Valideringsproblemer
Fra : Kurt G

Dato : 11-06-09 20:40

Jeg har en side, som ved validering giver 16 fejl og 7 advarsler.
Jeg har kiket på fejlene og de stammer alle fra to menulinier, hvor der
linkes til to eksterne sites.
Linkene fungerer Ok, hvad skal man gøre?

Siden er: http://www.ikasthistorie.dk/billeder.asp
(jeg ved godt, at billederne står ad h..... til, det vender jeg måske
tilbage til!)

De to linier er:
<li><a
href="/artikler/Myremalm/Bogside.asp?Filnavn=Myremalm&FraSide=1&TilSide=38&Side=1">Myremalmsbyggeri</a></li>
og
<li><a
href="http://www.danskebilleder.dk/search.zap?cclterm1=&cclfield1=term&geonr=000-000-065-663&x=15&y=7">Danske
Billeder. Fra Ikast, Bording og Engesvang</a></li>

Mvh Kurt

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 11-06-09 21:00

Kurt G skrev:
> [...]

> href="/artikler/Myremalm/Bogside.asp?Filnavn=Myremalm&FraSide=1&TilSide=38&Side=1">Myremalmsbyggeri</a></li>

Du skal kode &-tegn i links, dvs. "&" skal udskiftes med
"&amp;" så det fx ser sådan ud:
Myremalm&amp;FraSide

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://ordforklaring.dk

Fra : Marcia Bossen Braddy

Dato : 11-06-09 21:05

Kurt G wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> Billeder. Fra Ikast, Bording og Engesvang</a></li>

Kan det have noget at gøre med at & måske bør erstattes med &amp;...?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Niels-Jørgen Hvidber~

Dato : 11-06-09 21:07

> [...]
> Billeder. Fra Ikast, Bording og Engesvang</a></li>

Ifølge HTML Validator i Firefox:

Solution:
Replace "&" by "&amp;".

Start med den rettelse og se så resten bagefter.

Fra : Kurt G

Dato : 11-06-09 21:10

"Niels-Jørgen Hvidberg" <njh@it.dk> skrev i en meddelelse
KLIP

> Ifølge HTML Validator i Firefox:
>
> Solution:
> Replace "&" by "&amp;".
>
> Start med den rettelse og se så resten bagefter.

KLIP

Da der hersker 100% enighed om løsningen, vil jeg gøre som anbefalet
Tak for hjælpen.
Mvh Kurt