Trafikradio og opmærksomhed
Fra : Anders Majland

Dato : 11-06-09 20:02

Som nogen måske har opdaget er det lidt fugtigt ude idag. Og når der bliver
fugtigt nok samler det sig hvor der er lavest.

Et af de steder er uheldigvis på motorvejen ved Fløng hvor der afvandes mod
midtrabatten og kommer der meget regn kan det ikke nå væk.

Jeg hørte i trafikradioen igår eftermiddags at det var et problem. Og den
advarsel gentog de så også idag da jeg var vestgående ~19:15.

Da jeg nærmede mig kunne jeg også se at der i nødsporet holdt en falckbil
med det blå lys tændt. Højre vognbane (hvor jeg kørte satte farten ned -
sådan stille og roligt) men venstre om mig kom en nissan micra (eller noget
der lignede) der fortsatte med 100-110.

Hun var heldig - Da hun ramte vandet trak bilen meget til venstre men hun
nåede kun i "grøften" og ikke helt ind i autoværnet og bilerne i højre spor
nåede også at vige for hende da hun kom op af hullet igen og brugte hele
vejen ...

10min senere lød trafikmeldingen at en ikke havde været så heldig, havde
ramt autoværnet og nu spærrede (og at falck og politi var på stedet)

Btw så var smarten da bestemt en håndfyld i kraftig vind og igennem
"pytterne". Men så falder man da ikke i søvn når man konstant skal holde den
på kursen...

--
anders DOT majland AT jyde DOT dk

Fra : Anders Majland

Dato : 12-06-09 11:06

> 10min senere lød trafikmeldingen at en ikke havde været så heldig, havde
> ramt autoværnet og nu spærrede (og at falck og politi var på stedet)

http://www.112-taastrup.dk/1162009_kl_aqua_palinigs_ved_flong.htm

Det er da også en pæn lille pyt der har samlet sig der ...

/A

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-06-09 04:43

On Jun 11, 9:02 pm, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:
> [...]
>
> Et af de steder er uheldigvis på motorvejen ved Fløng hvor der afvandes mod
> midtrabatten og kommer der meget regn kan det ikke nå væk.

Samme oplevelse havde jeg i går eftermiddags hjem fra Århus mod
Randers. Mellem Hadsten og Sdr. Borup var der rigtigt meget vand og
pga. støvskyerne fra de andre biler så jeg det ikke og oplevede, trods
miin væsentligt nedsatte hastighed, at aquaplane 10-20 m men heldigvis
ligeud.

Overvejede egentligt at ringe til trafiktelefonen men kom fra det
igen.
Da jeg kørte fra motorvejen med Randers C hørte jeg en trafikmelding
om at der var sket en ulykke på den strækning. Helt sikkert grundet al
det vand.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Torben Scheel

Dato : 12-06-09 12:08

Christian B. Andresen wrote:
> miin væsentligt nedsatte hastighed, at aquaplane 10-20 m men heldigvis
> ligeud.

Bare rolig, man aquaplaner næsten altid ligeud

--
vh
Torben

Fra : Anders Majland

Dato : 13-06-09 20:58

> Bare rolig, man aquaplaner næsten altid ligeud

Prøv at kigge på vandpytten fra Fløng - som jeg linkede til i andet indlæg.

Vejbanen hælder en del så der er væsentligt dybere til venstre hjulpar.
Hvorvidt den forulykkede nåede at aquaplane er ukendt, men det er væsenlig
forskel i nedbremsningen imellem højre venstre hjulpar ...

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-06-09 12:25

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Bare rolig, man aquaplaner næsten altid ligeud

Og hvis man skal bremse, så aquaplaner man endnu nemmere - så det skal man
også holde sig fra ;)

--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- for "normal"

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-06-09 05:15

On Jun 12, 1:07 pm, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> Bare rolig, man aquaplaner næsten altid ligeud

OK

Vejens forløb var ligeud og jeg fulte den dermed.
Var det sket i en kurve havde det set værre ud.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk