iPhone og mobilt netværk
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 07-06-09 08:59

iPhone brugerhåndbog siger:

"Adgang til mobile datanetværk
3G-, EDGE- og GPRS-teknologi gør det muligt at oprette forbindelse til
Internet via
det mobilnetværk, som iPhone-operatøren bruger til sin trådløse
tjeneste. Spørg
operatøren om dækningen i dit område.
iPhone er forbundet til Internet via det mobile datanetværk, når du ser
symbolet for
3G ( ), EDGE ( ) eller GPRS ( ) på statuslinjen øverst på skærmen. "

Til daglig bruger jeg ADSL-forbindelse. Men jeg har også et TDC mobilt
bredbånd til brug i sommerhuset og andre steder. Det virker overalt i
Danmark.

Så skulle min iPhone da også kunne indstilles til at forbinde sig med
Internettet på samme måde som den Mobil-USB-dims, jeg sætter ind i
computeren.

Men ovenstående tekst gør ikke klogere på, hvordan det gøres.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-06-09 09:06

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:
> [...]

> computeren.

> Men ovenstående tekst gør ikke klogere på, hvordan det gøres.

Du mangler at indttaste et APN, hos TDC hedder det "internet"

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 07-06-09 09:17

> Du mangler at indttaste et APN, hos TDC hedder det "internet"

Indtaste APN hvor?
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-06-09 10:00

> Indtaste APN hvor?

kig ca samme sted som du kan ændre netværksindstillinger eller i din
manual. Jeg har ikke en iphone.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 07-06-09 10:46

> kig ca samme sted som du kan ændre netværksindstillinger eller i din
> manual. Jeg har ikke en iphone.

Jeg har fundet et sted i Indstillinger, hvor der allerede står APN - med
plads til at skrive noget mere (hvad?). Jeg har også indtastet den
Pinkode, jeg plejer at bruge til mit mobile bredbånd på computeren. Der
er plads til et brugernavn, som jeg aldrig har skullet angive til det
mobile bredbånd. - Det bringer mig stadigvæk ikke på.

Andre der har forsøgt sig med dette?
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Lind

Dato : 07-06-09 12:29

> [...]

> er plads til et brugernavn, som jeg aldrig har skullet angive til det
> mobile bredbånd. - Det bringer mig stadigvæk ikke på.

Det der APN er din udbyders "hot-spots"(cafeer, McDonalds, lufthavnen,
m.fl.). Du har/får et brugernavn og et password fra din udbyder, som du
taster ind i Indstillinger>Netværk>Mobildatanetværk>Avanceret>APN.

Altså - når du er hjemme eller i nærheden af åbne accespoints, bruger du
Wi-Fi. iPhone finder selv forbindelsen - tast password ind, og iPhone
husker det.

Dit mobile bredbånd - hvis det er et USBmodem - er /ikke/ et accespoint,
så det kan du ikke bruge.

Din iPhone bruger TDCs 3G net, når du skal på internettet - du skal
skrive din operatørs navn i Indstillinger>Operatør, eller hakke af ved
"Automatisk". Det er nemmest.

Jeg håber, du kommer lidt videre, ellers spørg igen.

M.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 07-06-09 13:41

> [...]
> "Automatisk". Det er nemmest.
>
> Jeg håber, du kommer lidt videre, ellers spørg igen.

TDC må jo have hotspots overalt. Ellers kunne man ikke telefonere.

TDC har ikke givet mig et brugernavn til mit mobile bredbånd. Og jeg har
ikke haft brug for det på computeren. Jeg har en pinkode.

3G er slået til.

Telefonen har selv fundet TDC mobil som netværksmulighed, men
tilslutningen sker ikke.

Der er også noget, der hedder VPN, som mangler at blive konfigureret.

Jeg skrevet "internet" ved APN, som Morten R. siger, at man skal.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Jon

Dato : 07-06-09 13:44

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> TDC må jo have hotspots overalt. Ellers kunne man ikke telefonere.

Hotspots handler vel om WiFi, ikke telefoni.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-09 14:19

Jon <see_signature@mac.com.invalid> wrote:

> Hotspots handler vel om WiFi, ikke telefoni.

Jep.

Men Ove må kunne kontakte TDC i morgen mandag.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-06-09 14:25

Per Rønne skrev:

> Jep.
>
> Men Ove må kunne kontakte TDC i morgen mandag.

Hvis altså hans telefon virker efter alt det piller :)

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-09 14:32

> Hvis altså hans telefon virker efter alt det piller :)

»ringe fra en ikke-tilkoblet iPhone«.

Vi har vel også alle sammen gammeldags telefoner, koblet på routeren. I
hvert fald hvis vi bruger FullRate, der i dag er ejet af TDC.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 07-06-09 14:37

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> »ringe fra en ikke-tilkoblet iPhone«.
>
> Vi har vel også alle sammen gammeldags telefoner, koblet på routeren. I
> hvert fald hvis vi bruger FullRate, der i dag er ejet af TDC.

Nåh på den måde "kontakte". Nej, jeg har sandelig tænkt mig at gå ind i
en butik og se en medarbejder fast og direkte i øjnene.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-06-09 15:40

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Nåh på den måde "kontakte". Nej, jeg har sandelig tænkt mig at gå ind i
> en butik og se en medarbejder fast og direkte i øjnene.

De vil med stor sikkerherhed sige: "det du sgu selv hitte ud af, vi
supporterer ikke dit Device"

Såfremt du har data adgang på dit SIM kort vil min fremgnagsmåde virke.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-06-09 15:52

Ove Steen Smidt skrev:

> en butik og se en medarbejder fast og direkte i øjnene.

Så får du da en fastnetmedarbejder. Måske skal du se ham mobilt og
direkte i stedet?

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-09 16:28

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Nåh på den måde "kontakte". Nej, jeg har sandelig tænkt mig at gå ind i
> en butik og se en medarbejder fast og direkte i øjnene.

Det omfattes så også af mit begreb »kontakte« .

Men nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor langt ude på landet du bor ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 07-06-09 14:34

> Hvis altså hans telefon virker efter alt det piller :)

Jeg troede, det hed "at dimse". - Nej, min iPhone fungerer upåklageligt
med undtagelse af den her omtalte funktion.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 07-06-09 14:30

Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jep.
>
> Men Ove må kunne kontakte TDC i morgen mandag.

Det har jeg sandelig også tænkt mig at gøre. Jeg skal kundgøre
resultatet, når det er sket.

Jeg prøvede i øvrigt at slutte mobilt bredbånd til computeren og gøre
det aktivt og derefter sætte iPhone til sync i håb om, at den ville læse
konfigurationen, ligesom den har læst andre indstillinger. Det kunne den
ikke.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Lind

Dato : 07-06-09 14:43

> TDC må jo have hotspots overalt. Ellers kunne man ikke telefonere.

Hotspots er accespoints/Wi-Fitingester - og har intet med telefoni at
gøre.

> TDC har ikke givet mig et brugernavn til mit mobile bredbånd. Og jeg har
> ikke haft brug for det på computeren. Jeg har en pinkode.

TDC skal give dig et brugernavn og et password til deres APN.

> 3G er slået til.

Fint.

> Telefonen har selv fundet TDC mobil som netværksmulighed, men
> tilslutningen sker ikke.

Selvfølgelig - du har jo ikke indtastet de oplysninger,
netværket/accepointet/APN´et/Wi-Fi-tingen skal bruge.

> Der er også noget, der hedder VPN, som mangler at blive konfigureret.

Det er ligemeget.

> Jeg skrevet "internet" ved APN, som Morten R. siger, at man skal.

Det er ikke godt nok - få fat i TDC i morgen og tal med dem om
brugernavn og password til deres accespoints - hvis det da overhovedet
indgår i dit abonnement(?).

M.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-06-09 15:37

> Det er ikke godt nok - få fat i TDC i morgen og tal med dem om
> brugernavn og password til deres accespoints - hvis det da overhovedet
> indgår i dit abonnement(?).

For lige at få tingen på det rene:

Morten L skriver om internet adgang via TDC hotspots - i praxis en række
Airpot dimser som TDC har stillet op på udvalgte lokationer i de større byer.
For at få adgang til disse skal skal man selvfølgelig være i nærheden af
dem og dernæst have et brugernavn og login. (dette kan man få ad flere veje)

Ove (og jeg) skriver om internet adgang via det mobile sendenet. Det er
her at "APN" kommer ind - og nej man skal ikke indtaste brugernavn og
passw for at komme på TDC's APN. Jeg er faktisk rimelig sikker på at man
ikke kommer på hvis man forsøger at autheticere. Adgangskontrollen ligger
på SIM kortet.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-09 16:28

> Adgangskontrollen ligger på SIM kortet.

Og det er så muligt at SIM-kortet skal udskiftes. Det skulle mit gamle i
hvert fald, for at jeg kunne bruge det til min iPhone.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-06-09 16:33

> Og det er så muligt at SIM-kortet skal udskiftes. Det skulle mit gamle i
> hvert fald, for at jeg kunne bruge det til min iPhone.

Så skal det være ret gammelt. SIM kortet er din identifikation på
netværket, teleudbyderen lægge selve adgangsrettigheden på deres systemer.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-09 16:35

> Så skal det være ret gammelt. SIM kortet er din identifikation på
> netværket, teleudbyderen lægge selve adgangsrettigheden på deres systemer.

Men hvem siger at Oves SIM-kort ikke er »ret gammelt«?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-06-09 16:42

> Men hvem siger at Oves SIM-kort ikke er »ret gammelt«?

Det er der ingen der gør, men i og med jeg synes at jeg kunne erindre at
han haft haft flyttet sit nummer til anden operator i telefonens
bindingsperiode antager jeg at det er nyt.

Det er iøvrigt selt ikke utænkeligt at han ikke har data adgang på sit
abonnement.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 07-06-09 23:00

> [...]
> bindingsperiode antager jeg at det er nyt.
>
> Det er iøvrigt selt ikke utænkeligt at han ikke har data adgang på sit

SIM-kortet er kun et år gammelt. Jeg har ikke skiftet operatør.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Lind

Dato : 07-06-09 18:20

> [...]

> ikke kommer på hvis man forsøger at autheticere. Adgangskontrollen ligger

Er du sikker på, det er dét, Ove Steen taler om?

M.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 07-06-09 23:00

> Er du sikker på, det er dét, Ove Steen taler om?
>
> M.
Jeg skriver om, at iPhone må kunne opnå den samme forbindelse som den
USB-dims(Launch2net fra Sony Erichson), som jeg sætter i computeren for
at opnå mobilt bredbånd. (Fornavnet er Ove Steen).

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 08-06-09 14:33

> [...]

> USB-dims(Launch2net fra Sony Erichson), som jeg sætter i computeren for
> at opnå mobilt bredbånd. (Fornavnet er Ove Steen).

TDC-butik besøgt i dag.

Forklaring:

Min adgang til mobilt bredbånd er knyttet til SIM-kortet, der sidder i
den USB-dims, jeg sætter i computeren. Hvis jeg vil oprette forbindelse
med iPhone, skal jeg flytte SIM-kortet over i iPhone. (Uspiselig
løsning).

Kan jeg - med et andet SIM-kort få min iPhone indstillet til adgang til
mobilt bredbånd?

Ja. Men så skal jeg opgive mit duet-abonnement, da duet og mobilt
bredbånd ikke kan kombineres.

Duet er til orientering den ordning, der medfører, at opringninger til
fastnettelefonen automatisk viderestilles til mobiltelefonen, hvis
mobiltelefonen er tændt. Denne smarte ordning er en væsentlig grund til,
at jeg holder fast ved TDC.

Jeg meddelte i høflige, men faste vendinger ekspedienten, at jeg finder
disse betingelser særdeles usmidige og utilfredsstillende.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Per Rønne

Dato : 08-06-09 14:44

> [...]

> Jeg meddelte i høflige, men faste vendinger ekspedienten, at jeg finder
> disse betingelser særdeles usmidige og utilfredsstillende.

Hvis du kombinerer mobiltelefon med datatrafik kan du jo bruge
tethering, og behøver altså ikke ovennævnte usb-dims. Det er måske
derfor TDC ikke vil kombinere duet med også datatrafik; de ville miste
indtægten fra to abonnementer?

Løsning: prøv at finde en anden udbyder. I øvrig kan man sætte en
telefonforbindelse op til automatisk viderestilling, hvis der ikke
svares. Men så betaler man naturligvis selv ekstra for hvert modtaget
opkald.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 08-06-09 15:13

> [...]

> telefonforbindelse op til automatisk viderestilling, hvis der ikke
> svares. Men så betaler man naturligvis selv ekstra for hvert modtaget

Forklar venligst "tethering" - evt. link til forklaring.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Per Rønne

Dato : 08-06-09 15:55

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Forklar venligst "tethering" - evt. link til forklaring.

Ved tethering fungerer din iPhone som 3g-modem til en computer. Du kan
så enten forbinde din iPhone trådet til en usb-udgang [du har fået kabel
med til det] eller gøre det gennem BlueTooth.

Og husk på at du stadig kan bruge din iPhone som telefon imens.

Faciliteten er dog først klar med iPhone OS 3.0, der kan komme hver dag
det kan være. Og så skal din udbyder naturligvis åbne op for det; jeg
ved at Sonofon gør, jeg ved ikke om Telia vil gøre det. Jeg er selv
kunde hos Telia, og gør de ikke det, skifter jeg udbyder ...

<http://en.wikipedia.org/wiki/Tethering>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-06-09 19:27

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

Hotspots er WLAN lige som din airport+ADSL hjemme. Det har intet med det
mobile sendenet at gøre.

Morten forvirrer dig.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Lind

Dato : 07-06-09 20:32

> Hotspots er WLAN lige som din airport+ADSL hjemme.

Som jo også gerne vil have et brugernavn og et password.

> Det har intet med det
> mobile sendenet at gøre.

Hvilket jeg også hele tiden har anført.

> Morten forvirrer dig.

He, så siger vi det

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 08-06-09 05:44

> Hotspots er WLAN lige som din airport+ADSL hjemme. Det har intet med det
> mobile sendenet at gøre.
>
> Morten forvirrer dig.

Jamen, så må du jo holde op med at forvirre ham .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-06-09 18:35

> Jamen, så må du jo holde op med at forvirre ham .

du er vittig i dag.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-06-09 12:42

> Jeg har fundet et sted i Indstillinger, hvor der allerede står APN - med
> plads til at skrive noget mere (hvad?).

"internet", du skal ikke authenticere.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Lind

Dato : 07-06-09 14:45

> "internet", du skal ikke authenticere.

Det er desværre ikke rigtigt, Morten.

M.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-06-09 15:29

> Det er desværre ikke rigtigt, Morten.

Sjovt nok forholder det sig således med alle de flex connect abonnemneter
som vi har på jobbet (Vil antage at vi har omkringk 400 stykker) - uanset
om det er nokia eller Apple dimser.

Du er sikker på at du tænker på det samme som Ove og jeg?

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 07-06-09 17:38

> [...]
> om det er nokia eller Apple dimser.
>
> Du er sikker på at du tænker på det samme som Ove og jeg?

Er der ikke en SIM i Oves USB-3g-dims? Som jeg har forstået det, har Ove
2 forskellige abonnementer ved TDC, et bredbåndsabonnement til USB
dimmeren og et andet abonnement til sin iPhone.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 07-06-09 23:00

> Er der ikke en SIM i Oves USB-3g-dims? Som jeg har forstået det, har Ove
> 2 forskellige abonnementer ved TDC, et bredbåndsabonnement til USB
> dimmeren og et andet abonnement til sin iPhone.

Ja, jeg har

- et ADSL-abonnement
- et abonnement på mobilt bredbånd
- et telefonabonnement (duet)

Alle hos TDC
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-06-09 23:16

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Ja, jeg har

> - et ADSL-abonnement
> - et abonnement på mobilt bredbånd
> - et telefonabonnement (duet)

Jeg mener ikke man har data adgang på duet så det kan være at det er det
der er dit problem.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 08-06-09 14:35

> Jeg mener ikke man har data adgang på duet så det kan være at det er det
> der er dit problem.

Ja. Se forklaring i andet svar.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Per Rønne

Dato : 08-06-09 05:44

> Er der ikke en SIM i Oves USB-3g-dims? Som jeg har forstået det, har Ove
> 2 forskellige abonnementer ved TDC, et bredbåndsabonnement til USB
> dimmeren og et andet abonnement til sin iPhone.

Måske skulle Ove prøve at flytte usb-dimsens SIM-kort over på iPhone?

Og så droppe det ene abonnement [tethering].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 07-06-09 18:22

> [...]
> om det er nokia eller Apple dimser.

> Du er sikker på at du tænker på det samme som Ove og jeg?

Næeh, det kan jeg naturligvis ikke være, men jeg mærker, at jeg tænker
på det samme som Ove Steen, og ikke på det samme som du(?).

M.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-06-09 19:24

> Næeh, det kan jeg naturligvis ikke være, men jeg mærker, at jeg tænker
> på det samme som Ove Steen, og ikke på det samme som du(?).

Så syns jeg du skal forkalre hvad du tænker på og hvad du mener ole tænker
på. Såvidt jeg kan læse mig frem til forsøger Ove at få sin iPhone på
internettet via det mobile sendenet (GPRS/EDGE/3G).

Hvordan mener du han forsøger at komme på?

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Lind

Dato : 07-06-09 20:42

> Så syns jeg du skal forkalre hvad du tænker på og hvad du mener ole tænker
> på. Såvidt jeg kan læse mig frem til forsøger Ove at få sin iPhone på
> internettet via det mobile sendenet (GPRS/EDGE/3G).

Jeg tror, du har læst forkert.

Som jeg læser det, vil Ove Steen gerne på internettet med sin iPhone via
Wi-Fi i det danske land.

> Hvordan mener du han forsøger at komme på?

Som ovenstående.

Der er jo ingen ben i at komme på internettet via
telefonnettet(GPRS/EDGE/3G), vel?

M.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-06-09 21:32

> Jeg tror, du har læst forkert.

Jeg er sikker på at det er dig der læser forkert. Nedenstående citat er
saxet fra Oves oprindelige indlæg.

"Så skulle min iPhone da også kunne indstilles til at forbinde sig med
Internettet på samme måde som den Mobil-USB-dims, jeg sætter ind i
computeren."

aka det næsrmste han kommer på en reel problemformulering i sit
oprindelige indlæg. (Vi kan vist godt blive enige om at dansklæreren her
fejler mht at lave en simpel problemformulering)

Inden da har Ove selv saxet afsnittet omhandlende netop det tilslutning
via det mobile sendenet fra sin iPhone manual.

Sidst mebn ikke mindst skriver Ove at han hjemmefra bruger sin ADSL til
dataadgnag på sin iPhone, hvorfor jeg antager at han ikke har problemer
med internet adgang via WLAN.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 07-06-09 23:00

> [...]
>
> Sidst mebn ikke mindst skriver Ove at han hjemmefra bruger sin ADSL til
> dataadgnag på sin iPhone, hvorfor jeg antager at han ikke har problemer

Selvom Morten L. og jeg har gået på samme gymnasium, er Morten R.
alligevel bedst til at læse, hvad jeg skriver.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Morten Lind

Dato : 08-06-09 03:24

> Selvom Morten L. og jeg har gået på samme gymnasium, er Morten R.
> alligevel bedst til at læse, hvad jeg skriver.

Så kan jeg kun beklage, at jeg har spildt din og Mortens tid, undskyld.

M.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 07-06-09 23:00

> "internet"

> Næeh, det kan jeg naturligvis ikke være, men jeg mærker, at jeg tænker
> på det samme som Ove Steen, og ikke på det samme som du(?).
>
> M.

Vi har også gået på samme gymnasium, ja vi har.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-09 13:52

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> Så skulle min iPhone da også kunne indstilles til at forbinde sig med
> Internettet på samme måde som den Mobil-USB-dims, jeg sætter ind i
> computeren.

Med iPhone OS 3.0 bliver tethering mulig. Så vil din iPhone fungere som
den usb-dims du sætter i computeren, og du sparer en del penge ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 07-06-09 14:11

On 2009-06-07 14:52:08 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Med iPhone OS 3.0 bliver tethering mulig. Så vil din iPhone fungere som
> den usb-dims du sætter i computeren, og du sparer en del penge ...

Ps.: Er der nogen der har hørt om en release date for OS 3.0??

Fra : Per Rønne

Dato : 07-06-09 14:19

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> Ps.: Er der nogen der har hørt om en release date for OS 3.0??

Der er en udviklerkonference i USA i næste uge, altså fra i morgen
mandag. Det er højst muligt at der er tale om /dage/ før den kan
downloades.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 07-06-09 14:33

On 2009-06-07 15:18:39 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne) said:

> Der er en udviklerkonference i USA i næste uge, altså fra i morgen
> mandag. Det er højst muligt at der er tale om /dage/ før den kan
> downloades.

Jubiiiii

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 07-06-09 17:49

Ove Steen Smidt skrev:
> [...]
> computeren.
>
> Men ovenstående tekst gør ikke klogere på, hvordan det gøres.

Du skal under generel/indstillinger/netværk i apn rubriken indskrive
internet.tdc.dk

Så skulle den gerne logge på.

Tommy