Samskrive CSS
Fra : Ukendt

Dato : 10-06-09 23:28

Hej !

Jeg har nedenstående i et cssark og det virker som sådan godt nok.
Men hvis jeg nu laver et link i footeren så får den jo den farve som jeg
tidligere har
defineret links til at ha' i arket.
Hvordan tilføjer jeg linksattributer til nedenstående ?

#footer {
font-weight: bold;
position: fixed;
color:black;
bottom: 0;
left: 85%;
width: 100%;
height: 20px;
text-align: left;
}

--
Læs om familien rath-møller på http://rath-møller.dk --
http://www.xn--rath-mller-5cb.dk

Fra : Mads Brinch

Dato : 10-06-09 23:54

hej der er denne mulighed for selv at difeinere farven

a:link {
   color: green;
}
a:visited {
   color: yellow;
}
a:active {
   background-color: red;
}

håber du kan bruge det...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Allan Vebel

Dato : 11-06-09 00:44

Allan M skrev:

> Men hvis jeg nu laver et link i footeren så får
> den jo den farve som jeg tidligere har defineret
> links til at ha' i arket.
>
> Hvordan tilføjer jeg linksattributer til nedenstående?

Du kan lave en

#footer a{

}

og en

#footer a:hover{

}

Du nuværende #footer er i øvrigt ikke god, den dækker
for tekst i body-området - det må du lige kigge på!

I øvrigt er teksten så lille at jeg har svært ved at læse
den - og når du maler den grå, bliver det endnu værre.

Lav det så selv din gamle mor kan læse det!

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 11-06-09 09:24

Allan M skrev:
> [...]
> tidligere har
> defineret links til at ha' i arket.
> Hvordan tilføjer jeg linksattributer til nedenstående ?

#footer a {...}
#footer a:link {...}
#footer a:visited {...}
#footer a:focus {...}
#footer a:hover {...}
#footer a:active {...}

sætter formregler specielt for a-markøren inde i et
#footer-element.

Jørgen Farum Jensen
..