ymer2000f@hotmail.com skrev:
> Jeg har selv modtaget mistænksomme rykkere fra DankNet, hvor nogle af
> rykkerne er mere end 2 år gamle. Jeg er dog i den uheldige situation,
> at jeg umiddelbart ikke har nogen chance for, at bevise at regningerne
> er blevet betalt til tiden. Jeg tror ikke der er så mange som gemmer
> deres regninger i så lang tid.(selvom man skal jvf. loven)
Skal og skal. Loven siger ikke noget om det, men almindelige krav
forældes først efter 3 år, og hvis man vil have et bevis for at
man har betalt, gemmer man kvitteringer så længe. Det gør jeg.
Tidligere var det 5 år.
> Har DanskNet ikke også pligt til at informere kunderne i god tid, at de
> mangler at betale deres regninger?
Jo og nej. Det er primært skyldners ansvar at sørge for at få
betalt, men man kan med rimelighed forvente at modtage
opkrævninger fra et firma som man handler med og specielt da hvis
det er aftalt.
> Jeg mener helt klart, at der er tale om uprofessionalisme og mangel på
> organisering i ders økonomiafdeling.(hvis de har sådan en).
Det kan der vist ikke være to meninger om.
> Jeg har foreløbigt nægtet at betale regningerne og nu er der så blevet
> slukket for deres ydelse.
Kravet er som udgangspunkt ikke forældet, så du risikerer i
sidste ende at der bliver kørt en inkassosag hvor der løber
omkostninger på som du skal betale.
> Jeg har valgt, at køre sagen videre har været i kontakt med
> forbrugerstyrelsen og telestyrelsen, som begge synes at det er frækt
> at opkræve så gamle regninger.
Det synes jeg nok er lige lovlig flot. Så lang tid er to år nu
altså heller ikke.
> Telestyrelsen sagde at jeg skulle skrive klagebrev til DanskNet og
> hvis der ikke skete så meget skulle jeg tage kontakt til dem igen
> (telestyrelsen).
Det er under alle omstændigheder den bedste fremgangsmåde at
snakke med DanskNet om sagen.
--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/ FIDUSO:
http://fiduso.dk/