Harddisken lige nu...
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-06-09 12:47

Øhhhhh????? I Harddisken har de lige nu for præcis 2 minutter nævnt, at
SnowLeopard har fået _INDBYGGET_ "Microsoft Exchange". - Det passer da
vist ikke...

Som jeg læser Apples egne omtaler er der i SnowLeopard en
_understøttelse_ af "MS Exchange Network", - og det er mig bekendt noget
ganske andet end indbygget MS Exchange!

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 10-06-09 13:05

> [...]
>
> Som jeg læser Apples egne omtaler er der i SnowLeopard en
> _understøttelse_ af "MS Exchange Network", - og det er mig bekendt noget

Ja, og Apples egne formuleringer lader ane at der i Sneleoparden er
indbygget APIer til Exchange-understøttelse, så også 3. parts
applikationsudviklere kan gøre brug af den.

Eller er det kun indbygget i Mail, iCal og Adressebog?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-06-09 13:22

> Øhhhhh????? I Harddisken har de lige nu for præcis 2 minutter nævnt, at
> SnowLeopard har fået _INDBYGGET_ "Microsoft Exchange". - Det passer da
> vist ikke...

De mangler nok lige "Klient" efter .. dvs. den kan uden ekstra dimser
snakke med en Exchange 2007 server (mail, kalender, adressebog, noter,
to-do's)

/thomas

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 10-06-09 13:53

Thomas von Hassel wrote:

> De mangler nok lige "Klient" efter .. dvs. den kan uden ekstra dimser
> snakke med en Exchange 2007 server (mail, kalender, adressebog, noter,
> to-do's)

Jeg synes faktisk at sync af kontakter med Google er næsten lige så
fantastisk. Så kan både kalendere og kontakter ryge til iPhone OTA og
Exchange (eller kloner) er overflødigt for meningmand. Gad vide hvor
ofte der synkroniseres mod Google fra Mac'en?

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 10-06-09 13:56

> [...]
> Exchange (eller kloner) er overflødigt for meningmand. Gad vide hvor
> ofte der synkroniseres mod Google fra Mac'en?

mener det er hver time som det står nu ... ligesom det exchange sync der
er i øjeblikket ..

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 10-06-09 15:26

> [...]
> Exchange (eller kloner) er overflødigt for meningmand. Gad vide hvor
> ofte der synkroniseres mod Google fra Mac'en?

Det kommer vel an på synkroniseringsværktøjet, og her bruger jeg det
BusySync, som snart bliver til BusyCal [som de også kalder iCal Pro].

<http://blog.busymac.com/blog/busycal/>

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 10-06-09 15:30

Per Rønne wrote:

> Det kommer vel an på synkroniseringsværktøjet, og her bruger jeg det
> BusySync, som snart bliver til BusyCal [som de også kalder iCal Pro].
>
> <http://blog.busymac.com/blog/busycal/>

iCal understøtter allerede CalDav, så man kan abonnere på sine kalendere
ved Google. Google har lavet et værktøj, så opsætningen er smertefri.
Der er derfor ikke megen grund til at at bruge BusySync længere, hvis
man bare vil synkronisere Mac <-> Google.

Google tilbyder desuden push af kalendere og kontakter til iPhone via
ActiveSync, så det eneste der mangler for at kunne undgå synkronisering
via kabel er sync a kontakter mellem Address Book og Google. Det kommer
i Snow Leopard.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 10-06-09 16:16

> [...]
> ActiveSync, så det eneste der mangler for at kunne undgå synkronisering
> via kabel er sync a kontakter mellem Address Book og Google. Det kommer

Personligt bruger jeg kun Google Calendar for at kunne synkronisere
MobileMe kalenderen til Pocket Informant på min iPhone.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-06-09 16:28

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Personligt bruger jeg kun Google Calendar for at kunne synkronisere
> MobileMe kalenderen til Pocket Informant på min iPhone.

Jeg bruger Googles kalender sømløst sammen med iCal. Jeg opdager ikke
hvor jeg skriver hvad snart. Og iCal opdatere Google så man vil:
manuelt, hvert 1 minut, 5, 15, eller 30. minut.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 10-06-09 16:50

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg bruger Googles kalender sømløst sammen med iCal. Jeg opdager ikke
> hvor jeg skriver hvad snart. Og iCal opdatere Google så man vil:
> manuelt, hvert 1 minut, 5, 15, eller 30. minut.

Og hvor i iCal er det så lige, at du indstiller det?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-06-09 21:32

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Og hvor i iCal er det så lige, at du indstiller det?

iCal->Konti->Kontooplysninger

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 11-06-09 03:06

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> iCal->Konti->Kontooplysninger

Jeg ser iCal->Indstillinger->Konti, men ingen ->Kontooplysninger. Lyder
som om vi har to vidt forskellige iCal-udgaver.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 11-06-09 13:46

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg ser iCal->Indstillinger->Konti, men ingen ->Kontooplysninger. Lyder
> som om vi har to vidt forskellige iCal-udgaver.

Jeg har iCal ver. 3.0.7 (1284).

Men, fanebladet er tomt såfremt du ikke har en CaDAV konto.

Du skal altså i gang med at oprette fx en google kalender i din iCal.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 11-06-09 14:11

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Jeg har iCal ver. 3.0.7 (1284).
>
> Men, fanebladet er tomt såfremt du ikke har en CaDAV konto.

Den sletter jeg jævnligt, når den er oprettet [jeg har Leopard Server på
en anden maskine] da den er ustabil.

> Du skal altså i gang med at oprette fx en google kalender i din iCal.

Det lyder som en ekstra kalender à la Entourages kalender i iCal. Jeg
skal have samtlige kalendere synkroniseret med Informant på iPhone.
Ellers ville det være meningsløst.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 11-06-09 16:22

Flemming Rubini wrote:
> Jeg har iCal ver. 3.0.7 (1284).
>
> Men, fanebladet er tomt såfremt du ikke har en CaDAV konto.

Hvordan vises dine kalendere? Jeg får en 'gruppe' i panelet til venstre
for hver kalender, jeg tilføjer. Det er semitræls...

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 11-06-09 16:36

> Hvordan vises dine kalendere? Jeg får en 'gruppe' i panelet til venstre
> for hver kalender, jeg tilføjer. Det er semitræls...

Og gruppens elementer kaldes »kalendere« ...

Fra : Flemming Rubini

Dato : 11-06-09 23:22

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Og gruppens elementer kaldes »kalendere« ...

Nej, det er netop det som er problemet. Vi får derimod en gruppe med
kalender-ejerens navn, og som undergruppe navnet igen. Det driller
overblikket en smule.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-06-09 19:19

Flemming Rubini skrev:

> Jeg bruger Googles kalender sømløst sammen med iCal. Jeg opdager ikke

Sømløst? Med not og fals?

Vi må have Per på banen - min ordbog foreslår "problemfrit" :)

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-06-09 21:32

> Sømløst? Med not og fals?
>
> Vi må have Per på banen - min ordbog foreslår "problemfrit" :)

Jeg tror det er byggeriet af mit nyttehavehus der har invaderet mit
vokabularium.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 10-06-09 21:46

Flemming Rubini skrev:

> Jeg tror det er byggeriet af mit nyttehavehus der har invaderet mit
> vokabularium.

Vi skriver år halvtreds før Kristus?

Så kan Mortens være Akvarium :)

Fra : Flemming Rubini

Dato : 10-06-09 23:10

> Vi skriver år halvtreds før Kristus?

Du mener man korsfæstede folk med en sømløs teknik?
Jah, i gamle dage var alt problemfrit.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 11-06-09 18:43

Flemming Rubini skrev:

> Du mener man korsfæstede folk med en sømløs teknik?

Prøv at se dokumentarfilmen "Life of Brian". De er bare snoet fast
(måske lidt velcro oveni).

> Jah, i gamle dage var alt problemfrit.

I de GODE, GAMLE powerpc dage!!

Fra : Per Rønne

Dato : 11-06-09 19:04

> Prøv at se dokumentarfilmen "Life of Brian". De er bare snoet fast
> (måske lidt velcro oveni).

Ja, de turde jo ikke gøre det på den /rigtige/ måde, som på
Philippinerne .

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 11-06-09 20:44

> De mangler nok lige "Klient" efter .. dvs. den kan uden ekstra dimser
> snakke med en Exchange 2007 server (mail, kalender, adressebog, noter,
> to-do's)

Bemærrk at den stadig ikke kommer til at tale MAPI. Der er fortsat tale
om Outlook Webaccess men med tilføjelse af Activ Sync klienten som kendes
fra IPhone OS.

--
Morten Reippuert Knudsen