Pæoner (Bonderoser)
Fra : Mikkel Bierberg-Pett~

Dato : 08-06-09 19:49

Jeg plantede sidste år nogle pæoner som nu står men bunker af blade men
ingen blomster overhovedet...
Hvad er der galt? De ser ud til at trives fint men sætter bare ingen
blomster..
Hilsen
Mikel B-P

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-06-09 20:56

On Mon, 8 Jun 2009 20:49:17 +0200, "Mikkel Bierberg-Petterson"
<bierberg@get2net.dk> wrote:

>Jeg plantede sidste år nogle pæoner som nu står men bunker af blade men
>ingen blomster overhovedet...
>Hvad er der galt? De ser ud til at trives fint men sætter bare ingen
>blomster..

Ikke noget - nødvendigvis
Det sker ofte at pæoner ikke blomstrer året efter de er blevet plantet.
De skal helst have fred og ro på voksestedet.

Dog, hvis man får dem plantet for dybt, så vil det også ofte gå ud over
blomstringen.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Kevin Borbye Edelvan~

Dato : 08-06-09 14:37

On 8 Jun., 21:56, Mads Lie Jensen <m...@gartneriet.dk> wrote:

> Ikke noget - nødvendigvis
> Det sker ofte at pæoner ikke blomstrer året efter de er blevet plantet.
> De skal helst have fred og ro på voksestedet.

Nogle kommer bare aldrig. Og det har jeg set af erfaring med både
selvsåede og omplantede (som blomstrede fint inden omplantning). På
den anden side havde jeg også en bunke selvsåede, som på voldsom vis
blev moslet over til svigerforældrenes have sidste år - og de
blomstrer meget mere derovre, end de gjorde her... Så den slags er
svært at blive klog på :)

Mvh
Kevin Borbye Edelvang

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 10-06-09 22:34

Har lært at de skal have kalk og moderat gødskning.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen