God transportabel grill - ej gas
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 07-06-09 11:59

Hej

Jeg vil anskaffe mig en god transportabel grill, til sommerens bilferie
(telt) til Schweiz.

Egenligt var jeg overbevist om det skulle være en Weber Go Anywhere, da jeg
i forvejen kender Webers gode kvalitet fra havegrillen. Nu har jeg fået øje
på Jamie's Big Boy grill, som de sælger alle mulige steder.

Er der nogen der har erfaring med Jamie's grill, og måske kan fortælle
hvordan den er i forhold til Webers, eller en helt trejde måske?

Så Jamie's i dag, i det lokale supermarked, og den virker måske ikke så
kompakt, når den skal med i bilen. Det ser umiddelbart ikke ud til, at
benene kan tages af, eller er beregnet til det.

Mvh
Hans

Fra : Max

Dato : 07-06-09 12:11

Hej Hans

> Jeg vil anskaffe mig en god transportabel grill, til sommerens
> bilferie (telt) til Schweiz.

For at gøre dig lidt mere forvirret kan du jo kikke på denne her

http://www.cobb-grill.dk/

Ps: hvorfor ikke gas ?

--
Mvh Max

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 07-06-09 14:11

Hej Max

> Hej Hans

> For at gøre dig lidt mere forvirret kan du jo kikke på denne her
>
> http://www.cobb-grill.dk/

Den ser faktisk meget fin ud, og er lidt mere kompakt end de andre, men også
dobbelt pris!

Den er måske lidt dyr i drift, hvis man skal bruge de der specielle
organiske kul?

> Ps: hvorfor ikke gas ?

Gasgrill har aldrig sagt mig noget...

Mvh
Hans

Fra : Max

Dato : 08-06-09 09:33

Hej Hans

> Gasgrill har aldrig sagt mig noget...

Lidt en skam da man slipper for meget besvær og
svineri med sådan en.

--
Mvh Max

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 08-06-09 12:12

> Hej Hans

> Lidt en skam da man slipper for meget besvær og
> svineri med sådan en.

Det har du fuldstændig ret i :)

Har bare altid haft den fordom indprintet, at en rigtig grill at en
kul/briketgrill - primært pga. af smagen. Efter at have søgt på diverse
Weber forums, lader det til at folk ikke kan smage forskel på en Weber gas,
og en alm. Weber med heatbeads. Måske de overfanatiske Weber freaks kan, men
jeg er ikke mesterkok, og det er jo bare til camping, hvor det hele godt må
være lidt nemt ;)

Jeg har derfor købt en Go Anywhere Gas grill fra USA - de er tilsyneladende
forbeholdt USA.

http://weber.com/grills/?glid=7&mid=29

Tak for de gode råd

Mvh
Hans

Fra : Max

Dato : 08-06-09 16:00

Hej Hans

> Jeg har derfor købt en Go Anywhere Gas grill fra USA - de er
> tilsyneladende forbeholdt USA.

Jeg håber du bliver glad for den. Jeg var selv i mange år
inkaneret kul, briket og bålmand. Men for 7 år siden købte
jeg ved et tilfælde en stor gasgrill, og det har jeg ikke
fortrudt et øjeblik siden. Den er nu slidt op, men har vel
også klaret omkring 1000 gange grillmad på de 7 år.
Heldigvis har jeg fundet en helt ny erstatning magen
til den gamle. Mine gæster bliver ofte meget overrasket,
de udbryder, det smager jo som rigtig grill mad. Og
som jeg siger, det er nemt, jeg tager tallerkner og bestik
med ud, tænder grillen, dækker bord, henter bøfferne
og tilbehøret og går ud og smider dem på grillen. Når
man så har spist, ja så på med låget og betrækket og
den er klar til næste gang.

--
Mvh Max

Fra : Lars Clement

Dato : 07-06-09 14:25

Jeg kan varmt anbefale " go anywhere" bruger den i båd og cv. Den er kold 20
min efter at man har lukket for luften

--
Venligst

Lars Clement
indsætmitefternavn@hejlsnet.dk

Fra : charlotte

Dato : 08-06-09 02:22

On 7 Jun., 15:10, "Hans Mouridsen" <h...@FJERNMIGpc.dk> wrote:
> [...]
> dobbelt pris!
>
> Den er måske lidt dyr i drift, hvis man skal bruge de der specielle

Hej
Jeg har selv en Cobb og er meget glad for den. JEg bruger Heat Beads
briketter ( 6 - 8 stk pr gang ) man skal ikke bruge de specielle
briketter, men de skal have en hvis brændværdi. Vi har i familien
forsøgt med de billige - men så når maden ikke at blive færdigstegt..
Fakta har haft dem i sidste uge til 699 og min Fakta havde 2 i
overskud i går aftes. Åh ja den kan flyttes når den er tændt op uden
at man brænder nallerne. Min står gerne på mit havebord af træ uden at
det bliver brændt

Charlotte
p.s Man kan godt klemme en hel kylling ind på den