Maria Isabel og Julia
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-06-09 21:51

På nettet man læse at Blue Notes har indspillet "Maria Isabel". Kan det
virkelig passe? - Jeg kan kun huske den med Bjørn Tidmand, fra sidst i
60-erne.

Man kan også læse at Blue Notes har indspillet "Julia". den kan jeg også kun
huske med Bjørn Tidmand, fra 1969.

Nogen der ved noget om "sagen"?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-06-09 22:02

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

JULIA
Helt præsis står det på netytet at Blue Boys startede i 1965 og hurtigt
udgav "Julia" som røg ind på Dansktoppen. Det står på flere hjemmesider, men
det ser ud til at de bare har skrevet af efter hinanden. Den kan jo ikke
have røget ind på Dansktpoppen omkring 1965 da Dansktoppen først startede i
efteråret 1968.
I mit slagerleksikon står der også at Blue Boys har lavet den, men at
det var i 1968 og at DEN kom ind på Dansktoppen hurtigt. det kan jo bedre
passe. OG DOG
Jeg mener jo at det er Bjørn Tidmands "Julia" som røg ind på Dansktoppen, da
han indsang den i 1969. Jeg kan overhovedet ikke huske at Blue Boys har
indspillet den. Er der overhovedet tale om den samme melodi???. Jeg kan kun
huske denmed Bjørn Tidmand

For at det ikke skal være løgn, står der også i mit slagerleksikon at Blue
Boys har indsunget "Maria Isabel" i 1969. Men slår man op under Bjørn
Tidmand står der også at HAN har indspillet den i 1969.
Jeg kan altså kun huske den med Bjørn Tidmand. Hvad er det for noget med
de der Blue Boys. Kan nogen huske disse sange med dem. Jeg kan i hvert fald
ikke?

??????

Hilsen Åge

Fra : Helene og Finn Egmos~

Dato : 06-06-09 05:37

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen
>
> JULIA
> Helt præsis står det på netytet at Blue Boys startede i 1965 og hurtigt
> udgav "Julia" som røg ind på Dansktoppen.

Mon ikke der skulle have stået Blue Notes.Jeg kan ihvertfald huske både
Julia og Maria Isabel i udgaverne med Blue Notes . Bjørn Tidmans versioner
kan jeg godt nok ikke erindre ,men det skulle da ikke undre mig om han på et
tidspunkt har indsunget dem også. Men hvorfor Blue Boys bliver blandet ind i
det her forstår jeg ikke.

Mvh
Finn

Fra : Helene og Finn Egmos~

Dato : 06-06-09 06:07

"Helene og Finn Egmose" <ukendt@gmail.com> skrev i en meddelelse

> "Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har tilfældigvis den originale udgave af Julia med Blue Notes liggende
og pladens udgivelsesår er 1968.

Mvh
Finn

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-06-09 09:03

"Helene og Finn Egmose" <ukendt@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Mon ikke der skulle have stået Blue Notes.

Jo, ligesom jeg også skrev i det første indlæg.
Bagefter kom jeg, ved en fejl, til at skrive Blue Boys.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-06-09 07:59

> [...]
med
> de der Blue Boys. Kan nogen huske disse sange med dem. Jeg kan i hvert

Hej igen Åge

Jeg har nu søgt, og kan ikke umiddelbart finde Maria Isabel med Bjørn
Tidmand.
Kun med Flemming Werge & Blue Notes.
Det nærmeste jeg kan komme det, er at Bjørn Tidmand lavede en Dansk version,
af et gammelt Larry Finnegan hit, som hedder Maria min ven. Ellers kan jeg
kun finde hans klassiske Marianne.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-06-09 07:42

> [...]
> 60-erne.
>
> Man kan også læse at Blue Notes har indspillet "Julia". den kan jeg også

Hej Åge

Jeps, og pudsigt nok, var det faktisk B siden på singlen, hvor Julia var A
siden .... Jeg må ærligt indrømme, at jeg kan huske Bjørn Tidmand senere
lavede Julia, men jeg mindes ikke at have hørt Maria Isabel med Bjørn
Tidmand.... Men jeg kan jo tage fejl

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-06-09 09:07

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> men jeg mindes ikke at have hørt Maria Isabel med Bjørn
> Tidmand.... Men jeg kan jo tage fejl
>
> M.V.H....Benny..

Jeg kan heller ikke finde noget om det, nogen steden. Det er bare noget jeg
mener, at kunne erindre. Jeg har altid regnet det for at være Bjørn Tidmand
der har lavet den.
Men det ser ikke ud til at være rigtigt.

Hilsen Åge

Fra : Ole Damgaard

Dato : 06-06-09 12:25

> [...]
> der har lavet den.
>    Men det ser ikke ud til at være rigtigt.

Næh...heller ikke det.
Maria Isabel blev indspillet af Blue Notes og lå på dansktoppen 9
gange i 1970
med dem (højeste placering en 2,. plads).
Den er senere blevet indspillet af Flemming Werge og Jodle Birge - men
aldrig
af Bjørn Tidmand.
mvh ole

Fra : Ole Damgaard

Dato : 06-06-09 17:40

......og hvis du åbner for P4Danmark søndag kl. 16.04 vil de første to
numre være Maria Isabel og Julia - med Blue Notes.
mvh ole

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-06-09 09:53

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i meddelelsen
......og hvis du åbner for P4Danmark søndag kl. 16.04 vil de første to
numre være Maria Isabel og Julia - med Blue Notes.
mvh ole

Lyder godt. Ole er en guttermand.

Skal forsøge at huske det.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 07-06-09 15:39

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> Mange tak
>

> mvh Erik

Mange tak også herfra
Jeg var dog ved at blive lidt urolig for om sangene kom. Der gik da godnok
noget "godaw" i den. Først var der en gevaldig pause.
Så kom der 8 sekunder af Eldorado. Så blev der igen en lang pause. Så kom
der en jingle.
Men så kom de. Pyhhhhhh.....

Hilsen Åge

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 08-06-09 07:39

Ole Damgaard skrev:

> .....og hvis du åbner for P4Danmark søndag kl. 16.04 vil de
> første to numre være Maria Isabel og Julia - med Blue Notes.

Jeg åbnede for P4 i går søndag kl. 16.04.
Værten for "Søndag i farver" var Lars Rohde.
Jeg hørte ham ikke spille de to numre.

--
Herluf :·)

Fra : Helene og Finn Egmos~

Dato : 08-06-09 08:41

> Jeg åbnede for P4 i går søndag kl. 16.04.
> Værten for "Søndag i farver" var Lars Rohde.
> Jeg hørte ham ikke spille de to numre.
>
> --
> Herluf :·)

Ja du har haft åbent for en af P4 kanalerne men ikke P4 Danmark. Det er en
DAB kanal som ikke sender helt det samme som de øvrige P4 kanaler

Mvh
Finn

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-06-09 09:08

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg åbnede for P4 i går søndag kl. 16.04.
> Værten for "Søndag i farver" var Lars Rohde.
> Jeg hørte ham ikke spille de to numre.

Det er den "hemmelige kanal" P4 Danmark, på DAB.
Man har jo flyttet det almindelige folkelige underholdningsmusik for den
brede befolkning væk til et sted hvor folk ikke kan finde det. Det er
derfor. De blev spillet,
efter man havde sat 8 sekunder af ELDORADO på.

Hilsen Åge

Fra : Ole Damgaard

Dato : 09-06-09 01:53

On 7 Jun., 16:39, Åge Halldorsson <a...@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> noget "godaw" i den. Først var der en gevaldig pause.
> Så kom der 8 sekunder af Eldorado. Så blev der igen en lang pause. Så kom

ja - der var et minuts hul på alle kanaler, der skulle have sport fra
16.03-16.04. Der var intet hul igennem til sportsstudiet.

Fra : Ole Damgaard

Dato : 09-06-09 01:54

On 8 Jun., 10:07, Åge Halldorsson <a...@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> derfor. De blev spillet,
> efter man havde sat 8 sekunder af ELDORADO på.

Den er nu ikke mere hemmelig end at 150-200.000 danskere lytter til
den hver uge - og den er Danmarks 9.-største radiokanal.