg synes er
> fair for at se en streamet film.

Lige netop havd jeg skrev.

> [...]
> fornemmelse af at alternative styresystemer især til netbooks (men også
> Smartphones/PDA'er) er på vej frem, så en mere OS uafhængig platform

Åhja. Da jeg så de havde falskmønterne til 9kr sprang jeg til, men nej.
Kører vista og IE8. Ingen under tekster. Og linket til åbne i mediaplayer
virkede ikke. Det var også galt for over et år siden, så jeg gik ud fra at
de havde fået det til at virke.
Så nu kan cdon.com rende mig i et år mere og kan på regne dårlig omtale.

mvh
Henning