tagpap - skifte eller lægge ovenpå
Fra : Benny Andersen

Dato : 10-06-09 09:02

Hej
Man foreskriver 2 lag -en undepap og overpap. Hvor 2 lag?
Jeg skal lægge tappap på et eksisterende - noget gammelt, men elles
rimmeligt jævnt tagpaptag. Skal det gamle hives af eller lægger man
blot nyt pap ovenpå det gamle.
På forhånd tak.
Mvh
Benny Andersen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-06-09 18:16

Benny Andersen wrote:
> Hej
> Man foreskriver 2 lag -en undepap og overpap. Hvor 2 lag?

Er det ikke ment som et minimumskrav ved kægning af nyt tag?

> Jeg skal lægge tappap på et eksisterende - noget gammelt, men elles
> rimmeligt jævnt tagpaptag. Skal det gamle hives af eller lægger man
> blot nyt pap ovenpå det gamle.

Jeg ville ikke tøve et sekund med at lægge ovenpå, hvis det nuværende er
jævnt.

Der er selvfølgelig en begrænsning i, hvor meget pap og tjære
tagkonstruktionen kan bære, men det er da noget mere end et par lag.

Erik Ginnerskov

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 11-06-09 12:08

> Jeg skal lægge tappap på et eksisterende - noget gammelt, men elles
> rimmeligt jævnt tagpaptag. Skal det gamle hives af eller lægger man
> blot nyt pap ovenpå det gamle.

Måske kunne det være en idé at kigge på træet under det gamle pap og se om
det er i god stand, før man bekoster nyt pap. Skal det gamle pap iøvrigt
skiftes eller kan mn klare sig med en gang tjære og sten? Bare et par
forslag.

/tue

Fra : Hamann

Dato : 11-06-09 17:06

Læg nyt ovnen på !!

Fej det godt af får du lægger det nye ! hvis du vil fjerne det gamle , skal
du nok sætte hele sommerferien af til dette !!

The MANN

Fra : Ole V Jensen

Dato : 12-06-09 15:45

Benny Andersen <a.mail.user@gmail.com> wrote:

> Skal det gamle hives af eller lægger man
> blot nyt pap ovenpå det gamle.

Hvis du lægger ovenpå, må det gamle må ikke sidde løst.

mvh
Ole-J