Skævt æbletræ.
Fra : TMus

Dato : 06-06-09 09:58

Hej.

Jeg har i min have et æbletræ som bliver mere og mere skævt at se på. Det
er efterhånden ved at stå hen imod 30 grader forskudt.
Træet er vel 3 meter højt med en stamme på 15cm, og da det giver enormt
mange og gode æbler vil jeg ikke fælde det hvis det kan reddes.
Men er det til at redde? Har overvejet om det går an at give det et reb med
en talje over til et noget større træ, og så stramme taljen en lille smule
i intervaller over en længere periode, f.eks. vinter. Nogen som har
erfaring med lign.?

-TMus

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 06-06-09 18:16

"TMus" <TMus@TMus.TMus> skrev i meddelelsen
> [...]
> en talje over til et noget større træ, og så stramme taljen en lille smule
> i intervaller over en længere periode, f.eks. vinter. Nogen som har

Ja med et lille pæretræ. Jeg støttede og rettede op. Problemet er nok at
roden ikke er god nok men hvis man hjælper lidt til kan det jo være at det
bliver stærkere med tiden.

Steen.