Er kvaliteten faldet?
Fra : tiper

Dato : 12-06-09 02:17

Efter 2,5 år er min 20" iMac begyndt at gå i sort. Nogle gange slukker
skærmen og den lille hvide lampe bare. Så skal man trykke på knappen
bagpå så den går på standby og så lade den stå 5 sek inden man starter
den igen. Nogle gange går den så direkte i sort med det samme igen,
andre gange kan man så arbejde videre på den uden problemer.
Min tidligere G5 iSight iMac fik pixelfejl der endte med striber på
skærmen. Det nåede vidst at blive 3 år.
Min gamle G3 iMac der i dag er 7½ år står hos svigermor og lever i
bedste velgående, og har aldrig fejlet noget.

Er Mac bare ikke så godt som det har været?
Med en levetid på maks 3 år, piner det mig lidt at jeg måske skal
vælge et billigere alternativ når iMac'en dør om måske ikke så lang
tid...

/
Jesper

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-06-09 09:29

tiper <tiper@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
> bedste velgående, og har aldrig fejlet noget.
>
> Er Mac bare ikke så godt som det har været?

det er ligeså godt eller lige så slemt som alt muligt andet i denne
verden ... om det er blevet så meget værre har jeg svært ved at vurdere.

> Med en levetid på maks 3 år, piner det mig lidt at jeg måske skal
> vælge et billigere alternativ når iMac'en dør om måske ikke så lang
> tid...

De fleste ting bliver idag produceret på ca. samme måde og der vil ikke
være nævneværdig forskel i kvalitet, med mindre du går i den billige
ende, hvor der er sparet endnu mere på komponenterne og du vil sikkert
opleve flere problemer.

/thomas

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 12-06-09 03:19

On 12 Jun., 10:29, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> det er ligeså godt eller lige så slemt som alt muligt andet i denne
> verden ... om det er blevet så meget værre har jeg svært ved at vurdere.

Der er tale om en levetid for iMac der er gået fra +7½ år til maks 3
Ã¥r...

> [...]
> være nævneværdig forskel i kvalitet, med mindre du går i den billige
> ende, hvor der er sparet endnu mere på komponenterne og du vil sikkert

Ja, men også ofre færre penge på det, og dermed færre ærgelser på det
punkt...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-06-09 10:40

Jesper Pedersen <tiper@vip.cybercity.dk> wrote:

> Der er tale om en levetid for iMac der er gået fra +7? år til maks 3
> år...

det er der ikke noget der hedder. Der er ingen max levetid på en
maskine. Jeg ved at min gamle powerbook G4 stadig er i brug et eller
andet sted. Jeg har en 1. gen MacBook Pro som også lever endnu. Hvis de
fleste masikiner holdt på med at virke efter 3 år så tror jeg nok Apple
havde et stort problem.

Om kvaliteten generelt lider under at firmaerne hele tiden forsøger at
maksimere deres fortjeneste ? .. måske.

Jeg er bare så ked af den tendens der er til hele tiden at generalisere
på et problem uden hårde facts ... dine 3 maskiner ud af mange millioner
enheder er jo ikke signifikant på nogen som helst måde.

> Ja, men også ofre færre penge på det, og dermed færre ærgelser på det
> punkt...

Det giver ikke mening .. så istedet for at skifte maskine hvert 3-4 år
så vil du hellere skifte hvert år ?

/thomas

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 12-06-09 06:37

> Jeg er bare så ked af den tendens der er til hele tiden at generalisere
> på et problem uden hårde facts ... dine 3 maskiner ud af mange millioner
> enheder er jo ikke signifikant på nogen som helst måde.

Andet end at 66% af dem ikke holder som forventet.

> Det giver ikke mening .. så istedet for at skifte maskine hvert 3-4 år
> så vil du hellere skifte hvert år ?

Ahhh, de billige alternativer holder nu også 3 år

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 12-06-09 14:07

> Andet end at 66% af dem ikke holder som forventet.

> Ahhh, de billige alternativer holder nu også 3 år

måske ... som jeg siger, der er ikke noget der er sikkert ...

/thomas