Godt humør sommersang
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-06-09 16:40

DAS GUTE LAUNE SOMMERLIED - SJA LALA LALA (Carima)

Ja, den blev igen i denne uge Mellemeuropas sommerhit. Denne gang med
kanon-stemmer. Forige uge fik den 64%, sidste uge 59% og denne uge blev
rekorden slået med 67%, med stgørk konkurrence
fra det nye navn Marcelle-Carin. Men hun hed jo heller ikke "Carina" men kun
"Carin". det var nok derfor, for sangen var synge-med-venlig i typisk
danskpræget stil. '

Vindersangen er ikke lagt på YouTube. Grunden til dette mener jeg er fordi
man jo ikke kan have to store store "LIED-sange på een gang, hahahahaha.
Fliegerlied og Sommerlied. hehe. Nå spøg til side. Der er plads til dem
begge. de er da lige festlige.

Til dem der ikke kender prøjser-hittet er der her et link til en lydprøve af
sangen. Klik "Gute laune sommerlied":
http://www.carina-musik.de/index.php?option=com_content&view=article&id=46&Itemid=54

Udfordreren var Marcella-Carin. Klik "Ein sommertag mitt vollenschein"
http://www.marcella-carin.de/34.html
Den var også rigtig god.

Mon "Carina" bliver en ny "Franziska". Hun klarede jo hele sommeren 2007

Hilsen Åge

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-06-09 22:40

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> wrote in

> Vindersangen er ikke lagt på YouTube.
> Til dem der ikke kender prøjser-hittet er der her et link til en
> lydprøve af sangen.

Det er jo bare endnu en genudgivelse af en gammel sang fra 2005. Alle
slagermelodierne er tilsyneladende brugt, siden man ikke kan finde på noget
nyt.

Det er måske osse forklaringen på at ingen gider smide det på Youtube.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-06-09 23:11

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det er jo bare endnu en genudgivelse af en gammel sang fra 2005. Alle
> slagermelodierne er tilsyneladende brugt, siden man ikke kan finde på
> noget
> nyt.

What ? -dokumentation

Hilsen Åge

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-06-09 01:56

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> wrote in news:4a2c3b13$0$56773
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> What ? -dokumentation

Original Naabtal Duo udgav den i 2005 på CD'en Nur Mit Dir. Hvem af os 2 er
det snart der er Schlager Meister?

De hårde og ubarmhjertige facts:
http://www.musicload.de/album/75639_2/original-naabtal-duo/nur-mit-
dir/item.html

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-09 09:05

> [...]

Der er dæleme også lavet mange

> Original Naabtal Duo udgav den i 2005 på CD'en Nur Mit Dir. Hvem af os 2
> er
> det snart der er Schlager Meister?
>
> De hårde og ubarmhjertige facts:

Det ved jeg ikke lige hvad du mener med. Der er da så mange sange der er
lavet i flere udgaver. Jeg behøves vist ikke at nævne "På slaget 12",
"Helmut Lutti, "Ebbe Frank" (Bade med og uden) og en masse andre. Bare de er
gode så er jeg småkølig overfor det.

Den her link virker forøvrigt bedre direkte til sangen.
http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspinclude?file=%2Findex.jsp&tplDir=web&page=viewtrack&trackid=835741&wmencpid=100&artistid=101713#

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-06-09 09:27

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.

Hvad er så min undskyldning.... ?

Jeg er til alle former for musik, men har aldrig lagt noget på YouTube...
Samtidigt med det, ser jeg også kun sjældent, ting og sager på YouTube.

Så måske er det måske Rockfolkets utroligt store behov for at manifestere
sig
der gør at rocken er så overvældende der, kunne det tænkes ?

M.V.H....Benny..

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 08-06-09 10:36

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> wrote in news:4a2ccb0f$0$15886
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Så måske er det måske Rockfolkets utroligt store behov for at manifestere
> sig
> der gør at rocken er så overvældende der, kunne det tænkes ?

Det eneste jeg anfægter er forholdet mellem en dansk landeplage og hvad der
efter sigende skulle være et europæisk hit.

Slager elskere er ikke dummere, mindre nørdede eller andet der kan forklare
de manglende hits på youtube. Filmklippene ER der jo. Der er tilsyneladende
bare ikke nogen der gider se dem. Og DET står altså i skærende kontrast til
at visse klip skulle vise store europæiske slagerhits.

Personligt tror jeg ikke slager tilhængere udgør en stor masse set med både
DK og EU øjne. Der findes givetvis lokale områder i D. NL, CH og AU hvor
slagertilhængere er mere udbredte end andre steder, men jeg tror stadig
ikke slagermusik er en dominerende faktor nogen af stederne. Tilgengæld
tror jeg slager tilhængere er meget mere entusiastiske omkring deres musik
end de fleste. Sån gennemsnitligt set.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-09 10:06

> [...]
> end de fleste. Sån gennemsnitligt set.
>
> --
> Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.

Hej Kent

Folk er forskellige.... Som jeg altid har sagt... Opel Kadett er Verdens
bedste bil.... Det er der mange der har modsagt mig i.... Spørgsmålet er så
bare, hvem har mest ret ?????....

Nogle har kunnet forklare, hvordan de på kort tid, kunne ødelægge deres
Kadett. Jeg syntes nu bedre om, at fortælle om, hvor mange kilometre de har
kunnet
transportere mig, og hvad jeg nu ellers skulle have med, og hvor få penge de
gjorde det for... For naturligvis, var jeg da på ingen måder interesseret i
at gøre
skade på min egen bil.... Alt kan jo ødelægges.....

Nogle unge Labaner stjal også nogle spritnye Hummer køretøjer på Hvorup
Kaserne, og i løbet af ganske få timer, ødelagde dem, " Beyond repaire "
Hvilket jo må siges, at være godt skuldret ( Eller det modsatte ) Når
militæret selv, kalder dem nærmest " Indestructable ".....

Så kunne Landeplagen F.eks være Kandis i en Dansk udgave.... Og det
europæiske hit, den originale udgave..... Kandis har jo faktisk, hvis jeg
ikke husker helt galt... Skrevet et par europæiske hits.... De havde selv
hittet i DK, medens andre havde dem i de andre lande. Men det var jo
stadig.... Deres melodi, eller hvad ?????. Så måske var det slet ikke så
forkert, som du troede. Kandis er vel egentligt også, begyndt selv at
indspille på Tysk, så de med lidt held, også kan stoppe alle de Tyske penge
i lommen, fremfor at overlade dem til andre... Hvad der jo er god økonomi i.

Nu er de fleste landeplager herhjemme, som regel også europæiske hits, da de
fleste landeplager jo kommer udefra....

Det kan jo godt være, den her hedder.... Kun vinden gi'r dig svar.. Og andre
steder hedder.... Blowin' in the wind...

Men det er og bliver.... Samme melodi.... Og den er vel efterhånden, blevet
en rigtig fuldblods schlager.... Den er Dylan.... Den er Rock, Den er Pop,
Den er Dansk top, Den er Schlager...., Den er Folk.... Den er Country. Nå
ja, nævn mig hvad den ikke er. Den er fremført af stort set alle.
Selvfølgelig af Dylan selv....
The Seekers havde et hit med den... The Hollies havde et, og det er måske
utroligt, men også James Last, og for at gøre det helt perfekt. Sågar også
Nina & Frederik, for da slet ikke at nævne Bobby Bare. Ja faktisk også
Albert West, og sikkert mange mange flere.

Tja, hvorfor ingen ser filmklippende.... Syntes du jeg skal forklare det. ?
Mig der ikke kan begribe, at nogle lægger noget i, at et filmklip på YouTube
er set et x antal gange... Og andre ikke er set tilsvarende. Jeg ville
meget lettere, kunne forklare hvorfor de ikke var blevet set. Alle dem, der
IKKE har set dem, har et liv, og spilder ikke deres tid med at sidde og lede
efter filmklip på YouTube....

Jeg har også fået rigtigt mange henvendelser, om jeg vil være deres ven på
Facebook.... Hvortil jeg kun kan svare, at det vil jeg tage op til
overvejelse, når jeg engang kommer på Facebook.

M.V.H....Benny..

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-06-09 10:56

> Så kunne Landeplagen F.eks være Kandis i en Dansk udgave.... Og det
> europæiske hit, den originale udgave.....

Jeg fornemmer du misser min pointe.

Der er mange måder at måle en sangs popularitet på. Nogen kigger på antal
solgte eksemplarer, mens andre anfægter at det ikke nødvendigvis siger
noget om et nummers popularitet. Ikke alle køber musik bare fordi de kan
li' det.

I Europa har flertallet internet adgang. I Danmark endda et markant
flertal. Der er flere med internet adgang end med fastnet telefon.

Youtube er blevet allemands eje. Selv min mor der først for 6 måneder
siden fik en computer og kom online, elsker youtube.

Så hvis man antager at youtube kan give et forsigtigt fingerpeg om en
sangs popularitet, så er der en markant forskel mellem "Det dit navn" med
omkring 7000 hits, og "Malene" med over 1.6 mill. hits.

Selv hvis "Det dit navn" tager alle de europæiske varianter med, kommer
den ikke op på "Malenes" popularitet. Og nu snakker vi pludselig om
europæisk plan og dermed små 500 mill indbyggere.

Set i det perspektiv har "Malene" fået hver 3. dansker til at klikke på
sangen på youtube, mens "Det dit navn" inkl alle europæiske varianter kun
har formået at få hver 500. europæer til at klikke på sangen på youtube.
Og "Det dit navn" har endda floreret længere på youtube (ihvertfald de
europæiske varianter).

I det perspektiv er eller var "Det dit navn" ikke nogen landeplage. Højst
meget lokalt, på Fur eller Saltholm eller lignende steder

For mig er der forskel på "hit" og "landeplage". Et hit er en rigtig god
sang i sin genre og måske lidt til.

En landeplage er en sang der af en eller anden grund bliver spillet så
meget på mange stationer, at en markant del af befolkningen får hørt den
så meget at de kan nynne med på sangen og måske endda kender lidt af
teksten.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-09 12:34

> [...]
> meget på mange stationer, at en markant del af befolkningen får hørt den
> så meget at de kan nynne med på sangen og måske endda kender lidt af

..............hvilket jo stort set er umuligt på tidens pop-musik. det er
stort set ikke lavet som synge-med-musik. De tidligere omtalte meget lange
råb og holde onen lang tid, i pop-musik, indgyder jo ikke ligefrem til at
synge med. Men sån kan man jo heller ikke gøre et hit op.
Jeg vil mene at de bedste båder at gøre det op på, er de måder som ikke
betinger nogen særlig aktivitet for at kunne høre det, hos brugeren. Ikke
noget med at sætte en masse i værk for at downloade eller penge op af lommen
for at købe.
Højst et tryk på en knap og så er der musik. Derfor må det dreje sig om
hvilken musikgenre man lytter mest til og ikke noget andet. Her kommer radio
og tv ind som de steder man kan måle.
Radio har dog den ulempe at den enkelte ikke altid selv bestemmer hvad der
skal høres. Jeg tænker på arbejdsplads-radio. Tv vil nok være det bedste
måle-redskab. Her har man selv bestemt hvad man vil, når man kommer hjem og
mange har to fjernsyn, så det enkelte familiemedlem selv kan bestemme.
Men her er der så den ulempe at de almindelige danske landsdækkende
kanaler ikke sender så meget musik at man kan måle noget som helst
alligevel. Derfor er man nødt til at måle på de tyskle klanaler, som giver
et bredt musikudbud. Her kan man derfor se hvad folk ønsker at vælge.
Public-service-kanalerne sender en masse slager og de private sender en
masse pop og rock.
Dernede i Prøjserrup fordeler det sig nok nogenlunde halvt til hver vil
jeg tro. Det er derfor overvejende sansynligt at det fordeler sig ligesådan
i Danmark. Målinger fra dengang vi sendte "Fællessang ved Fjorden" (eller
hvad det nu hed) med Johnny Reymer viste høje seertal.

Hilsen Åge

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 09-06-09 13:15

> Dernede i Prøjserrup fordeler det sig nok nogenlunde halvt til
> hver vil jeg tro.

Du skal ikke tro, du skal vide Jeg tillader mig at tvivle på din
fordeling. Havde du begrænset dig til Bayern vil jeg tro du har ret.

Det er derfor overvejende sansynligt at det fordeler sig
> ligesådan i Danmark.

Du kan ikke finde en eneste indikator på at det forholder sig sådan i DK.
Hverken gratis eller omkostningskrævende, online eller offline, digitalt
eller analogt. Intet bare antyder at du måske kunne have ret. Selv hos
TDC Play er under 1/10000 del slagermusik (192 numre ud af påståede 2
mill.). Og slagermusik er jo ikke det dyreste at producere eller sælge,
så det må være manglende efterspørgsel.

Radioerne spiller ikke slager, TV viser det ikke, CD'erne sælger ikke,
det genererer ingen nævneværdige danske klik på youtube, og
slagerfestivallerne udgør en dråbe i havet af pop/rock/folk festivaller.

Slager er og bliver et lokalt fænomen, først og fremmest i og omkring
Bayern/Østrig/Schweiz trekanten, men med afstikkere til Holland og
Finland. Her spilles slageren lystigt og er vellidt af mange.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-09 14:13

> og Finland. Her spilles slageren lystigt og er vellidt af mange.

Så lad os da snuppe et link til den Finlandssvenske "DANSPOPPEN", som er det
Finlandssvenske nationalle dansegalla-program.
Her kan dansegallaet høres i en optagelse:
http://www.yle.fi/java/areena/dispatcher/2492951.asx?bitrate=1

Og her er programmets hjemmeside:
http://svenska.yle.fi/program/visa.php?pid=dansband

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-09 15:09

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> wrote in message

> Du skal ikke tro, du skal vide Jeg tillader mig at tvivle på din
> fordeling. Havde du begrænset dig til Bayern vil jeg tro du har ret.

Ikke engang i Bayern tror jeg det forholder sig sådan, men du har ganske ret
i at schlager ikke er så stort som nogle vil gøre det til i Tyskland
generelt. Jeg har tilbragt ret meget tid i Tyskland blandt alle slags
mennesker, og intet tyder på den almindelige gennemsnitstysker hører
schlagermusik med mindre han er over 65, eller har fået over 7 liter øl
under vesten :)
Helt almindelige tyskere hører helt almindelig pop og rock, ganske som den
helt almindelige dansker.

> Radioerne spiller ikke slager, TV viser det ikke, CD'erne sælger ikke,
> det genererer ingen nævneværdige danske klik på youtube, og
> slagerfestivallerne udgør en dråbe i havet af pop/rock/folk festivaller.

Man ville godt nok være en skovl som radiochef eller pladeselskabsdirektør,
hvis man lod et guldæg ligge uden at udnytte det.
Men alle "love" om udbud og efterspørgsel skulle nok få schlagermusikken
frem i forreste række, hvis der var noget marked for det, hvilket der intet
er der tyder på. Så mon ikke schlagermusikken har den plads den kan
tilkomme, og lidt til? En DAB-radiostation dedikeret til dansktop og
schlager er godt nok store sager, til sådan en marginal genre. Men fred være
med det, hvis det kan glæde dem der kan lide den slags musik.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-06-09 16:54

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> En DAB-radiostation dedikeret til dansktop og schlager er godt nok store
> sager, til sådan en marginal genre.

Nu er det ikke en ren dansktopkanal. Det er er en blandet pop og
dansktopkanal.

> Men fred være med det, hvis det kan glæde dem der kan lide den slags
> musik.

Det er da absolut ingen grund til at sige "fred være med det". Det var meget
bedre at det mere ekstreme musik fik denne kanal. hewy, metal, punk eller
sådan noget.
Jeg synes ikke dansktop er berettiget til at lægge beslag på en hel
DAB-kanal. Der er ikke megen fornuft i at sige "fred være med
uretfærdigheder".
Jeg synes det ville være rigeligt dansktop hvis man kun sendte 5-6
dansktopplader på P4-FM dagen igennem. Altså en nedskæring til en fjerdedel.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-06-09 21:04

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Man ville godt nok være en skovl som radiochef eller
> pladeselskabsdirektør, hvis man lod et guldæg ligge uden at udnytte det.

Hvilket bekræfter min formodning

Her er forresten den sang som Sommerkongen (dronningen) fra 2007 har
lanceret som hendes sommerhit 2009 - Hun kan jo ikke længere være med i
konkurrencen.
http://www.youtube.com/watch?v=N_49n-GRxyg&feature=related

Nu kører "Gute laune sommerlied" jo med Carina i IVS.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-06-09 19:50

> [...]
> teksten.
>
> --
> Linux is like a Teepee: No Gates, no Windows, Apache inside.

Så vidt jeg lige umiddelbart kan skønne, så fører Malene vist også,
med et års tid eller to, Så " Det dit navn " kan jo godt nå at indhente
den.... Så det fortæller jo i realiteten intet.... Andet end du har valgt
at tage parti for den ene af sangene. Du bruger YouTube som en
form for leksikon, hvor du selv kan sætte reglerne.... For mig, er
den stort set uden betydning.... For kan jeg finde den på YouTube
må jeg jo formodentligt allerede kende melodien, og har den min
interesse, leder jeg efter pladen, og ikke efter et filmklip på
YouTube... Det kan og vil jeg ikke sætte ind i mit system.

Men fint nok, vi er da nogenlunde enige om, hvad en landeplage er
Så gør det ikke så meget, vi ikke helt forstår hinanden, på alle områder.

M.V.H....Benny..

Fra : Martin [TMM]

Dato : 10-06-09 15:33

Hej
Åge Halldorsson wrote:
> DAS GUTE LAUNE SOMMERLIED - SJA LALA LALA (Carima)

Sommersang... Min første indskydelse når jeg hører dig skrive sådan(?!),
tænker jeg straks på B-siden på Østjysk Musikforsynings single med
Holdopper' det fis.
Den hed nemlig sommersang, og var sådan noget lalleglad musik.

Bare lige mit lille indspark.

Mvh
Martin

Fra : mr

Dato : 10-06-09 18:39

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> DAS GUTE LAUNE SOMMERLIED - SJA LALA LALA (Carima)

> Mon "Carina" bliver en ny "Franziska". Hun klarede jo hele sommeren 2007
>
> Hilsen Åge
Det ved jeg sørme godt nok ikke Åwe, men jeg tænker os på om det overhovedet
for nogen betydning for andre end dig.
Lad os høre om du kan tolerere andet end slagerslaskere:

http://www.youtube.com/watch?v=Jn3iybtxNZw

http://www.youtube.com/watch?v=4rRlBmJiz5k

http://www.youtube.com/watch?v=gjJzlIedCuo&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=H7vaYOIKWYY

http://www.youtube.com/watch?v=uAsV5-Hv-7U

Den sidste er ink. teksten - helt bevidst. Prøv at brug lidt tid på at lytte
og måske endda forstå. Alle 5 link er musik som har haft langt større
betydning for musikelskere i verden, end dine evige henvisninger til
slaggermusik, kun afbrudt at dit fjendskab til alt andet musik.
Bevares slagere er ret uskadelige, men det flytter altså ikke noget i
verdenshistorien. Buddy Holly og Elvis har haft kollosal betydning for
"opdagelsen" af ungdommen som en selvstændig gruppe af mennesker. Det har
slaggerne ikke.
Men inden du kommer med dit sædvanlige - "æv-bæv det lyder som larm", så
brug lidt tid på at lytte. Tekster og musik kan faktisk godt have en
betydning, andet end fyld til enslydende "musik"

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-06-09 20:34

"mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Det ved jeg sørme godt nok ikke Åwe,

Nå det ved du sorme godt nok ikke

> men jeg tænker os på om det overhovedet for nogen betydning for andre end
> dig.

Nå det tænker du på. Jawel jo. Jamen det er jpwældigt

> Lad os høre om du kan tolerere andet end slagerslaskere:

J lad os høre det.

> http://www.youtube.com/watch?v=Jn3iybtxNZw
Ret uskadelig. Støjer ikke meget, men den er lidt død. Ingen "godaw" i den.

> http://www.youtube.com/watch?v=4rRlBmJiz5k
Ret støjende

> http://www.youtube.com/watch?v=gjJzlIedCuo&feature=related
Larmer alt for meget

> http://www.youtube.com/watch?v=H7vaYOIKWYY
Willy er god nok, men du kunne godt have valgt en anden som der var meget
"godaw" i. Den her var lidt søvndyssende. han er ellers en af mine
favoritter. Jaeg har ham på cd-

> http://www.youtube.com/watch?v=uAsV5-Hv-7U
>American pie er udmærket. Det her er kvalitetsmusik. Den er rigtig god.
>Prøjserne kunne godt finde på at tage sangen med i deres slagershow, hvis
>den blev sunget på tysk.

> Den sidste er ink. teksten - helt bevidst.

Ved ikke hvad du mener???

> Prøv at brug lidt tid på at lytte og måske endda forstå.

ret svært. Det er på udenlandsk

> Alle 5 link er musik som har haft langt større betydning for musikelskere
> i verden, end dine evige henvisninger til slaggermusik, kun afbrudt at dit
> fjendskab til alt andet musik.

Det tror jeg ikke. Jeg kendte ingen af sangene, bortset fra den sidste.
Undrer mig at du ikke kan lide slagger, når du kan lide den sidste. Den har
da ellers elementer af den der slager-livlige synge-med-venlige rytmiske
festlighed over sig. En sang man kan synge med på lige med det samme.

> Bevares slagere er ret uskadelige, men det flytter altså ikke noget i
> verdenshistorien. Buddy Holly og Elvis har haft kollosal betydning for
> "opdagelsen" af ungdommen som en selvstændig gruppe af mennesker.

Arhhhh......Det er nok mere Bill Haley og Elvis.

> Det har slaggerne ikke.
> Men inden du kommer med dit sædvanlige - "æv-bæv det lyder som larm", så
> brug lidt tid på at lytte.

Jamen Bette Karl. Jeg har lyttet. Den sidste spiller i øjeblikket for anden
gang. men tre af dem var for støjende.

> Tekster og musik kan faktisk godt have en betydning, andet end fyld til
> enslydende "musik"

Har de her tekster betydning? - Hvorfor har de det?. Det aner ikke hvad de
synger om. Og er også lige glad.

Hilsen Åge

Fra : Ralph

Dato : 10-06-09 21:42

> Larmer alt for meget

Nu må du fame styre dig, melodien består af 37 (syvogtreidve) forskellige
akkorder, jeg kunne selv spille den (på klaver - bare rolig jeg er ingen
Mark Knopler) for 10-15 år siden, men een uge uden at øve sig så smutter den
s'gu. Et mesterværk.

Ha, in your dreams, den har 10 forskellige akkorder, nævn een tysk
schlagermusiker der kan mere end 5.

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-09 21:55

> [...]
> akkorder, jeg kunne selv spille den (på klaver - bare rolig jeg er ingen
> Mark Knopler) for 10-15 år siden, men een uge uden at øve sig så smutter

Det er slet og ret for kompliceret for nogle ører, andre forklaringer kan
der ikke være.

> Ha, in your dreams, den har 10 forskellige akkorder, nævn een tysk
> schlagermusiker der kan mere end 5.

Prøv med 3: tonika, dominant og subdominant. Så har du ramt 95% af al
slaggermusik, måske med en enkel optakt i paralleltonearten.

/Alex

Fra : Ralph

Dato : 10-06-09 22:20

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i en meddelelse
> Det er slet og ret for kompliceret for nogle ører, andre forklaringer kan
> der ikke være.

Har du prøvet den?

> Prøv med 3: tonika, dominant og subdominant. Så har du ramt 95% af al
> slaggermusik, måske med en enkel optakt i paralleltonearten.

Med klap på et og tre Eller selvf. 2/3 sic.

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-09 09:07

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote in message

> Har du prøvet den?

Nej, men den skulle nok kunne læres, på trods at alle de små finurligheder.
Jeg er dog sikker på jeg vil kunne spille den på trommerne umiddelbart

> Med klap på et og tre Eller selvf. 2/3 sic.

LOL

Fra : Ralph

Dato : 10-06-09 23:37

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i en meddelelse
> Det er slet og ret for kompliceret for nogle ører, andre forklaringer kan
> der ikke være.

Uha, nu begynder jeg at svare mig selv - findes der et Aage-syndrom But
anyhow, denne version af en glad og dygtig amatør viser lidt mere af
Telegraph Road's kompleksi (findes det ord?)

http://www.youtube.com/watch?v=m_9SaJqqC8I&NR=1

Er det bare mig, eller finder fyren ud af at hans tyndeste e-streng ikke
stemmer efter ca. 5 minutter og undgår den det næste minut indtil der
klippes, og så stemmer den pludseligt igen?

--
Ralph

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-09 09:17

> [...]

> stemmer efter ca. 5 minutter og undgår den det næste minut indtil der
> klippes, og så stemmer den pludseligt igen?

Hehe, du har ret.
Jeg er imponeret over den flotte lyd der kan komme ud af en Squier, det
havde jeg ikke troet.
Jeg synes dog han spiller lidt for meget med hjernen, og for lidt med
hjertet, men sådan vil det som regel være med udenadslære. Det er meget
mekanisk syens jeg.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-06-09 11:30

> Jeg er imponeret over den flotte lyd der kan komme ud af en Squier, det
> havde jeg ikke troet.

Det lyder da udmærket ja.

> Jeg synes dog han spiller lidt for meget med hjernen, og for lidt med
> hjertet, men sådan vil det som regel være med udenadslære. Det er meget
> mekanisk syens jeg.

Johh detttt.., det er sån noget man kunne forstille sig blive spillet dæmpet
i supermarkedet, som en slags "have det behageligt"-musik. Noget som skal få
en til at blive lidt længere.
Det lyder da som noget afslappende noget uden at det er noget særligt.

Hilsen Åge

Fra : mr

Dato : 11-06-09 19:11

> [...]
> som skal få en til at blive lidt længere.
> Det lyder da som noget afslappende noget uden at det er noget særligt.

jeg ved ikke om det er fordi du aldrig kommer i supermarkedet eller det er
fordi du har svært ved at høre - og det er bestemt da et helt ok og
almindeligt handicap hos gamle mænd. Men nej, gamle Åge, det er ikke den
slags moderne musik man spiller i supermarkedet.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-06-09 19:11

> [...]
> almindeligt handicap hos gamle mænd. Men nej, gamle Åge, det er ikke den
> slags moderne musik man spiller i supermarkedet.

Johh..... Baby-mr. - Det er da sån meget neutralt musak-agtig noget, som
ikke skader sport, men heller ikke er noget særligt. Noget der bare skal
give en form for godt tilpas-hed.

Hilsen Åge

Fra : mr

Dato : 12-06-09 05:47

> [...]
>
> Johh..... Baby-mr. - Det er da sån meget neutralt musak-agtig noget, som
> ikke skader sport, men heller ikke er noget særligt. Noget der bare skal

peæcis lissom et tysk kopihit?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-06-09 09:16

> peæcis lissom et tysk kopihit?

Ja, noget i den retning

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-06-09 11:32

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, noget i den retning
>
> Hilsen Åge

...........og hov! - Nu ser det ud til at vi skal have en ny "Gute laune
sommerhit". Det var da noget mystisk noget sådan lige at lave reglerne om
uden forvarsel, så man kun kan vinde 3 gange og herefter stille op i en
finale. Carina skulle jo have stillet op, men det gjorde Franky og Michelle.
??? - de to sangfe er da i hvert fald ikke på højde med "Gute laune
sommerlied". Eller hvad synes i??
Det så ud til Michelle forsøgte at lette fra jorden med de mange
armsving. haha. Det så pudsigt ud

Hilsen Åge

Fra : mr

Dato : 14-06-09 21:21

> [...]
> laune sommerlied". Eller hvad synes i??
> Det så ud til Michelle forsøgte at lette fra jorden med de mange

Oiihhhhh Åwe!

Fra : mr

Dato : 11-06-09 19:07

> [...]
>
> J lad os høre det.

> Ret uskadelig. Støjer ikke meget, men den er lidt død. Ingen "godaw" i

godaw?

> [...]
> Willy er god nok, men du kunne godt have valgt en anden som der var meget
> "godaw" i. Den her var lidt søvndyssende. han er ellers en af mine

Jeg ville bare forsøge at få dig tiæl at tænke over at en sang faktisk godt
kan indeholde en tekst med mening. Men det var så at skyde over målet.

> ret svært. Det er på udenlandsk

du er bedre til tysk?

> [...]
> har da ellers elementer af den der slager-livlige synge-med-venlige
> rytmiske festlighed over sig. En sang man kan synge med på lige med det

der er langt fra slaggermusik til Don McLean. Det forstår du måse når selv
dine søde prøjserpiger ikke har kopieret den? Det er ikke en slager. Det er
en af de mest betydende tesker i forrige århundrede, men ok - nok at skyde
over målet. Havde bare håbet at du magtede at forstå lidt af teksten.

> Arhhhh......Det er nok mere Bill Haley og Elvis.

Eller Carl Perkins?
Desværre forstår du ikke teksten. Men prøv at tænk lidt over det "The day
the music died"

> Jamen Bette Karl. Jeg har lyttet. Den sidste spiller i øjeblikket for
> anden gang. men tre af dem var for støjende.

juster høreapparatet gamle Ole. En sang kan godt bestå af musik OG tekst.
Det var pointen med den sidste. Prøv igen - jeg valget med vilje et link
hvor teksten vises, for ikke at gøre det for svært.

> Har de her tekster betydning? - Hvorfor har de det?. Det aner ikke hvad
> de synger om. Og er også lige glad.
>
> Hilsen Åge

ok - men du vil altså at vi SKAL lytte til dit elskede slaggermusik og at vi
SKAL elske det og forstå at det er det eneste musik iverden der er værd at
høre på?
Du har ikke evne til at forstå at andre hellere vil lytte til noget andet
musik - måske endda musik hvor teksten er genial i stedet for blot noget der
skal fylde tiden ud?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-06-09 19:16

> der er langt fra slaggermusik til Don McLean. Det forstår du måse når selv
> dine søde prøjserpiger

Savle

> ikke har kopieret den? Det er ikke en slager. Det er en af de mest
> betydende tesker i forrige århundrede, men ok - nok at skyde over målet.
> Havde bare håbet at du magtede at forstå lidt af teksten.

Jo, men jeg er jo dansktalende. Mange danskere tsaler dansk

> Du har ikke evne til at forstå at andre hellere vil lytte til noget andet
> musik - måske endda musik hvor teksten er genial i stedet for blot noget
> der skal fylde tiden ud?

Aner ikke hvad du fabler om - Jeg lytter da ellers til talrige forskellige
musikgenrer lige fra country til slager, henopver rock`n´roll til
nederlandstalig musik

Hilsen Åge

Fra : mr

Dato : 12-06-09 05:48

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Savle

> Jo, men jeg er jo dansktalende. Mange danskere tsaler dansk

troede du talte tysk.

> Aner ikke hvad du fabler om - Jeg lytter da ellers til talrige forskellige
> musikgenrer lige fra country til slager, henopver rock`n´roll til
> nederlandstalig musik

og alt andet fornægter du så.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-06-09 09:15

> og alt andet fornægter du så.

Jeg spreder jo min musikinteresse hen over næsten det hele, undtagen lige
pop og rock.

Fra : mr

Dato : 13-06-09 09:24

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg spreder jo min musikinteresse hen over næsten det hele, undtagen lige
> pop og rock.
og klassisk?

Fra : Ukendt

Dato : 13-06-09 10:58

"mr" <mail@mail.dk> skrev i en meddelelse

> og klassisk?

Og jazz? Og Techno? Og Electronica? Og R&B? Og blues? og..og..og...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-06-09 23:56

http://www.isartaler-hexen.de/
http://www.bayrische7.net/

http://www.youtube.com/watch?v=QWlrFyumMcI&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=qCJQ9tcVu_4&feature=related

Fra : mr

Dato : 13-06-09 09:57

> "mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
ja hver sin smag.
Det går da fint med det udenlandske - kunne du ikk kun dansk?