Er der noget for 2årige på Lolland?
Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 10-06-09 13:47

Hej

Ud over diverse dyre- og blomsterparker på Lolland, er der så noget der
er værd at lave med en 2årig?
Jeg har også set at der er en veteranjernbane, men den kører vist kun om
søndagen og vi er der kun man-ons/tors :(

Er der nogle gode legepladser på øen?

(Lalandia er udelukket!)

Mvh
Anders

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 10-06-09 19:13

Anders T. Nielsen wrote:
> [...]
> Jeg har også set at der er en veteranjernbane, men den kører
> vist kun om søndagen og vi er der kun man-ons/tors :(

Som toårig er det vist mest mor og far der tæller?
Lisbet
http://spanskgrammatik.dk

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 10-06-09 20:09

Lisbet Overvad Laursen skrev:

> Som toårig er det vist mest mor og far der tæller?

Det er nu heller ikke meningen han skal være for sig selv!

Jeg havde håbet der var nogle store gode naturlegepladser evt. med nogle
dyr i nærheden.

Mvh
Anders

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 10-06-09 20:14

Anders T. Nielsen wrote:

> Det er nu heller ikke meningen han skal være for sig selv!
>
> Jeg havde håbet der var nogle store gode naturlegepladser evt.
> med nogle dyr i nærheden.

Ja, undskyld. Det jeg bare mente var at man ikke behøver at være så
opfindsom med små børn i den alder. En lille almindelig legeplads er
god nok. Men det er sikkert din førstefødte
Lisbet
http://spanskgrammatik.dk

Fra : Ivar

Dato : 10-06-09 19:51

Anders T. Nielsen skrev:

> Ud over diverse dyre- og blomsterparker på Lolland, er der så noget der er
> værd at lave med en 2årig?

Det er ikke det helt vilde, der skal til at glæde et barn på 2 år.
Alt med dyr og legepladser er godt. Du behøves ikke at have de store
bekymringer.

Ivar Magnusson

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 10-06-09 20:12

Ivar skrev:

> Det er ikke det helt vilde, der skal til at glæde et barn på 2 år.
> Alt med dyr og legepladser er godt. Du behøves ikke at have de store
> bekymringer.

Det var også noget i den stil jeg tænkte, men det ville være rart at
vide i hvilken retning man skulle køre for at kunne klappe et får og
lege på en naturlegeplads:)

Mvh
Anders

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-06-09 23:18

"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> i hvilken retning man skulle køre for at kunne klappe et får og lege på en

Nu lød det som om, at I kendte dyreparkerne. Men hvis I lige vil stikke
snuden over på Falster, er der i Nykøbing en minde zoo, hvor der også er
klappedyr og en mindre legeplads. En god madkurv og afsted.
Der er vi kommet rigtig meget med vores egne børn og efterfølgende med vores
barnebarn, og de har altid givet udtryk for tilfredshed.

Kurt

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 10-06-09 20:14

Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote in

> Det er ikke det helt vilde, der skal til at glæde et barn på 2 år.
> Alt med dyr og legepladser er godt.

Helt enig.

For en 2-årig kan "en på opleveren" snildt være at se en traktor på marken,
et skib lægge fra kaj, eller bare en tur rundt i et ukendt nabolag.

Man skal faktisk være mere opmærksom på det modsatte, altså for mange nye
indtryk. Børn bearbejder nye indtryk mens de sover, så urolig søvn eller
ligefrem mareridt kan være tegn på for mange nye indtryk.

Fra : Bjarne

Dato : 10-06-09 20:49

Anders T. Nielsen skrev:
> [...]
> Jeg har også set at der er en veteranjernbane, men den kører vist kun om
> søndagen og vi er der kun man-ons/tors :(

Det er der også på Lolland.

Torsdag kunne måske være mulighed med veterantog, alt efter datoer
http://www.museumsbanen.dk/k-plan.htm

Da vi rejste rundt i Europa med den ældste da hun var 2 år, var nogle af
de største fornøjelser en vandpost på en plads i Dresden, grusbunker,
hvor vi stoppede op, mens hun satte sig og legede og en restaurant i
Vestberlin, hvor hun spiste spaghetti ud over det hele og så turene med
sovevogn og spisevogn.

Der er også noget at se for en lille unge omkring feriehusene i Lalandia
og diget og stranden. Der er vist også nogle dyr eller var det i
hvertfald en gang.

De små har fantasi og behøver ikke altid organiseret underholdning.

Bjarne

Fra : marlene

Dato : 14-06-09 11:50

"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har også set at der er en veteranjernbane, men den kører vist kun om
> søndagen og vi er der kun man-ons/tors :(

synes i skal lave en lækker madkurv og køre på stranden.
der er skønt dagen lang og aftenen med, her kan en to-årig, soppe, måske
bade,
kaste med sten, gå tur med en lille båd i snor, vi har brugt timer i tonsvis
på stranden med vores børn,
skoven er ligeså god, bortset fra myg og tæger lige i den varmeste tid.