musik på hjemmeside
Fra : simon twermose gotth~

Dato : 08-06-09 19:41

hej hvordan gør man så folk kan høre ens musik på en hjemmeside??

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rune Jensen

Dato : 08-06-09 20:00

simon twermose gotthard larsen skrev:
> hej hvordan gør man så folk kan høre ens musik på en hjemmeside??

Læs lige først her om lyd , som kan genere:
http://html-faq.dk/2017.asp

Så har Kim Ludvigsen afprøvet noget kode:
http://kimludvigsen.dk/tips-internet-websnedker-multimedia.php

Og jeg kan supplere med, at music er lig med MP3, som igen er lig med
Flash. Alt andet lige, fordi det er mere sikkert, det virker i Flash.
Her er f.eks. en metode, hvis du ikke har lyst til at rode med kodning
selv - jeg har _ikke_ afprøvet den:

http://www.schillmania.com/projects/soundmanager2/

Til sidst hvis du er mere nysgerrig, kig i webdesign.clientside hvor der
i øjeblikket kører to diskussioner omkring lyd.

MVH
Rune Jensen

Fra : Erik Olsen

Dato : 08-06-09 20:20

simon twermose gotthard larsen wrote:

> hej hvordan gør man så folk kan høre ens musik på en hjemmeside??

Lad for Guds skyld være, det er en vederstyggelighed.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 08-06-09 20:24

simon twermose gotthard larsen skrev:

> hej hvordan gør man så folk kan høre ens musik på en hjemmeside??

Hvis
1. det er din egen musik og
2. du selv har indspillet den og
3. du ikke er medlem af Koda,
så kan du lovligt afspille den.

Der er også en anden mulighed:

Hvis
1. Musikkens komponist er død for over 70 år siden og
2. de udøvende kunstnere også er døde for over 70 år siden,
så kan du lovligt afspille den.

Ellers koster det røven ud af bukserne at gøre det lovligt.

--
Bertel

Fra : Kirsten Elizabeth Pu~

Dato : 09-06-09 19:57

> Hvis
> 1. det er din egen musik og
> 2. du selv har indspillet den og
> 3. du ikke er medlem af Koda,
> så kan du lovligt afspille den.

Også hvis man ER medlem af Koda, kan man godt lægge sin egen musik,
som man selv har indspillet på nettet. Det koster ikke noget, men man
skal lave en særlig aftale med Koda derom først...

Venlig hilsen Kirsten Pultz