Ny fil deling i Snow Leopard
Fra : Mads

Dato : 12-06-09 05:34

Hej

Jeg sad og kiggede på forbedringer i sneleoparden (http://
www.apple.com/dk/macosx/refinements/) og faldt over afsnittet "More
efficient file sharing". Det beskriver at man kan fortsætte med at
dele filer mens ens Mac er på standby.
Det lydder jo rimelig smart, men er der nogen der er stødt på mere
info om denne feature? De nævner Apple TV, men gad vide om det også
virke med Windows og Linux klienter? Og virker det mon kun på
lokalnettet?

Venlig hilsen
Mads

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-06-09 12:57

Mads <sokkehelten@gmail.com> wrote:

> [...]
> info om denne feature? De nævner Apple TV, men gad vide om det også
> virke med Windows og Linux klienter? Og virker det mon kun på

hvis jeg læser det ret så bruger du enten en airport exteme med disk
eller en timecapsule som server, og din maskine syncer bare filerne til
den mens den er aktiv ...

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 12-06-09 13:03

Mads wrote:
> [...]
> info om denne feature? De nævner Apple TV, men gad vide om det også
> virke med Windows og Linux klienter? Og virker det mon kun på

Jeg lytter spændt med her. Studsede også selv over det og antager indtil
videre at det er en dårlig oversættelse eller pr-gøgl ;)

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 12-06-09 19:11

> [...]

> info om denne feature? De nævner Apple TV, men gad vide om det også
> virke med Windows og Linux klienter? Og virker det mon kun på

Som jeg forstår det, så kan en AirPort Extreme eller Time Capsule sættes
til at vække maskinen når der er traffik til den.

Fra : Jon

Dato : 12-06-09 22:26

Mads <sokkehelten@gmail.com> wrote:

> Ny fil deling i Snow Leopard

I alle fall ny ord deling...
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : mads_t

Dato : 14-06-09 08:05

On 12 Jun., 13:57, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> hvis jeg læser det ret så bruger du enten en airport exteme med disk
> eller en timecapsule som server, og din maskine syncer bare filerne til
> den mens den er aktiv ...
>
> /thomas

Hvor har du læst det med sync til airporr disk?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 14-06-09 21:58

mads_t <sokkehelten@gmail.com> wrote:

> Hvor har du læst det med sync til airporr disk?

jeg jeg skulle nok have læst teksten mere end en gang .. det lyder som
om den vækker mac'en når der er request til de delte filer .. og sætter
den til at sove igen når der ikke er brug for det .. faktisik meget
fixs´t ,,

/thomas

Fra : mads_t

Dato : 14-06-09 08:10

On 12 Jun., 20:11, nos...@ab-katrinedal.dk (Niels Jørgen Kruse) wrote:

> Som jeg forstår det, så kan en AirPort Extreme eller Time Capsule sættes
> til at vække maskinen når der er traffik til den.
>
> --
> Mvh./Regards,    Niels Jørgen Kruse,    Vanløse, Denmark

Vi må vist ventet til september med at finde ud af hvordan det
fungere. Havde håbet der var nogen der havde noget mere konkret info
om denne feature. Men man kan da selvfølgelig håbe at airporten bliver
opdateret så den gemmer mac'en i dens ARP cache nå den går i sleep
mode, og mac'en automatisk vågner ved netværkstrafik. Men vi må vist
vente til september.