Gamle US-dollars i Kenya/Tanzania
Fra : Jon

Dato : 12-06-09 03:59

Har hørt at man får lavere kurs for US-dollar sedler der er ældre end
år 2000 (eller var det 2003) i Kenya og Tanzania.
Er der nogen der ved hvorfor?

Jon

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 12-06-09 13:41

Hvis jeg ikke husker meget galt er det 100 $ sedlerne det drejer sig om.
Nogen steder vil de ikke acceptere dem overhovedet, da der åbenbart for
nogle år siden var en del forfalskede sedler i omløb.

Kennet
--
www.pernille-kennet.dk
Rejsebeskrivelser fra hele verden. Vil du med?

Fra : Stig Nielsen

Dato : 12-06-09 15:49

>"Jon" <jon.fossa@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Har hørt at man får lavere kurs for US-dollar sedler der er ældre end
>år 2000 (eller var det 2003) i Kenya og Tanzania.
>Er der nogen der ved hvorfor?

Det er på grund af at de var lette at forfalske.

Selv på McD i USA modtog de ikke seddeler på 50$ og derover

Fra : Armand

Dato : 13-06-09 09:08

Stig Nielsen skrev:

> Det er på grund af at de var lette at forfalske.
>
> Selv på McD i USA modtog de ikke seddeler på 50$ og derover

I det hele taget bliver man kigget på som var man en forbryder, hvis man
betaler med store sedler i USA
Alle steder har man UV-lyskilder og "gennemsigtige" tusch-penne til at
teste pengesedlers lysægthed og sværtens u-opløselighed med.
Så problemet må være stort :-/

--
Armand.