byggetiladelse til opvarmet udestue
Fra : Per Christiansen

Dato : 09-06-09 16:12

Hej med jer, ved i om der er et sted man kan downloade
en kopi af en byggetilladelse, så man kan få lidt indput om hvordan sådan en
skal se ud og hvad den skal indholde, jeg tænker bla. isolerings dim. og
hvor udførligt tegningerne skal være.

Mit tag skal føres ud over udestuen, der skal være guldvarme vinduspatierne
går til gulv og udført i plast.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-06-09 19:09

Per Christiansen wrote:

> der skal være guldvarme

Der er nogen, der kan. Er det ikke meget dyrt?

Erik Ginnerskov

Fra : Per Christiansen

Dato : 10-06-09 20:37

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> skrev i en meddelelse

> Der er nogen, der kan. Er det ikke meget dyrt?

HæHæ ja der er jo nogen der har råd til det.

Fra : J. E.

Dato : 09-06-09 21:14

"Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tegningerne skal være.
>
> Mit tag skal føres ud over udestuen, der skal være guldvarme

Så er det vel teknisk ikke en udestue, men en tilbygning til boligen,
med de isoleringskrav der stilles til det.

Fra : CC

Dato : 09-06-09 21:45

"Per Christiansen" skrev i meddelelsen ...
> [...]
>
> Mit tag skal føres ud over udestuen, der skal være guldvarme
> vinduspatierne går til gulv og udført i plast.

Her kan du læse det gældende bygningsreglement:
http://www.ebst.dk/br08.dk/Start/0/2/0

Du vil sikkert bliver klogere hvis du først læse det bygningsreglement, der
ikke længere er gældende:
"Bygningsreglement for småhuse 1998" - Det finder du samme sted som det
gældende bygningreglement.

Ansøgning om byggetilladelse kan du sikkert finde på din respektive kommunes
hjemmeside, teknisk forvaltning.

Tag en tur på kommunens tekniske forvaltning. De vil hurtigt kunne rådgive
dig om hvad du skal gøre. Endvidere kan du her købe dig til en kopi af de
tegninger, der blev anvendt som ansøgning, da huset blev bygget.
Husk at have kommunen som medspiller ikke modspiller.

De udestue vil sandsynligvis blive betragtet som en tilbygning. Derfor kan
du komme i seriøse problemer, da tilbygningenm kan kræve, at der laves en
helt ny energiberegning for hele huset. Resultatet af denne beregning kan
være, at du skal til at isolerer hist og pist, udskifte vinduer til
energiglas og andre omkostningstunge krævet ting.

Måske skal du "nøjes" med at bygge en overdækket terasse, og senere lukke
den .......

Hvis du skal bygge til skal der være tegninger og beskrivelser (vedlagt
ansøgning om byggetilladelse) der viser:
Hvordan tilbygningen er placeret på grunden.
Hvordan du afvander fra taget (faskine eks. kloak)
Hvordan tilbygningen er indrettet indvendig (døre, vinduer,
radiatore/gulvvarme, el etc.)
Snittegning der viser opbygning af gulv, væg og loft/tag.
Beregning af grundens bebyggelsesprocent.
Evt. energiberegning for huset.

God fornøjelse

Fra : Anders Wegge Keller

Dato : 10-06-09 08:41

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> writes:

> Der er nogen, der kan. Er det ikke meget dyrt?

Guld har jo en ret god varmeledningsevne, så det kan være den større
investering tjener sig selv hjem i form af bedre komfort i det lange
løb :)

--
/Wegge