Hvordan dræber man edderkoper?
Fra : Morten P

Dato : 08-06-09 19:14

En af mine venner har husedderkopper.
De bor i panelerne og lofterne og kravler rundt på ham om natten når han
sover.

Han har undersøgt gift og det viser sig at det er ekstremt farligt.

Kan man få en ud og gasse huset?
Og kommer de så bare igen?

Eller findes der noget andet gift der ikke er sygt skadeligt for mennesker
også?

Der er foreslået en insektbombe og 24 timers karantæne.
Findes der andre og bedre og måske mindre drastiske midler? :)

ps også postet i forbruger, men det gik op i hat og briller.

Fra : Erik Olsen

Dato : 08-06-09 19:20

Morten P wrote:

> ps også postet i forbruger, men det gik op i hat og briller.

Forståeligt.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Roy

Dato : 08-06-09 19:31

"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i melding
> [...]
> Findes der andre og bedre og måske mindre drastiske midler? :)
>

> ps også postet i forbruger, men det gik op i hat og briller.

Hvorfor ikke bare brenne hele huset ned så edderkoppene derved blir borte.
Kanskje du får en ny vri på spørsmålet ditt? Alternativt at denne vennen din
flytter til Nordpolen.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 08-06-09 19:34

On Mon, 8 Jun 2009 20:13:36 +0200, "Morten P" <spam@spam.spam> wrote:

>En af mine venner har husedderkopper.
>De bor i panelerne og lofterne og kravler rundt på ham om natten når han
>sover.

Hvordan ved han egentlig det?

>Han har undersøgt gift og det viser sig at det er ekstremt farligt.
>
>Kan man få en ud og gasse huset?
>Og kommer de så bare igen?

Ja, det gør de. De kan åbenbart li' forholdene i huset, og så længe de
kan det, så er der nærmest garanti for at de kommer igen.
Find hellere ud af hvorfor edderkopperne kan li' at være i huset, og gør
så noget ved det i stedet.

>Findes der andre og bedre og måske mindre drastiske midler? :)

En tur til hypnotisør skulle virke godt har jeg hørt. (Altså, din ven
skal til hypnotisør, ikke edderkopperne.)

Jeg har intet imod almindelige edderkopper, men der var ikke nogen som
fik mig til at røre ved f.eks fugleedderkopper eller lign. Og der er da
også massevis af edderkopper her i mit hus, til gengæld er her næsten
aldrig fluer, trods flere store gårde tæt på.
Lige nu sidder der faktisk en edderkop i et skab ude på badeværelset,
som har et lille spind med en masse små edderkoppeunger i. Det er nu
lidt skægt at følge med i hvordan de små kræ vokser som dagene går

Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Roy

Dato : 08-06-09 19:40

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev i melding

> [...]
> som har et lille spind med en masse små edderkoppeunger i. Det er nu
> lidt skægt at følge med i hvordan de små kræ vokser som dagene går

Endelig et fornuftig svar, men temaet hører kanskje hjemme i en tråd om
psykiatri? )

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-09 20:21

"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> Findes der andre og bedre og måske mindre drastiske midler? :)
>

> ps også postet i forbruger, men det gik op i hat og briller.
Hvor har han set at den er farlig?
JF:
http://www.dpil.dk/dpil2005/HTML/husedderkop.htm
og her
http://www.denstoredanske.dk/Natur_og_milj%C3%B8/Zoologi/Edderkopper_og_andre_spindlere/Husedderkop
er den ikke giftig. Man burde nok slappe lidt af
Mvh Mads

Fra : Morten P

Dato : 09-06-09 06:46

> Hvor har han set at den er farlig?

Snakker vi om giften eller edderkopperne?
Jeg har ikke talt om at edderkopperne skulle være farlige, men giften, well,
det burde sige sig selv

Fra : JOB

Dato : 09-06-09 00:56

> [...]
> Findes der andre og bedre og måske mindre drastiske midler? :)
>

> ps også postet i forbruger, men det gik op i hat og briller.

Hej Morten...der er kommet et par 'smarte' kommentarer til dit indlæg. Jeg
forstår dit problem, og har selv alt for mange edderkopper i mit hus...de
laver et større svineri med enorme mængder klæbrigt spind og udstilling af
deres døde ofre - jeg går selv og overvejer en brugbar løsning, men har ikke
fundet den endnu - jeg værdsætter jo egentlig kræene, men de kan blive for
meget...grundig støvsugning overalt (!) kan gøre situationen bedre...og din
ven har ret i at edderkopper på næsen når man sover er absolut forstyrrende,
og medfører hos mig øjeblikkelig afklapsning....engang ku' man købe Vapona
strips....sådan nogle giftige gule plader der blev brugt i staldene mod
fluer, men de findes desværre ikke længere...de klarede sågar
hundelopper...et par stykker op når man var væk i week-end'en, nedtagning og
god udluftning ved hjemkomst...men de er som sagt blevet 'forbuden frugt',
men kan muligvis findes i England eller Tyskland...prøv evt. ebay eller
Google søgning...god jagt! - Mvh JOB på Røsnæs

Fra : Morten P

Dato : 09-06-09 06:48

> engang ku' man købe Vapona strips....sådan nogle giftige gule plader der
> blev brugt i staldene mod fluer, men de findes desværre ikke længere...

Der var en der skrev de kunne fås i Sverige.

Men...der er vel en grund til at de er forbudte i DK.
Vil det være rimeligt sikkert at have dem der i weekenden og så f.eks. tage
en uge fri fra huset hvor de er fjernet igen eller vil der stadig være
risiko for kraft og sterilitet?

Fra : JOB

Dato : 09-06-09 21:03

> [...]
> Vil det være rimeligt sikkert at have dem der i weekenden og så f.eks.
> tage en uge fri fra huset hvor de er fjernet igen eller vil der stadig

Hej igen...mine forældre brugte dem når hunde og katte havde lopper....de
hængte dem op og tog i sommerhus, ind imellem i ugevis. Når vi kom tilbage
blev pladerne pænt forseglet i sølvpapir til senere genbrug - de var ret
dyre - og så grundig udluftning....min far blev over 81, min mor er idag
85...og hverken dem eller mine søskende har lidt af kræft eller sterilitet.
Men pladerne må ikke røres med bare hænder, og de ER giftige. Det er jo
derfor de er effektive...mvh JOB
- ps - man kan jo i stedet gøre sit hus 'musevenligt' - de spiser vist gerne
edderkopper...men de lugter, stjæler ost, og tramper hårdere på en om natten
(-;

Fra : N. Foldager

Dato : 10-06-09 05:05

> ....min far blev over 81,

Det var dog frygteligt. Når nu han ellers ville være blevet 110.

Mvh
Niels Foldager

Fra : Kurt Hansen

Dato : 10-06-09 05:18

On Tue, 9 Jun 2009 22:03:19 +0200, JOB wrote:

> [...]
> 85...og hverken dem eller mine søskende har lidt af kræft eller sterilitet.

Min tip-tip-oldefar på fædrende side brugte dem og blev steril. Derfor
mangler hele den ene side af mit stamtræ, så pas på!
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : N. Foldager

Dato : 10-06-09 17:31

Kurt Hansen:

>Min tip-tip-oldefar på fædrende side brugte dem og blev steril. Derfor
>mangler hele den ene side af mit stamtræ, så pas på!

Var det så højre eller venstre testikel, der stadig duede?

Mvh

Niels Foldager

Fra : N. Foldager

Dato : 09-06-09 18:58

>De bor i panelerne og lofterne og kravler rundt på ham om natten når han
>sover.

Det gør vel ikke så meget, hvis han sover?

Foreslår lukning af diverse sprækker og jævnlig støvsugning i alle
kroge.

Mvh

Niels Foldager

P.S. Evt. kontakt til en spind-doktor.

Fra : Nygaard \(4330\)

Dato : 11-06-09 12:11

> En af mine venner har husedderkopper.
> De bor i panelerne og lofterne og kravler rundt på ham om natten når
> han sover.
> Findes der andre og bedre og måske mindre drastiske midler? :)

Få en kat - da vi havde kat var antallet af insekter i huset nærmest nul.

/tue

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 14-06-09 18:28

Morten P wrote:
> En af mine venner har husedderkopper.

heldige ham....

Man dræber bestemt ikke edderkopper. Det er jo NYTTEDYR!!!!
De fanger en masse af det øvrige småkravl der også lever i huset (det er
bl.a derfor edderkopperne er der). Edderkopperne er ganske uskadelige,
hvilket ikke nødvendigvis kan siges om det øvrige småkravl. Eneste ulempe
kunne være at nogen af dem efterlader lidt spin. En ringe pris for den
nytte de gør. Din ven bør glæde sig over sine flittige hjælpere

--
Carsten (3600)
gunstig lejlighed...

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 14-06-09 18:51

Bio, hvis der er for vildt mange og en støvsuger, ellers bare støvsugeren.

Tarantel størrelse edderkopper, kræver en støvsuger over 1500watt

Mvh
Leon's kone