Ny plæneklipper - hvilken?
Fra : JS

Dato : 07-06-09 12:26

Hejsa

Jeg har max 3000 til en ny plæneklipper der skal køre på en 500 m2
græsplæne.

Krav:
Opsamling
Bioklip
Selvkørende
Holdbar (der vil nok komme en sten i maskineriet i ny og næ.

Hvad kan I anbefale?

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 07-06-09 13:41

JS skrev:

> Hvad kan I anbefale?

Som udgangspunkt en (plæneklipper med) Briggs&Stratton-motor; en 3½-hestes
skulle være nok
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : JS

Dato : 07-06-09 14:23

> Som udgangspunkt en (plæneklipper med) Briggs&Stratton-motor; en 3½-hestes
> skulle være nok

Hvilke mærker skal man gå efter?

Fra : Andersen [3650]

Dato : 07-06-09 15:27

JS kom med følgende:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Hvilke mærker skal man gå efter?

Hvis man kigger på hvad div. havemænd og gartnere går med
af "almindelige" klippere, så er KLIPPO et gennemgående mærke.
Selv vil jeg også have KLIPPO næste gang. Ved så ikke om den
kan købes for max 3000,-.

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark

Fra : JS

Dato : 07-06-09 16:50

"Andersen [3650]" <FJERNandersen@FJERNnospam.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis man kigger på hvad div. havemænd og gartnere går med
> af "almindelige" klippere, så er KLIPPO et gennemgående mærke.
> Selv vil jeg også have KLIPPO næste gang. Ved så ikke om den
> kan købes for max 3000,-.

Jeg har set lidt på KLippo men hvis der både skal være opsamling og bioklip
bliver den dyr:
http://shop.textalk.se/se/article.php?id=8325&art=1693308 = ca 6200 dkk

Fra : N. Foldager

Dato : 09-06-09 19:01

>Jeg har set lidt på KLippo men hvis der både skal være opsamling og bioklip
>bliver den dyr:
>http://shop.textalk.se/se/article.php?id=8325&art=1693308 = ca 6200 dkk

Jeg har en Klippo og har aldrig samlet noget som helst op. Den
smadrer jo det hele (inkl. afklip fra hækken); så gøder det jo plænen.

Mvh

Niels Foldager

Fra : Martin Bak

Dato : 07-06-09 16:56

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i en meddelelse

> Hvilke mærker skal man gå efter?

Jeg ved ikke hvilket mærke man skal anbefale. Men en gennemgående kilde til
fejl er den pladedel under skjoldet, som udgør den forreste del af den
cirkel kniven beskriver. På mange forskellige mærker har jeg oplevet at
denne er blevet bulet eller revet løs, så kniven går mod den, eller at den
decideret crasher i kniven. Det sker når man vil nedlægge et uplejet stykke
"græs". Så hvis jeg nogensinde igen skal købe en maskine af den type, så vil
jeg sikre mig at denne detalje er solidt udført.
Ellers er der ikke så meget at sige andet end, gå efter en klipper med en
kvalitets-motor (ikke noget italiensk no-name eller techumsee) og vælge den
der betjeningsmæssigt for dig vil være mest hensigtsmæssig. Skal du f.eks.
ofte stille klippehøjden? Så er betjeningen af dette et vigtigt kriterie for
dig, -ellers ikke.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : hamselv

Dato : 07-06-09 16:17

Personligt foretrækker jeg en plæneklipper med honda motor og gerne 190 ccm

henrik

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 09-06-09 17:58

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Bioklip
> Selvkørende
> Holdbar (der vil nok komme en sten i maskineriet i ny og næ.

Bauhaus har én på tilbud med en 5,5 HK Honda motor. Ved dog ikke om den har
bioklip men opsamler har den.

Steen.

Fra : Grev Dracula

Dato : 11-06-09 07:10

Stiga Combi 46 S opfylder dine krav og kan findes til mellem 2.700 og
2.900 kr. Den ses tit på tilbud i Brugsen på denne årstid.

---