Tjek lige ham her
Fra : Ukendt

Dato : 05-06-09 11:34

Min søn har gjort mig opmærksom på en japansk komponist/pianist, som han
selv er meget stor fan af, nemlig Sakamoto Ryuichi.

Prøv lige at lytte til denne unge mand blande klassisk tradition og
instrumentering, med sin japanske musikalske baggrund:
http://www.youtube.com/watch?v=YwkuS9FlB7M

Det er da smukt :)

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-06-09 11:59

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i meddelelsen

> Prøv lige at lytte til denne unge mand blande klassisk tradition og
> instrumentering, med sin japanske musikalske baggrund:
> http://www.youtube.com/watch?v=YwkuS9FlB7M

Den er meget monotom / ensformig og sløv og ualmindelig kedsommelig

> Det er da smukt :)

Det er da søvndyssende. Måske vil jeg høre den hvis jeg skal på plejehjem
engang. Der vil den nok være et hit.

Hilsen Åge

Fra : mr

Dato : 05-06-09 15:37

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Den er meget monotom / ensformig og sløv og ualmindelig kedsommelig

> Det er da søvndyssende. Måske vil jeg høre den hvis jeg skal på plejehjem

og den tid kommer snart for dig Åge.
Har du overhovedet ikke plads i din verden til andet end slagere?
Alt andet musik er dårligt efter din mening - undrer det ikke dig selv til
tider?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 05-06-09 17:02

"mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> og den tid kommer snart for dig Åge.
> Har du overhovedet ikke plads i din verden til andet end slagere?
> Alt andet musik er dårligt efter din mening - undrer det ikke dig selv til
> tider?

Så håber jeg at i andre beboere laver en intern klub med det der opera-musik

Fra : mr

Dato : 09-06-09 09:13

> "mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> Så håber jeg at i andre beboere laver en intern klub med det der
> opera-musik
og din musik skal være alle steder?

Fra : Carl Drud

Dato : 05-06-09 12:08

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> writes:

> Min søn har gjort mig opmærksom på en japansk komponist/pianist, som han
> selv er meget stor fan af, nemlig Sakamoto Ryuichi.

Er det ikke Ryuichi Sakamoto.

> Prøv lige at lytte til denne unge mand blande klassisk tradition og
> instrumentering, med sin japanske musikalske baggrund:
> http://www.youtube.com/watch?v=YwkuS9FlB7M
>
> Det er da smukt :)

Har set filmen (hvor Ryuichi Sakamoto i øvrigt er med) og har
soundtrack.

--
Carl

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-06-09 12:39

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> wrote in

> Min søn har gjort mig opmærksom på en japansk komponist/pianist, som
> han selv er meget stor fan af, nemlig Sakamoto Ryuichi.

Han hedder nu Ryuichi Sakamoto En højtuddannet japansk musiker og
komponist.

Oprindelig den ene trediedel af legendariske YMO, som er noget HELT
andet (beskrives vel nærmest som et japansk sidestykke til Kraftwerk).
Man får et godt indtryk af YMO her:
http://www.youtube.com/watch?v=ZlaR6uv0WFY&feature=

YMO's indflydelse er tydelig i dagens musik. Peæcis som man kan finde
spor af Kraftwerk. Senest hørte jeg YMO samples i en Jennifer Lopez
sang, og det vil måske komme bag på nogen at denne Eric Clapton
klassiker faktisk er en YMO original:
http://www.youtube.com/watch?v=RWRrzijHf3M

Især mange 80'er computerspil har samples, ripoffs eller blot
inspiration fra YMO. http://www.youtube.com/watch?v=kdalyjjfVxY&feature=

Faldt over en live version af et deres numre fra LP'en BGM, hvor
Sakamoto spiller klaver: http://www.youtube.com/watch?v=EeBJZ9EtaQI

Iøvrigt er YMO tilsyneladende genforenet...

Fra : Hauge

Dato : 05-06-09 12:49

Kent Oldhøj wrote:
> Oprindelig den ene trediedel af legendariske YMO, som er noget HELT
> andet (beskrives vel nærmest som et japansk sidestykke til Kraftwerk).
> Man får et godt indtryk af YMO her:

Synes nu det minder langt mere om Belgiske Telex end om Kraftwerk.

Mvh Hauge

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 05-06-09 13:01

"Hauge" <hauge@CUTsmart-tech.dk> wrote in news:4a29062f$0$15882
$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Synes nu det minder langt mere om Belgiske Telex end om Kraftwerk.

Jeg er slet ikke uenig. Men jeg tror når man skal beskrive musik som jeg
forsøgte, så skal man nok sammenligne med nogen der er en chance for at
modtageren kender. Her tror jeg mere på Kraftwerk end Telex

Fra : Hauge

Dato : 05-06-09 13:39

Hej
Kent Oldhøj wrote:
> Men jeg tror når man skal beskrive musik som
> jeg forsøgte, så skal man nok sammenligne med nogen der er en chance
> for at modtageren kender. Her tror jeg mere på Kraftwerk end Telex

Helt enig. Telex er lidt ukendt her i landet, omend lige så kult i Belgien,
som Kraftwerk er andre steder.

Mvh Hauge

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-09 17:22

"Kent Oldhøj" <oldhoj@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Han hedder nu Ryuichi Sakamoto En højtuddannet japansk musiker og
> komponist.

Der manglede et komma, eller at bytte om på for- og efternavn

> [...]
> spor af Kraftwerk. Senest hørte jeg YMO samples i en Jennifer Lopez
> sang, og det vil måske komme bag på nogen at denne Eric Clapton

Nice, tak for info.

> Faldt over en live version af et deres numre fra LP'en BGM, hvor
> Sakamoto spiller klaver: http://www.youtube.com/watch?v=EeBJZ9EtaQI

Wow, flot.
Hvor herligt sådan at få udviddet sin musikalske horisont :)

/Alex

Fra : TL

Dato : 06-06-09 07:25

On Fri, 5 Jun 2009 18:22:26 +0200, in dk.kultur.musik "Alex Linaa"
<www.havelaager.dk> wrote:

>Der manglede et komma, eller at bytte om på for- og efternavn

Det er da normalt at skrive japanske navne med familienavn først.

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-09 09:57

"TL" <tl_dp@roadrunner.com> skrev i en meddelelse

> Det er da normalt at skrive japanske navne med familienavn først.

Ok, det vidste jeg ikke, jeg saksede bare fra Youtube.
Men bare vi er enige om hvem han er, så er det jo også ligemeget

Jeg synes i hvert tilfælde han laver fantastisk stemningsfuld musik.

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-06-09 10:26

> Jeg synes i hvert tilfælde han laver fantastisk stemningsfuld musik.
>
> /Alex

Han ser ud til at være ved at falde i søvn

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 06-06-09 10:38

"Alex Linaa" <www.havelaager.dk> skrev i meddelelsen

> Det er da smukt :)

Er der noget der er smukt, så er det sateme det her. Sådan skal man spille
på et klaver.
http://www.youtube.com/watch?v=kZ6h0kyqSRk

Hilsen Åge

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 06-06-09 19:44

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> wrote in

> Er der noget der er smukt, så er det sateme det her. Sådan skal man
> spille på et klaver.

Du sammenligner en pilsner i snor med en firma julefrokost. Hver ting til
sin tid.

Little Richard spiller ikke smukt, men det swinger dælme, og der er gang i
den. Men ind imellem er en pilsner i snor bare lige det der sætter prikken
under udråbstegnet.