Cykler på Hven
Fra : Bjarke@Escape

Dato : 08-06-09 07:32

Jeg har lejet cykler i Bäckviken et par gange. Kan man også det i Kyrkbacken
og (i bekræftende fald) hvor ligger det ift havnen ?

Bjarke

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige

Fra : Hans, \" URD\" Cont~

Dato : 08-06-09 10:35

Lige oven for havnen, der er de første par hundrede.
Hans

Fra : blueocean

Dato : 08-06-09 06:42

On 8 Jun., 08:31, "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com>
wrote:
> Jeg har lejet cykler i Bäckviken et par gange. Kan man også det i Kyrkbacken
> og (i bekræftende fald) hvor ligger det ift havnen ?

> [...]

Hej Bjarke

På selve havnen lige ved ishuset, det er også ishuset der udlejer, det
er samme pris.

Du kan næsten ikke undgå at se det......,-))

Mvh.
Gert
Http://www.grog.dk

Fra : Lindstroem

Dato : 08-06-09 15:10

Hven på cykel er pragtfuld. Vi har båd i Christianshavn, så vi er der
adskillige gange årligt.

Jeg vil også i al stilfærdighed henlede opmærksomheden på, at man fint kan
gå øen rundt. Med indlagte pauser tager det max en fire timers penge.
Hvis vi starter i øst og går mod uret er flg pitstop at anbefale:
Ishuset på havnen Bäckviken, hvor de laver egenproducerede is. Næste pitstop
er på campingpladsen, hvorfra man nyder udsigten til Helsingborg og en
kanelbolle m. kaffe. Herefter går man igen nogle få minutter indtil man er
på havnen på den nordlige del af øen, hvor den medbragte danske øl nydes
(der kan købes is). Herfra kan man vælge at gå nede på standen som er lidt
stenet og et par bunkere skal også forceres eller man kan gå på den
nyanlagte sti oven på skrænten. Herefter står den på lidt fisk i Kyrkbacken
havn. Der sluttes af midt på øen med det gode hjemmebagte brød af Hven-mel
og endnu en kanel-bolle. Desværre var der sidste år lukket i minibageriet og
det hjemmebagte brød skulle hentes på kroen overfor. Det smager supergodt.

God tur til Hven - der skal vi også forbi i ferien.

mvh
Lindsroem

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 08-06-09 17:16

Tak for Jeres tip og hjælp.

Vi skiftes til at arrangere nogle 'udvidede' møder ude på arbejdet og jeg
har tænkt at overraske dem ved at sejle dem til Hven, hvor vi skal cykle
lidt rundt i den gode lange frokostpause (2 timer). Og så var det jo rart at
være sikker på der er cykler klar.

Gåturen lyder skøn. Den tager jeg selv en dag !!

Fra : JensK

Dato : 09-06-09 17:38

Sidste år var iskiosken i Norborg havn lukket - mon den er åbnet igen?
Hilsen
Jens