iPod som ikke kan komme over 8 Gb?
Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-06-09 10:38

Jeg har lånt en iPod som ikke vil synkronisere mere end 8 Gb. Der 140 Gb
ledig. Den er nygendannet.

Umiddelbart vil jeg gætte på at der har været manipuleret med
filsystemet, eller at harddisken er stået af. Men diskværktøj
rapporterer ingen fejl.

Samme fejl opstår i Windows såvel som på Mac.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-06-09 10:42

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Men diskværktøj rapporterer ingen fejl.

Det gør den så nu:

"Fejl: Kontrol eller reparation af filsystem mislykkedes."

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-06-09 10:45

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Det gør den så nu:
>
> "Fejl: Kontrol eller reparation af filsystem mislykkedes."

lyder som en død disk ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-06-09 10:49

> lyder som en død disk ...

iPodden er under to år, mon Apple vil reparere den kvit og frit?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-06-09 10:52

> iPodden er under to år, mon Apple vil reparere den kvit og frit?

det hjælper at spørge dem ...

/thomas

Fra : Flemming Rubini

Dato : 09-06-09 10:58

> det hjælper at spørge dem ...

ja undskyld, den var lidt tynd min forrige besked, men ejeren
mangler kvittering, da han har købt den på eBay.

Jeg kunne godt tænke mig at traverese iPodden bit-by-bit for at se om
der har været en Linuxbruger inde og lege, og derved ikke har kunnet
genetablere filsystemet. Findes der nogle utilities derude som kan det?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-06-09 11:08

> [...]
> der har været en Linuxbruger inde og lege, og derved ikke har kunnet
> genetablere filsystemet. Findes der nogle utilities derude som kan det?

du kan prøve at repartitionere den i diskvækrtøj og så lave en restore
fra itunes. selvom det brude give det samme resultat.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-06-09 16:09

Flemming Rubini skrev:
> Jeg har lånt en iPod som ikke vil synkronisere mere end 8 Gb. Der 140 Gb
> ledig. Den er nygendannet.

Jeg har været ude for at en syg fil i itunes gav problemer. Sæy den til
at lege disk, og tamp de med diskværktøj...