Gæt en klassiker
Fra : Martin Bak

Dato : 10-06-09 23:01

Utrættelig Forsøger at søsætte en ny leg. Årstiden er imod det, men
vejret med det.

Der gives 3 stikord som skal lede til en klassiker.

Stikordene skal være hentet fra, eller referere til, teksten, men kan være
oversat til dansk fra et andet sprog.

Supplerende oplysninger kan gives ved at svare ja eller nej til konkrete
spørgsmål.

Den der gætter klassikeren der tænkes på vinder retten til at starte en ny
tråd.

Selvom der gættes på en klassiker der kan passe på stikordene, men som ikke
er den som trådstarter har haft i tankerne, gælder det ikke som et rigtigt
gæt.

Definitionen på klassiker er bredt. Som udgangspunkt menes der et nummer der
har bevist sin holdbarhed igennem længere tid. Og som desuden må anses for
at være almindeligt kendt af folk der interesserer sig for populære
musikgenrer.

Jeg tillader mig at lægge ud med 3 stikord:

rejser - ældre - Spanien

Spørg hvis I vil vide mere

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : schlafen

Dato : 11-06-09 05:43

> Jeg tillader mig at lægge ud med 3 stikord:
>

> rejser - ældre - Spanien

C.V. Jørgensen - Costa del Sol ?

Fra : Martin Bak

Dato : 11-06-09 07:14

"schlafen" <luft@hansa.de> skrev i en meddelelse

> C.V. Jørgensen - Costa del Sol ?
nej

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 11-06-09 06:54

"Martin Bak" skrev:

> rejser - ældre - Spanien

Olé Det Var I Spanien.

--
Herluf :·)

Fra : Martin Bak

Dato : 11-06-09 07:14

> Olé Det Var I Spanien.

nej

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ole Damgaard

Dato : 11-06-09 01:55

On 11 Jun., 00:00, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
> [...]
> musikgenrer.
>
> Jeg tillader mig at lægge ud med 3 stikord:

Eviva España
Ole

Fra : Martin Bak

Dato : 11-06-09 08:59

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse

> Eviva España

Heller ikke. Det er nok nødvendigt at skyde sig lidt ind på det rigtige, ved
at spørge ind til nummeret. Alder, sprog, genre osv. Spørgsmål skal kunne
besvares med ja eller nej.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 11-06-09 03:34

Martin Bak skrev:

> Heller ikke. Det er nok nødvendigt at skyde sig lidt ind på det rigtige, ved
> at spørge ind til nummeret. Alder, sprog, genre osv. Spørgsmål skal kunne
> besvares med ja eller nej.

Er sangen på engelsk?

Fra : Martin Bak

Dato : 11-06-09 10:39

"Peter Brandt Nielsen" <peterbrandtnielsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
Martin Bak skrev:

> [...]
> ved
> at spørge ind til nummeret. Alder, sprog, genre osv. Spørgsmål skal kunne

Er sangen på engelsk?

ja!

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Claus Skaarup \(Arbe~

Dato : 11-06-09 10:43

Martin Bak wrote:

> rejser - ældre - Spanien

Ældre end 1989?

--
Mvh. Claus
www.clask.dk

Fra : Max

Dato : 11-06-09 10:56

Hej Martin

> rejser - ældre - Spanien

Daniel

--
Mvh Max

Fra : Martin Bak

Dato : 11-06-09 11:00

> Hej Martin

> Daniel
>
> --
> Mvh Max
Respekt Max! Det havde jeg sgu ikke lige ventet Du gættede det og kan
starte en ny tråd.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Martin Bak

Dato : 11-06-09 11:32

> "Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Respekt Max! Det havde jeg sgu ikke lige ventet Du gættede det og kan
> starte en ny tråd.

Og vi skal da også lige høre den: (ikke ret god lyd, men en sand tidsrejse
på billedsiden
http://www.youtube.com/watch?v=2ayolhaLMUI

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Max

Dato : 11-06-09 12:03

Hej Martin

> Respekt Max! Det havde jeg sgu ikke lige ventet Du gættede det og
> kan starte en ny tråd.

Jeg elsker det nummer og husker tydelig denne tekstlinie:

Daniel my brother you are older than me

og så var den jo ikke så svær :)

Jeg takker for stafetten og prøver at finde på en afløser.

--
Mvh Max