CSS problemer med horisontal hjemmeside
Fra : Lasse Gunnersen

Dato : 09-06-09 19:08

Hej alle sammen.
Jeg har et problem med denne
side:http://www.kreativblog.dk/final/photography.htm
Det hele er placeret som det skal, men problemet ligger i hvis
man ser siden på en lille skærm.
Menuen skal forblive hvor den er hele tiden og det skal
overskriften også, altså "Photography".
Men selve den lange blok hvor de to små billeder er skal hele
tiden være placeret på midten af browser vinduet, hvilket den er
nu, men så skal den stoppe når den komme op til ca 20 pixels
under overskriften("Photography"), hvis vinduet bliver for lille.
For hvis i prøver at minimerer browser vinduet nu, så overskygger
blokken overskriften og går ind under menuen og forsvinder. I
stedet skal den stoppe ved overskriften.

Håber det var forståeligt.. Og på forhand tusind tak for hjælpen
Mvh.

Lasse

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 09-06-09 19:35

Lasse Gunnersen wrote:
> Hej alle sammen.
> Jeg har et problem med denne
> side:http://www.kreativblog.dk/final/photography.htm

Det skal jeg da lige love for. Siden er flere tusinde pixels bred. Min skærm
er kun 1280 px bred og min mus har ikke indbygget vandret scroll - det er
der vist meget få mus, der har.

Det design irriterer vist brugerne mere end det imponerer dem. Mit råd er at
lave det om, så der kommer lodret scroll i stedet.

Erik Ginnerskov

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 10-06-09 10:17

Erik Ginnerskov skrev:

> [...]
>
> Det design irriterer vist brugerne mere end det imponerer dem. Mit råd
> er at lave det om, så der kommer lodret scroll i stedet.

Godt råd.
Jeg har yderligere bemærket, at der er et par
desktop farveskemaer, hvor browerens rulleskakter
ikke tegnes særlig tydeligt. Man skal nok opdage
det, hvis der er mere indhold i højden, men jeg
har nu et par gange overset en vandret rulleskakt
med det farveskema jeg bruger.

Jørgen Farum Jensen
..