/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Introduktion til sejlbåde?
Fra : mlt


Dato : 11-06-09 07:37

Hejsa jeg kunne godt tænke mig en sejlbåd men har ingen ide om hvad man skal
kigge efter. For mange år siden sejlede jeg i en optimist jolle men det er
også min eneste erfaring med både.

Hvor begynder man at lede når man gerne vil starte med at finde en god
sejlbåd og de ting man bør vide i forbindelse med dette?


 
 
JesperÅrhus (11-06-2009)
Kommentar
Fra : JesperÅrhus


Dato : 11-06-09 00:49

On 11 Jun., 08:36, "mlt" <a...@asd.com> wrote:
> Hejsa jeg kunne godt tænke mig en sejlbåd men har ingen ide om hvad man skal
> kigge efter. For mange år siden sejlede jeg i en optimist jolle men det er
> også min eneste erfaring med både.
>
> Hvor begynder man at lede når man gerne vil starte med at finde en god
> sejlbåd og de ting man bør vide i forbindelse med dette?

Hvis du vil starte i det små, og se om det er noget for dig, så ville
jeg anbefale at kigge lidt på :

Junker 22
Maxi 68
Drabant 22
Hurley 22

Det er allesammen, som jeg har forstået det, gode begynder både der
samtidig er store nok til at 3-4 voksne kan overnatte i dem, og de kan
fåes i ret god stand for 20.000-25.000kr.

Henrik K (11-06-2009)
Kommentar
Fra : Henrik K


Dato : 11-06-09 01:00

Hej,

Jeg vil foreslå dig at tage kontakt med den lokale sejlklub i området.
De har ganske sikkert både tilbud om undervisning (duelighedsbevis),
og skolebåd - så kan du få det prøvet af for ganske få midler.

Skulle du derefter synes at det er lige dig, så er de foreslåede både
ganske fornuftige, men det hele afhænger jo af hvor meget du vil skyde
i projektet.

I under 100K kr's klassen findes der adskillige gode muligheder - jeg
vil tilføje Albin Vega, Bandholm 26, Bianca 27, Polaris Drabant 26,
hvor både Albin Vega og Bianca'en kommer med indenbords motor.

God vind

-Henrik


> Hejsa jeg kunne godt tænke mig en sejlbåd men har ingen ide om hvad man skal
> kigge efter. For mange år siden sejlede jeg i en optimist jolle men det er
> også min eneste erfaring med både.
>
> Hvor begynder man at lede når man gerne vil starte med at finde en god
> sejlbåd og de ting man bør vide i forbindelse med dette?


Bjarke@Escape (11-06-2009)
Kommentar
Fra : Bjarke@Escape


Dato : 11-06-09 08:20


Helt enig. Kom ud og sejle i nogle skolebåde. Så får man samlet tankerne
lidt. Det er jo fint nok at få anbefalet nogle både, men de nævnte er jo
mest hvis man vil sejle tursejlads. Men hvis nu man tænder lidt mere på
selve sejladsen og måske kapselads, så er 806, H-båd eller L23 måske bedre
valg ?? eller en større jolle ....

Bjarke



--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
Position: http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm


"Henrik K" <henrikndk@hotmail.com> wrote in message
news:ff2e28db-9fd6-44be-a4de-d4206869aafd@q16g2000yqg.googlegroups.com...
Hej,

Jeg vil foreslå dig at tage kontakt med den lokale sejlklub i området.
De har ganske sikkert både tilbud om undervisning (duelighedsbevis),
og skolebåd - så kan du få det prøvet af for ganske få midler.

Skulle du derefter synes at det er lige dig, så er de foreslåede både
ganske fornuftige, men det hele afhænger jo af hvor meget du vil skyde
i projektet.

I under 100K kr's klassen findes der adskillige gode muligheder - jeg
vil tilføje Albin Vega, Bandholm 26, Bianca 27, Polaris Drabant 26,
hvor både Albin Vega og Bianca'en kommer med indenbords motor.

God vind

-Henrik


> Hejsa jeg kunne godt tænke mig en sejlbåd men har ingen ide om hvad man
> skal
> kigge efter. For mange år siden sejlede jeg i en optimist jolle men det er
> også min eneste erfaring med både.
>
> Hvor begynder man at lede når man gerne vil starte med at finde en god
> sejlbåd og de ting man bør vide i forbindelse med dette?



Leon Hulstrøm (11-06-2009)
Kommentar
Fra : Leon Hulstrøm


Dato : 11-06-09 21:38


"Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a30b012$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Helt enig. Kom ud og sejle i nogle skolebåde. Så får man samlet tankerne
> lidt. Det er jo fint nok at få anbefalet nogle både, men de nævnte er jo
> mest hvis man vil sejle tursejlads. Men hvis nu man tænder lidt mere på
> selve sejladsen og måske kapselads, så er 806, H-båd eller L23 måske bedre
> valg ?? eller en større jolle ....
>
> Bjarke

Du skal helt klart ned i den lokale klub og sejle lidt kapsejlads, der
mangler altid gaster.
Det kræver kun lidt regntøj, gummistøvler, redningsvest og godt humør

Få lidt sømil på loggen inden du vælger.

Mvh
Leon



Mads Bo Falk (14-06-2009)
Kommentar
Fra : Mads Bo Falk


Dato : 14-06-09 07:28

>I under 100K kr's klassen findes der adskillige gode muligheder - jeg
>vil tilføje Albin Vega, Bandholm 26, Bianca 27, Polaris Drabant 26,
>hvor både Albin Vega og Bianca'en kommer med indenbords motor.


Det gør Bandholm 26 og de fleste Polaris Drabant 26 også. Men indenbords
motor vil jeg bestemt ikke kalde en fordel, specielt ikke for en begynder.
De kraftigt forbedrede manøvremuligheder med udenbordsmotor vil man sætte
stor pris på, især indtil man er helt fortrolig med sidevindens konsekvenser
for den ellers så vel gennemtænkte havnemanøvre ;0)


--
vh/ Mads Bo Falk,
S/Y Mathilde, Pd26, Århus
"Får og beder kan ej forstå
længslers tog over bølgen blå"





Henrik K (14-06-2009)
Kommentar
Fra : Henrik K


Dato : 14-06-09 09:38

Det er jeg så helt uenig i - men hver sin smag. Alene det at du skal
ud og hænge over hækken, evt. skifte gear (for - bak), give gas, hvor
du må fjerne opmærksomheden fra det du har gang i, kan selv for en
garvet sejler virke stressende.

Jeg beklager at jeg ikke har set de omtalte både med indenbords motor,
men naurligvis findes de også i den konfiguration

Mange hilsner
Henrik

> Det gør Bandholm 26 og de fleste Polaris Drabant 26 også. Men indenbords
> motor vil jeg bestemt ikke kalde en fordel, specielt ikke for en begynder..
> De kraftigt forbedrede manøvremuligheder med udenbordsmotor vil man sætte
> stor pris på, især indtil man er helt fortrolig med sidevindens konsekvenser
> for den ellers så vel gennemtænkte havnemanøvre ;0)



Mads Bo Falk (15-06-2009)
Kommentar
Fra : Mads Bo Falk


Dato : 15-06-09 07:18

Alle nyere påhængsmotorer har gearskift integreret i gashåndtaget, som man
tilmed kan få en forlænger til. Dermed er det faktisk endnu lettere at
skifte gear og dosere gas end på en indenbordsmotor, hvor man jo også ofte
skal ned og rode i bunden af cockpittet.

Og så er der fordelen ved at kunne dreje skruen. Det giver mulighed for at
vende bogstavelig talt på en tallerken, have fuld kontrol ved
bakke-manøvrer, og er i det hele taget ligesom at have bovpropel - men til
en noget andet pris ;0)

Endelig fylder en udenbordsmotor ikke inde i båden, og den ekstra stuveplads
gør, at man snildt kan nøjes med en båd, der er adskillige fod kortere end
ellers, hvilket også er et fint plus, når man er begynder, der vil snuse til
sporten uden at blive ruineret.

Der er selvfølgelig plusser og minusser ved alting, og dette er bare min
mening.


--
vh/ Mads Bo Falk,
S/Y Mathilde, Pd26, Århus
"Får og beder kan ej forstå
længslers tog over bølgen blå"

"Henrik K" <henrikndk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:1c53a449-f63e-425a-a966-3c63556d0f7f@g15g2000pra.googlegroups.com...
Det er jeg så helt uenig i - men hver sin smag. Alene det at du skal
ud og hænge over hækken, evt. skifte gear (for - bak), give gas, hvor
du må fjerne opmærksomheden fra det du har gang i, kan selv for en
garvet sejler virke stressende.

Jeg beklager at jeg ikke har set de omtalte både med indenbords motor,
men naurligvis findes de også i den konfiguration

Mange hilsner
Henrik

> Det gør Bandholm 26 og de fleste Polaris Drabant 26 også. Men indenbords
> motor vil jeg bestemt ikke kalde en fordel, specielt ikke for en begynder.
> De kraftigt forbedrede manøvremuligheder med udenbordsmotor vil man sætte
> stor pris på, især indtil man er helt fortrolig med sidevindens
> konsekvenser
> for den ellers så vel gennemtænkte havnemanøvre ;0)




Harding E. Larsen (15-06-2009)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 15-06-09 04:21

For 18.5 millioner kan du blive ejer af Mærsk Mc-Kinney Møllers
lystbåd.
Klik dig ind på billederne og se, om den luksuriøse sejlbåd er noget
for dig.
http://epn.dk/privat/luksus/article1723669.ece

Mvh/Harding


On 15 Jun., 08:18, "Mads Bo Falk" <m...@madsbofalk.dk> wrote:
> Alle nyere påhængsmotorer har gearskift integreret i gashåndtaget, som man
> tilmed kan få en forlænger til. Dermed er det faktisk endnu lettere at
> skifte gear og dosere gas end på en indenbordsmotor, hvor man jo også ofte
> skal ned og rode i bunden af cockpittet.
>
> Og så er der fordelen ved at kunne dreje skruen. Det giver mulighed for at
> vende bogstavelig talt på en tallerken, have fuld kontrol ved
> bakke-manøvrer, og er i det hele taget ligesom at have bovpropel - men til
> en noget andet pris ;0)
>
> Endelig fylder en udenbordsmotor ikke inde i båden, og den ekstra stuveplads
> gør, at man snildt kan nøjes med en båd, der er adskillige fod kortere end
> ellers, hvilket også er et fint plus, når man er begynder, der vil snuse til
> sporten uden at blive ruineret.
>
> Der er selvfølgelig plusser og minusser ved alting, og dette er bare min
> mening.
>
> --
> vh/ Mads Bo Falk,
> S/Y Mathilde, Pd26, Århus
> "Får og beder kan ej forstå
> længslers tog over bølgen blå"
>
> "Henrik K" <henrik...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:1c53a449-f63e-425a-a966-3c63556d0f7f@g15g2000pra.googlegroups.com...
> Det er jeg så helt uenig i - men hver sin smag. Alene det at du skal
> ud og hænge over hækken, evt. skifte gear (for - bak), give gas, hvor
> du må fjerne opmærksomheden fra det du har gang i, kan selv for en
> garvet sejler virke stressende.
>
> Jeg beklager at jeg ikke har set de omtalte både med indenbords motor,
> men naurligvis findes de også i den konfiguration
>
> Mange hilsner
> Henrik
>
>
>
> > Det gør Bandholm 26 og de fleste Polaris Drabant 26 også. Men indenbords
> > motor vil jeg bestemt ikke kalde en fordel, specielt ikke for en begynder.
> > De kraftigt forbedrede manøvremuligheder med udenbordsmotor vil man sætte
> > stor pris på, især indtil man er helt fortrolig med sidevindens
> > konsekvenser
> > for den ellers så vel gennemtænkte havnemanøvre ;0)- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -


Mads Bo Falk (16-06-2009)
Kommentar
Fra : Mads Bo Falk


Dato : 16-06-09 16:09

Personligt ville jeg vælge den fra, simpelthen fordi den har indenbordsmotor
;0)


--
vh/ Mads Bo Falk,
S/Y Mathilde, Pd26, Århus
"Får og beder kan ej forstå
længslers tog over bølgen blå"


"Harding E. Larsen" <harding@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:0bd668d6-7467-475a-8bb9-abc8833d5e97@y9g2000yqg.googlegroups.com...
For 18.5 millioner kan du blive ejer af Mærsk Mc-Kinney Møllers
lystbåd.
Klik dig ind på billederne og se, om den luksuriøse sejlbåd er noget
for dig.
http://epn.dk/privat/luksus/article1723669.ece

Mvh/Harding


On 15 Jun., 08:18, "Mads Bo Falk" <m...@madsbofalk.dk> wrote:
> Alle nyere påhængsmotorer har gearskift integreret i gashåndtaget, som man
> tilmed kan få en forlænger til. Dermed er det faktisk endnu lettere at
> skifte gear og dosere gas end på en indenbordsmotor, hvor man jo også ofte
> skal ned og rode i bunden af cockpittet.
>
> Og så er der fordelen ved at kunne dreje skruen. Det giver mulighed for at
> vende bogstavelig talt på en tallerken, have fuld kontrol ved
> bakke-manøvrer, og er i det hele taget ligesom at have bovpropel - men til
> en noget andet pris ;0)
>
> Endelig fylder en udenbordsmotor ikke inde i båden, og den ekstra
> stuveplads
> gør, at man snildt kan nøjes med en båd, der er adskillige fod kortere end
> ellers, hvilket også er et fint plus, når man er begynder, der vil snuse
> til
> sporten uden at blive ruineret.
>
> Der er selvfølgelig plusser og minusser ved alting, og dette er bare min
> mening.
>
> --
> vh/ Mads Bo Falk,
> S/Y Mathilde, Pd26, Århus
> "Får og beder kan ej forstå
> længslers tog over bølgen blå"
>
> "Henrik K" <henrik...@hotmail.com> skrev i en
> meddelelsenews:1c53a449-f63e-425a-a966-3c63556d0f7f@g15g2000pra.googlegroups.com...
> Det er jeg så helt uenig i - men hver sin smag. Alene det at du skal
> ud og hænge over hækken, evt. skifte gear (for - bak), give gas, hvor
> du må fjerne opmærksomheden fra det du har gang i, kan selv for en
> garvet sejler virke stressende.
>
> Jeg beklager at jeg ikke har set de omtalte både med indenbords motor,
> men naurligvis findes de også i den konfiguration
>
> Mange hilsner
> Henrik
>
>
>
> > Det gør Bandholm 26 og de fleste Polaris Drabant 26 også. Men indenbords
> > motor vil jeg bestemt ikke kalde en fordel, specielt ikke for en
> > begynder.
> > De kraftigt forbedrede manøvremuligheder med udenbordsmotor vil man
> > sætte
> > stor pris på, især indtil man er helt fortrolig med sidevindens
> > konsekvenser
> > for den ellers så vel gennemtænkte havnemanøvre ;0)- Skjul tekst i
> > anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -



Steffen Skov (16-06-2009)
Kommentar
Fra : Steffen Skov


Dato : 16-06-09 23:44

Min bank sagde, at den har mere end en salling, og det kan min løn ikke
betale!
Hilsen Steffen
--
"Havet bringer hvert menneske nyt håb,
som søvnen bringer drømme"!
C.Columbus 1451-1506

"Mads Bo Falk" <mail@madsbofalk.dk> skrev i en meddelelse
news:4a37b587$0$15898$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Personligt ville jeg vælge den fra, simpelthen fordi den har
> indenbordsmotor ;0)
>
>
> --
> vh/ Mads Bo Falk,
> S/Y Mathilde, Pd26, Århus
> "Får og beder kan ej forstå
> længslers tog over bølgen blå"
>
>
> "Harding E. Larsen" <harding@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:0bd668d6-7467-475a-8bb9-abc8833d5e97@y9g2000yqg.googlegroups.com...
> For 18.5 millioner kan du blive ejer af Mærsk Mc-Kinney Møllers
> lystbåd.
> Klik dig ind på billederne og se, om den luksuriøse sejlbåd er noget
> for dig.
> http://epn.dk/privat/luksus/article1723669.ece
>
> Mvh/Harding
>
>
> On 15 Jun., 08:18, "Mads Bo Falk" <m...@madsbofalk.dk> wrote:
>> Alle nyere påhængsmotorer har gearskift integreret i gashåndtaget, som
>> man
>> tilmed kan få en forlænger til. Dermed er det faktisk endnu lettere at
>> skifte gear og dosere gas end på en indenbordsmotor, hvor man jo også
>> ofte
>> skal ned og rode i bunden af cockpittet.
>>
>> Og så er der fordelen ved at kunne dreje skruen. Det giver mulighed for
>> at
>> vende bogstavelig talt på en tallerken, have fuld kontrol ved
>> bakke-manøvrer, og er i det hele taget ligesom at have bovpropel - men
>> til
>> en noget andet pris ;0)
>>
>> Endelig fylder en udenbordsmotor ikke inde i båden, og den ekstra
>> stuveplads
>> gør, at man snildt kan nøjes med en båd, der er adskillige fod kortere
>> end
>> ellers, hvilket også er et fint plus, når man er begynder, der vil snuse
>> til
>> sporten uden at blive ruineret.
>>
>> Der er selvfølgelig plusser og minusser ved alting, og dette er bare min
>> mening.
>>
>> --
>> vh/ Mads Bo Falk,
>> S/Y Mathilde, Pd26, Århus
>> "Får og beder kan ej forstå
>> længslers tog over bølgen blå"
>>
>> "Henrik K" <henrik...@hotmail.com> skrev i en
>> meddelelsenews:1c53a449-f63e-425a-a966-3c63556d0f7f@g15g2000pra.googlegroups.com...
>> Det er jeg så helt uenig i - men hver sin smag. Alene det at du skal
>> ud og hænge over hækken, evt. skifte gear (for - bak), give gas, hvor
>> du må fjerne opmærksomheden fra det du har gang i, kan selv for en
>> garvet sejler virke stressende.
>>
>> Jeg beklager at jeg ikke har set de omtalte både med indenbords motor,
>> men naurligvis findes de også i den konfiguration
>>
>> Mange hilsner
>> Henrik
>>
>>
>>
>> > Det gør Bandholm 26 og de fleste Polaris Drabant 26 også. Men
>> > indenbords
>> > motor vil jeg bestemt ikke kalde en fordel, specielt ikke for en
>> > begynder.
>> > De kraftigt forbedrede manøvremuligheder med udenbordsmotor vil man
>> > sætte
>> > stor pris på, især indtil man er helt fortrolig med sidevindens
>> > konsekvenser
>> > for den ellers så vel gennemtænkte havnemanøvre ;0)- Skjul tekst i
>> > anførselstegn -
>>
>> - Vis tekst i anførselstegn -
>
>



Henning (20-06-2009)
Kommentar
Fra : Henning


Dato : 20-06-09 00:58

Kære alle / Harding

Hvorfor er det, i forhindre jeres mailklient i at vedhæfte de få tegn, der
skal bruges for at man kan komme ind i en tråd og finde tilbage til hvad i
svare på?

f.eks den post der senest har indeholdt info om hvad der her svares på:

"Henrik K" <henrikndk@hotmail.com> wrote in message
news:ff2e28db-9fd6-44be-a4de-d4206869aafd@q16g2000yqg.googlegroups.com...

et dobbeltklik på referancen vil vise det besvarede indlæg.

At i benytter news klient der kan følge hele historikken, finder jeg ikke er
grund nok til at fjerne referancen til det i besvare.

mvh Henning

"Harding E. Larsen" <harding@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:0bd668d6-7467-475a-8bb9-abc8833d5e97@y9g2000yqg.googlegroups.com...
For 18.5 millioner kan du blive ejer af Mærsk Mc-Kinney Møllers
lystbåd.
Klik dig ind på billederne og se, om den luksuriøse sejlbåd er noget
for dig.
http://epn.dk/privat/luksus/article1723669.ece

Mvh/Harding


On 15 Jun., 08:18, "Mads Bo Falk" <m...@madsbofalk.dk> wrote:
> Alle nyere påhængsmotorer har gearskift integreret i gashåndtaget, som man
> tilmed kan få en forlænger til. Dermed er det faktisk endnu lettere at
> skifte gear og dosere gas end på en indenbordsmotor, hvor man jo også ofte
> skal ned og rode i bunden af cockpittet.
>
> Og så er der fordelen ved at kunne dreje skruen. Det giver mulighed for at
> vende bogstavelig talt på en tallerken, have fuld kontrol ved
> bakke-manøvrer, og er i det hele taget ligesom at have bovpropel - men til
> en noget andet pris ;0)
>
> Endelig fylder en udenbordsmotor ikke inde i båden, og den ekstra
> stuveplads
> gør, at man snildt kan nøjes med en båd, der er adskillige fod kortere end
> ellers, hvilket også er et fint plus, når man er begynder, der vil snuse
> til
> sporten uden at blive ruineret.
>
> Der er selvfølgelig plusser og minusser ved alting, og dette er bare min
> mening.
>
> --
> vh/ Mads Bo Falk,
> S/Y Mathilde, Pd26, Århus
> "Får og beder kan ej forstå
> længslers tog over bølgen blå"
>
> "Henrik K" <henrik...@hotmail.com> skrev i en
> meddelelsenews:1c53a449-f63e-425a-a966-3c63556d0f7f@g15g2000pra.googlegroups.com...
> Det er jeg så helt uenig i - men hver sin smag. Alene det at du skal
> ud og hænge over hækken, evt. skifte gear (for - bak), give gas, hvor
> du må fjerne opmærksomheden fra det du har gang i, kan selv for en
> garvet sejler virke stressende.
>
> Jeg beklager at jeg ikke har set de omtalte både med indenbords motor,
> men naurligvis findes de også i den konfiguration
>
> Mange hilsner
> Henrik
>
>
>
> > Det gør Bandholm 26 og de fleste Polaris Drabant 26 også. Men indenbords
> > motor vil jeg bestemt ikke kalde en fordel, specielt ikke for en
> > begynder.
> > De kraftigt forbedrede manøvremuligheder med udenbordsmotor vil man
> > sætte
> > stor pris på, især indtil man er helt fortrolig med sidevindens
> > konsekvenser
> > for den ellers så vel gennemtænkte havnemanøvre ;0)- Skjul tekst i
> > anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -



JesperÅrhus (16-06-2009)
Kommentar
Fra : JesperÅrhus


Dato : 16-06-09 10:18

> Personligt ville jeg vælge den fra, simpelthen fordi den har indenbordsmotor
> ;0)

Det vil også tage for lang tid at bundmale den hvert år

oh (11-06-2009)
Kommentar
Fra : oh


Dato : 11-06-09 20:02

"mlt" <asdf@asd.com> skrev i en meddelelse
news:4a30a645$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvor begynder man at lede når man gerne vil starte med at finde en god
> sejlbåd og de ting man bør vide i forbindelse med dette?

hej
Hvis ikke du vil have en mill. svar, bør du nok indkredse det lidt.
udgangspunkt:
PRIS ca.
er du alene - er det + samlever evt. + 6 børn ??????
dagsture eller uge turer osv.
osv
MVH
HO




Harding E. Larsen (14-06-2009)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 14-06-09 12:05

Prøv at se på dette link:
http://www.udkik.dk/app/adsearch.jsp?boattype=&addtype=101&loafrom=0&loato=1000&pricefrom=0&priceto=1000000000&cur=DKK&yearfrom=0&yearto=9999&days=365&country=**&sort=header&ref=&rec=75
og se på B-31 Mk-II.
Her får du en stor og billig båd der kan sejles af en lille besætning
og såm altid er tryg og tør at sejle.
Du skal ikke se efter Markanten, det er ikke en B-31 men en tidligere
konstruktion af samme designer.

Det er væsentligt at få en båd der er meget stærkt konstrueret og ikke
har jollens tendenser med de overraskelser det giver.
En båd med høj kølvægt giver ikke de fornøjelser.
En B-31 er ikke noget flyvepap; men en meget stabil konstruktion der
ikke udfordrer.

En hollandsk besigtigelses ingeniør, der har besigtiget flere end 800
bådtyper, har givet ejeren denne beskrivelse af hans B-31:
Construction: Very strong and Very Seaworthy
Better and more solid then most European Yachts, A competitor for
construction only be found by boats from the Najad, Hallberg Rassy or
the latest Contest designs.
His advise was:
A very well designed, very well constructed boat with very stabile
and secure sailing capabilities. Giving years of unspoiled sailing
adventures, so keep it in a good shape and the investment will
certainly increase and still be there after 10 years or more.

Har du spørgsmål må du meget gerne henvende dig til mig.

Mvh/Harding
Formand for B-31 Klubben




On 11 Jun., 08:36, "mlt" <a...@asd.com> wrote:
> Hejsa jeg kunne godt tænke mig en sejlbåd men har ingen ide om hvad man skal
> kigge efter. For mange år siden sejlede jeg i en optimist jolle men det er
> også min eneste erfaring med både.
>
> Hvor begynder man at lede når man gerne vil starte med at finde en god
> sejlbåd og de ting man bør vide i forbindelse med dette?


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408920
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste