Hvad heder den på dansk ?
Fra : Is

Dato : 05-06-09 19:33

Hej

Jeg er faldet over denne, og er rimelig sikker på at den også findes
med dansk teskst, men kan ikke komme på hvad og hvem - er den nogen
det kan hjælpe mig med det ????

Herman's Hermits - Something Is Happening
Måske lidt lyd hjælper -
http://www.youtube.com/watch?v=1Mj48x6-jZs

er det forkert gr - så henvis venligst til rette.

Erik Isager

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-09 19:56

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> med dansk teskst, men kan ikke komme på hvad og hvem - er den nogen
> det kan hjælpe mig med det ????
>
> Herman's Hermits - Something Is Happening

Jeg mener teksten på dansk lød noget i retning af: "Julia er alle tiders
pige, men svær at gøre......."
Har en eller anden ide om det var Bjørn Tidmand, men er absolut ikke sikker.

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-09 20:40

Alex Linaa wrote:
> Jeg mener teksten på dansk lød noget i retning af: "Julia er alle
> tiders pige, men svær at gøre......."
> Har en eller anden ide om det var Bjørn Tidmand, men er absolut ikke
> sikker.

Du er godt på sporet.

Bjørn Tidmand/Julia kan købes/høres her:

http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspinclude?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=viewartist&artistid=104600

Kig under "musiknumre" og så på side 5.

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Is

Dato : 05-06-09 21:05

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse

> [...]
http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/jspinclude
?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=viewartist&artistid=104600

Mange tak for hjælpen

mvh Erik

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-09 21:37

"Trekroner" <xx> skrev i en meddelelse

> Bjørn Tidmand/Julia kan købes/høres her:

> [...]

Hmm.. det genhør kunne jeg faktisk godt have undværet. Gad vide hvorfor i
alverden jeg kunne huske det....

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-06-09 21:28

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg mener teksten på dansk lød noget i retning af: "Julia er alle tiders
> pige, men svær at gøre......."

Forkert. "Julia er alletiders pige - men svær at komme nær - aj aj aj aj" -
Hun er sommerens åbenbaring

> Har en eller anden ide om det var Bjørn Tidmand, men er absolut ikke
> sikker.

Har en eller anden i de om at det ER Bjørn Tidmand og er absolut sikker -
men jeg har jo også singlen.
Den anden side hedder forøvrigt "Når det blir` sommer igen". Pladen er
udgivet i 1969.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-06-09 21:32

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Har en eller anden i de om at det ER Bjørn Tidmand og er absolut sikker -
> men jeg har jo også singlen.
> Den anden side hedder forøvrigt "Når det blir` sommer igen". Pladen er
> udgivet i 1969.

Synes lige du skal høre den anden side af singlen. Her er "Når det blir`
sommer igen". Det er en meget professionelt lavet video. Den er fra DRs
"Pladeparade" med Otto Leisner.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-06-09 21:34

> [...]
>
> Synes lige du skal høre den anden side af singlen. Her er "Når det blir`
> sommer igen". Det er en meget professionelt lavet video. Den er fra DRs

Og så var det jo en fordel at huske at vedhæfte linket:
http://www.youtube.com/watch?v=SqmKb65DPaQ

Fra : Is

Dato : 05-06-09 21:53

Pladen er

> Og så var det jo en fordel at huske at vedhæfte linket:
> http://www.youtube.com/watch?v=SqmKb65DPaQ

Jeg synes snart det er helt urtoligt hvad der kan findes på nettet

Takker

Erik Isager

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-06-09 21:49

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Har en eller anden i de om at det ER Bjørn Tidmand og er absolut sikker -
> men jeg har jo også singlen.

Flere steder på nettet kan man læse at Blue Notes indspillede "Julia" 4 år
før Bjørn Tidmand og at den herefter hurtigt røg ind på Dansktoppen. Jeg kan
kan se at det er samme tekst på mange forskellige hjemmesider, så man har
åbenbart skrevet af efter hinanden. Men det kan ikke helt passe hvad der
står, for Dansktoppen startede altså først i efteråret 1968, så det må altså
have været Bjørn Tidmands geninspilning af sange som kom ind på Dansktoppen.
Det kan fårligt hjave været den anden da dansktoppen ikke eksisterede på det
tidspunkt.

Hvis der overhovedet er tale om den samme sang. Jeg kan ikke huske at Blue
Notes har indspillet den melodi som Bjørn Tidmand sang. Men Blue Notes
skriver det selv på deres hjemmeside, så man må da formode at det passer.
Kan nogen huske den sang med Blue Notes ?

Hilsen Åge

Fra : Ole Damgaard

Dato : 06-06-09 12:15

On 5 Jun., 22:48, Åge Halldorsson <a...@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> skriver det selv på deres hjemmeside, så man må da formode at det passer.
> Kan nogen huske den sang med Blue Notes ?

Også på nettet er det sundt med kildekritik.
I efteråret 1968 lavede Annelise Bredsdorff en dansk oversættelse af
Hermans hermits
"Something is Happening" - og den blev indspillet af Blue Notes, der
lå på Dansktoppen
med den i 9 uger i træk - højeste placering blev en andenplads.
I foråret 1969 lavede Bjørn Tidmand en genindspilning af det samme
nummer som
B-side til hans sommerhit Når det bli'r sommer igen.
Denne lå 11 gange på dansktoppen i 1969 - fire gange som nummer et.
Men B-siden (Julia) var aldrig på Dansktoppen.
mvh ole

Fra : Is

Dato : 06-06-09 22:54

[...]

hej Ole
Ikke fordi jeg tvivler på at det er rigtigt - men hvor finder du frem
til disse oplysninger ???
jeg kan husk en melodi der var til test på "top10" eller hvad nu
hitlisten hed dengang omk 1970. men den blev ikke stemt ind. Er der et
sted man kan finde de gamle lister, også dem det blev "testet" så
kunne det jo være jeg kunne finde den også .

mvh Erik

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-06-09 23:22

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> Er der et
> sted man kan finde de gamle lister, også dem det blev "testet" så
> kunne det jo være jeg kunne finde den også .
>
> mvh Erik

Det er fint at Ole lige hjælper engang imellem. Og tak for det. Men det er
bare lidt træls at DR holder listerne for sig selv,
selv om vi alle betaler licens. De lister burde være offentlige, både
Dansktoppen, Ti i Top-listen, Tipparaden, LP-top 10 og Top 20, 30 og 40 og
hvad de nu hed.
Formålet med at holde dem hemmelige er ikke synligt, synes jeg. Det er synd
at det er sådan. Og det er heller ikke pænt gjort mod os der lønner DR.
Jeg har også læst at Jørgen Mylius har dem, men ikke vil lade os andre se
dem. Nogle har taget kontakt, men han vil vist ikke svare. Hvis det passer
er det uanstændigt.

Hilsen Åge

Fra : Is

Dato : 06-06-09 23:35

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
andre se
> dem. Nogle har taget kontakt, men han vil vist ikke svare. Hvis det

Det ku vel ligeså godt være en avis eller !!!! jeg mener da at
listerne kom i avisen den gang.

mvh Erik

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-06-09 23:38

> Det ku vel ligeså godt være en avis eller !!!! jeg mener da at
> listerne kom i avisen den gang.
>
> mvh Erik

Ja, det kune det også være. jeg synes bare godt DR kunne gøre det. Det er jo
dem der har udsendt hitlisterne. Det var derfor helt naturligt at det var
dem der gjorde. Altså lagde deres eget arbejde på nettet. De lægger da i
forvejen et hav af forskellige udsendelser på nettet, både fra radio og tv.
I den forbindelse burde det altså være en meget meget lille ting med de
hitlister. Du skulle se hvor meget DR har lagt ud på nettet af udsendelser.
Det er voldsomt.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-06-09 23:34

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Formålet med at holde dem hemmelige er ikke synligt, synes jeg.

Retfærdigvis skal det lige siges at hemmeligholdelsen kan skyldes at DR selv
vil bruge listerne for at kunne lave de mange hitliste-tilbageblik i
Eldorado. Der kan jeg egentlig godt se et formål, men alligevel. Jeg synes
det bør tælle mere at tilfredsstille licensbetalernes interesse for at se
listerne. Det er der mange der har talt om gennem årene. Jeg ville også
gerne kigge lidt i dem.

Og man kan jo egentlig sige at det ikke er en "fabrikshemmelighed", for alle
listerne har jo været præsenteret i radioen engang. Så formålet med at gemme
dem alligevel,. kan selvfølgelig være at man ved at dem der har lyttet til
hitlisterne jo ikke sådan har skrevet dem ned. Og derfor har glemt dem.
Derfor kan man måske alligevel godt kalde det en slags "fabrikshemmelighed".
Men det er altså alligevel ikke rimeligt at skjule dem.

Det kan jo heller ikke tage så lang tid at lave en discountløsning, hvilket
dog ikke burde være nødvendigt, med at affotografere dem og lægge dem ud på
nettet. Man skulle vel have tiden, da P1, 2, 3 og 4 lyder som om det er en
computer der kører det hele igennem. Så burde man da have tid. Når man nu
ikke bruger ret megen tid på at lave radio på radiostationen.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-06-09 10:12

> [...]
> dem. Nogle har taget kontakt, men han vil vist ikke svare. Hvis det passer

Hej Åge & Ole

DR har ikke de gamle hitlister.....

Mylle har dem heller ikke, men søger ofte hjælp, hos en herre,
Jeg mener han hedder Andersen ( Kan altså ikke huske fornavnet )
men Mylle har tit nævnt ham, som hans redningsmand....
Fordi han har gemt alle de gamle BT lister....

Det er et af levnene fra DR's Rigtige Snobbetid

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-09 00:17

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> men Mylle har tit nævnt ham, som hans redningsmand....
> Fordi han har gemt alle de gamle BT lister....

Jørgen har ihvertfald de lister, han selv har lavet....men bare roligt nu,
jeg regner vi i løbet af året får dem udgivet i bogform, da jeg også har dem

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-06-09 09:29

"Allan Krautwald" <allan_krautwald_kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg regner vi i løbet af året får dem udgivet i bogform, da jeg også har

Hej Allan

Ja det kan jeg ikke bestride...
Jørgen har i hvert fald " Alle de lister, han selv har lavet " )

M.V.H....Benny..

Fra : Ole Damgaard

Dato : 06-06-09 17:31

On 7 Jun., 00:38, Åge Halldorsson <a...@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> hitlister. Du skulle se hvor meget DR har lagt ud på nettet af udsendelser.

Hvor jeg finder oplysningerne? en kombination af viden samt DR´s
arkiver. Jeg husker tydeligt Julia med Blue Notes, og spiller den ind
imellem på P4Danmark. Dertil kommer at vi i DR har et veludviklet
internt diskoteksystem med forskellige noter til de enkelte numre.
Du har gentagne gange harcelleret over at DR ikke vil offentliggøre
listerne for Dansktoppen, Top Tyve osv. Jeg vil gerne slå fast at DR
ikke har sådanne lister. Der var ingen der mente, at de skulle gemmes
for eftertiden dengang.
Jo Jørgen De Mylius. Han har rent privat gemt alle de lister han
lavede fra den første håndskrevne i 1963. Men han er ikke anset i DR.
Jørgen kører sin egen lille selvstændige free lance butik, og jeg kan
da ikke fortænke ham i at han holder dem ind til kroppen og bruger dem
som sit eget "guld".
mvh
ole

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-06-09 07:37

> [...]
> Måske lidt lyd hjælper -
> http://www.youtube.com/watch?v=1Mj48x6-jZs
>
> er det forkert gr - så henvis venligst til rette.

Hej Erik

Åge fik fusket sig frem til det rigtige, i hvert fald, hvis vi skal gå ud
fra, hvem der kom først... Selv syntes jeg også den er bedst, hvis man får
den med Flemming Werge & Blue notes.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-06-09 09:16

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> fra, hvem der kom først... Selv syntes jeg også den er bedst, hvis man får

Så lad os da lige snuppe BLUE BOYS hjemmeside.
De har jo i øjeblikket stor succes med landeplagen "Hvor er politiet når man
ringer".
www.myspace.com/bluenotes

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 06-06-09 09:33

> [...]
>
> Så lad os da lige snuppe BLUE BOYS hjemmeside.
> De har jo i øjeblikket stor succes med landeplagen "Hvor er politiet når

Altså Åge

Se nu lige hvad du laver.... Du snakker Blue boys, og lægger et link til
Blue notes... ))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-06-09 10:22

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Se nu lige hvad du laver.... Du snakker Blue boys, og lægger et link til
> Blue notes... ))

Nu igen. Satans tastatur. NOTES NOTES NOTES NOTES NOTES.
Så fik vi vist lige klippen den ged.

Hilsen Åge

PS: Notes notes notes notes

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-06-09 10:09

> [...]
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Nu igen. Satans tastatur. NOTES NOTES NOTES NOTES NOTES.

Hej Åge

Nu skal du jo huske, jeg slog det meget hårdt ned i bordet...
Det er nok derfor, det ikke kan stave mere

M.V.H....Benny..