Hvorfor vil den ikke starte??
Fra : Morten Christensen

Dato : 31-07-01 13:28

Idag har jeg skiftet dyse på en af mine venners Sonic, hvor han har monteret
Proma 47,6 cylinder. Den originale dyse #72 skiftede vi ud med en #90, og så
samlede vi det igen, men nu vil den ikke starte..... hvorfor ikke??

Jeg har også prøvet at pille luftfilteret af, men det hjælper heller
ikke....

Hvad kan der være galt???

På forhånd tak.

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : Gundersen

Dato : 31-07-01 21:17

Hej

> [...]
> samlede vi det igen, men nu vil den ikke starte..... hvorfor ikke??
>
> Jeg har også prøvet at pille luftfilteret af, men det hjælper heller

Har i husket at sætte vacumslangen på karburatoren? (den der åbner for
benzinhanen?)
Elers prøv med en 86'er dysse hvis der ikke er noget der dur!

Har i husket tændrør, tændrørs hætten, om der er benzin i karburatoren, at det
hele er spændt ordenligt sammen, at der er kompresion på cylinderen, o.s.v....

Prøv at gennem gå det hele igen!

Mvh Emil
--
www.ScooterZone.dk
Yamaha Neo's @ Lovlig

Fra : Morten Christensen

Dato : 01-08-01 10:52

Nu har jeg fundet ud af det..... Der var en eller anden ledning, der var
faldet af under "operationen", men nu virker det.... det krævede dog også
lige, at vi monterede et Power luftfilter, men den lyder også feee nu.... :)

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : jabbe

Dato : 02-08-01 04:45

Personligt ville jeg helst have en Ulv i Fåreklæder fordi de skide facister
kan jo høre den er pillet kilometer væk....
Så hvis man kan få den til at lyde som en lovlig ville det være klart at
foretrække.
Jeg ved godt at det er umuligt når man har spjældet fuldt åbent men det
ville da være ok når man kørte stille og roligt....

Jabbe

> lige, at vi monterede et Power luftfilter, men den lyder også feee nu....
:)

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 02-08-01 18:13

"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> samlede vi det igen, men nu vil den ikke starte..... hvorfor ikke??
>
> Jeg har også prøvet at pille luftfilteret af, men det hjælper heller

Jeg ville tro at det er fordi bundkaret er tomt. Af med slangen til vaccum,
og sug lidt i den, så der kommer
benzin ned i den. Eller køb lidt DieselStart på din tankstation, og brug det
forsigtigt efter anvisgningen !

/Thomas