BMW 316i, 1994
Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 08-06-09 20:55

Overvejer at købe sådan en hatchback, compact model som kun har rundet ca.
100.000 km og er kørt af en ældre pæn dame.
Skal bruges som nr. 2 bil.
Noget man skal være opmærksom på med netop denne model? Er den med
galvaniseret karosseri? 1996 modellen skulle angiveligt være galvaniseret.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 09-06-09 19:02

> [...]
> Noget man skal være opmærksom på med netop denne model? Er den med
> galvaniseret karosseri? 1996 modellen skulle angiveligt være galvaniseret.

Hvad nu hvis bilen har galvaniseret karosseri men ellers
kan ha' behov for nye dele til et måske ansegeligt beløb ?

Jeg ville hellere have set du skrev "fået suppleret antirustbehandling
hvert andet år' og gået gennem synet første gang uden anmærkninger
og så lige 3 mdrs. 100% garanti.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-06-09 22:45

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Jeg ville hellere have set du skrev "fået suppleret antirustbehandling
> hvert andet år' og gået gennem synet første gang uden anmærkninger

Øh - jeg stillede et konkret spørgsmål, fordi jeg er nysgerrig om netop
dette emne. De øvrige ting ved jeg godt noget om, så derfor skrev jeg intet
om det.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-09 16:29

> Øh - jeg stillede et konkret spørgsmål, fordi jeg er nysgerrig om netop
> dette emne. De øvrige ting ved jeg godt noget om, så derfor skrev jeg
> intet om det.

Øh..2 spørgsmål var det vidst ??
- Jeg fornemmede din uvidenhed mht. bilens vedligeholdelse
da du primært i tråden går op i, om bilen er galvaniseret eller ej.
Og at den er kørt 'af en ældre pæn dame' siger mig blot, du dermed
tror graven er velbevaret for en iorden bil..

Men går ud fra, det blot var en joke da der er
andre ting som er mere vigtige...derfor mine
ekesmpler på tekst jeg håbede du istedet havde skrevet.
En galvaniseret bil er IKKE garanti for en skid. Finito.
Sådan er dêt. Sig til kællingen, du vil ha' en free-of-charge
anti-rust-behandling/delvis omlakering med i købet. Gamle damer kan sikkert
lokkes..du skal blot nænve der er begyndende rust i skærmkanten,
så er den nok hjemme.

Fra : Knud

Dato : 10-06-09 06:22

">> Eque <<" <-> wrote in message

> måske ansegeligt beløb ?

Et hvilket beløb???

Knud

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-09 17:05

"Knud" <knud.t@privat.dk> skrev i en meddelelse

> ">> Eque <<" <-> wrote in message

> Et hvilket beløb???

Tre spørgsmålstegn ?

Fra : TDN

Dato : 10-06-09 05:28

"Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Noget man skal være opmærksom på med netop denne model? Er den med
> galvaniseret karosseri? 1996 modellen skulle angiveligt være galvaniseret.

Her er en FDM brugttest:

http://www.fdm.dk/NR/rdonlyres/F4B0FD03-C6A5-47A7-B23D-067A22B0A745/0/brugtbiltest.pdf

Mvh
Thomas

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 10-06-09 23:05

"TDN" <tdnfjerndette@tele2adsl.dk> skrev i meddelelsen

> "Kurt B. Andersen" <kurtanospam@privat.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
Tak - det var meget brugbart.
Så på den i dag, og det bliver ikke den. Motor så og lød til at være helt
ok, men den havde haft mange stenslag, som var repareret på en så skæmmende
måde, at der skulle en del omlakering til, før jeg ville være tilfreds, samt
et par andre småting. Men absolut en bil som ellers virkede i OK stand.

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 11-06-09 16:29

> [...]
> tilfreds, samt et par andre småting. Men absolut en bil som ellers virkede

Bilen må være hårdt ramt af stenslag,
siden der ligefrem skal 'en del' omlakeringer til.
Men hvis det blot var motorhjelmen, så var
det vel til at overse hvis resten af bilen var
særdeles i orden til prisen og antal km.