Jacob Jensen Elektronisk Parkeringsskive
Fra : Preben Andersen

Dato : 07-06-09 11:57

Jeg har anskaffet mig en Jacob Jensen Electronic Parking Disc, men har store
problemer med den. Iflg. brugsanvisningen aktiveres den efter ca. 2
minutters kørsel (alt efter køremåde, som de skriver) og stiller derefter
skiven ved parkering. Desværre ser det ikke ud til at virke efter hensigten,
da jeg skal køre helt op til 10 minutter inden den aktiveres. Hvad er det
der "trigger" skiven? Kan det på nogen måde justeres? Er der nogen i gruppen
her, der har erfaringer med skiven?

--
mvh/Preben

Fra : KASO

Dato : 07-06-09 21:45

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> da jeg skal køre helt op til 10 minutter inden den aktiveres. Hvad er det
> der "trigger" skiven? Kan det på nogen måde justeres? Er der nogen i

Vi har et eksemplar i hver af vores biler. Det er rigtigt, at 2 min.'s
kørsel er i underkanten - i praksis skal man køre lidt længere - nøjagtigt
_hvor_ længe, kan jeg ikke sige, men ikke specielt langt.

Til gengæld har jeg oplevet, at den stiller sig, når vi holder for rødt lys
i Yaris'en - den har åbenbart en meget stille tomgang (det har den faktisk
også). Det har nu ikke været noget problem (endnu) - men vi har også kun
haft dem siden i torsdags.

Fra : Preben Andersen

Dato : 07-06-09 22:20

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Vi har et eksemplar i hver af vores biler. Det er rigtigt, at 2 min.'s
> kørsel er i underkanten - i praksis skal man køre lidt længere - nøjagtigt
> _hvor_ længe, kan jeg ikke sige, men ikke specielt langt.

Det kan være en Yaris er lidt mere urolig end min Skoda Octavia

> [...]
> lys i Yaris'en - den har åbenbart en meget stille tomgang (det har den
> faktisk også). Det har nu ikke været noget problem (endnu) - men vi har

Det har jeg så til gengæld ikke oplevet, men måske har det noget at gøre
med, at jeg kører diesel.
Jeg hører gerne om dine erfaringer på lidt længere sigt.
--
mvh/Preben

Fra : KASO

Dato : 07-06-09 22:28

> "KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Det kan være en Yaris er lidt mere urolig end min Skoda Octavia

Det afhænger vist af karakteren af ujævnheder i vejen. Nogle absorberer den
meget overbevisende - andre (primært motorvej) mindre overbevisende grundet
den korte akselafstand. Oplevelsen med P-skiven er nu den samme med vores MB
Viano.

> Det har jeg så til gengæld ikke oplevet, men måske har det noget at gøre
> med, at jeg kører diesel.

Ikke utænkeligt - jeg har ikke oplevet vores MB Viano (diesel) gøre det
samme - men den er heller ikke så stille i tomgang, som Yaris'en.

> Jeg hører gerne om dine erfaringer på lidt længere sigt.

Gerne - og i lige måde

Fra : Tom

Dato : 08-06-09 19:34

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> da jeg skal køre helt op til 10 minutter inden den aktiveres. Hvad er det
> der "trigger" skiven? Kan det på nogen måde justeres? Er der nogen i

Har selv en, ikke at jeg VED det, men jeg TROR at den læser spændingen
således at 12.7V = stoppet motor og 14.4V = startet motor. Hvis det
forholder sig sådan, så kan et slidt startbatteri måske være årsagen til at
skiven ikke rigitig virker, men også en halv dårlig generator kan gøre det.
Det er helt sikkert noget du ikke kan justere selv og måske slet ikke noget
der bliver anderledes ved at du skifter skiven.

--
Tom

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 08-06-09 19:47

> [...]
> Det er helt sikkert noget du ikke kan justere selv og måske slet ikke
> noget der bliver anderledes ved at du skifter skiven.

Det er nu nok ikke en Jacob Jensen skive du har, men derimod en P-Watch.
Jacob Jensen skiven har ingen tilslutninger overhovedet - det er bare en
skive med indbygget batteri og elektronik som bare klistres i ruden - der er
ingen ledninger der skal tilslutte overhovedet.

http://www.imerco.dk/Default.aspx?id=6171&ProductID=5722002703103

mvh

Andreas M. Hansen