Hvilken Elgato tuner?
Fra : Franz Berliner

Dato : 04-06-09 08:12

Hejsa

Min EyeTV hybrid insisterer på at den er en USB 1 device og vil derfor
ikke virke mere (et problem som læssevis af folk oplever). Jeg skal
derfor have en ny tuner og jeg er så dum at jeg overvejer at købe Elgato
igen

... men hvilken model skal jeg købe?

Jeg vil gerne have at den:
- Kan modtage de nye Mpeg4 signaler
- Gerne med 2 tunere, så man kan se noget andet mens man optager (Det
kan diversity modellen, men kan den også modtage mpeg4 signaler)
- Har input så jeg kan bruge tagantennen til at modtage med (der er ikke
signal nok på min bopæl til at bruge de små medfølgende antenner).

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 04-06-09 09:39

stuff@NOSPAMkampp.dk (Franz Berliner) writes:

> - Kan modtage de nye Mpeg4 signaler

De fleste USB tv tunere modtager blot signalet fra luften og smider
det over via USB porten, hvorefter computeren står for at dekode MPEG
strømmen. Umiddelbart vil jeg derfor tro, at stort set samtlige USB
baserede TV modtagere kan dekode MPEG4.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Per Rønne

Dato : 04-06-09 11:33

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200508@gen-v.net> wrote:

> De fleste USB tv tunere modtager blot signalet fra luften

Eller fællesantennen ...

> [...]
> MPEG strømmen. Umiddelbart vil jeg derfor tro, at stort set samtlige USB

Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Franz Berliner

Dato : 04-06-09 13:57

> [...]

> det over via USB porten, hvorefter computeren står for at dekode MPEG
> strømmen. Umiddelbart vil jeg derfor tro, at stort set samtlige USB

Super. Jeg tror jeg springer på en EyeTV diversity og krydser fingre for
at den holder længere end 2 dage over garantiperioden denne gang

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Lyrik

Dato : 04-06-09 13:18

On Thu, 04 Jun 2009 09:12:27 +0200, Franz Berliner <stuff@nospamkampp.dk>
wrote:

> [...]
> ikke virke mere (et problem som læssevis af folk oplever). Jeg skal
> derfor have en ny tuner og jeg er så dum at jeg overvejer at købe Elgato
,,,,,,,,,,,

Det forstår jeg ikke!??? Jeg har også sådan en og den kan tilsluttes både
USB 1 og 2??? Er den meget gammel?
Min er vel fra sidst i 2007.

--
MvH Jens Erik Bech

Fra : Franz Berliner

Dato : 04-06-09 13:55

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Det forstår jeg ikke!??? Jeg har også sådan en og den kan tilsluttes både
> USB 1 og 2??? Er den meget gammel?
> Min er vel fra sidst i 2007.

Man får en fejlmelding fra EyeTV om at den er tilsluttet til en USB 1
port og derfor ikke kan bruges.

Du kan læse mere om problemet her:
http://forum.elgato.com/viewtopic.php?f=12&t=153

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-06-09 13:45

> [...]

> ikke virke mere (et problem som læssevis af folk oplever). Jeg skal
> derfor have en ny tuner og jeg er så dum at jeg overvejer at købe Elgato

det bliver kørt i software, så din maskine må ikke være for langsom.

> [...]
> - Har input så jeg kan bruge tagantennen til at modtage med (der er ikke
> signal nok på min bopæl til at bruge de små medfølgende antenner).

Bemærk at du ikke umiddelbart kan dekode "pay tv" (det som f.eks.
BoxerTV vil til at sende) uden en ekstra dims (CA modul + læser)

'/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-06-09 16:07

Franz Berliner skrev:
> Hejsa
>
> Min EyeTV hybrid insisterer på at den er en USB 1 device og vil derfor
> ikke virke mere (et problem som læssevis af folk oplever). Jeg skal

Ud fra hvad jeg ser beskrevet, ser det ud til det er et firmwareproblem,
som de ikke kan hitte ud af at rette.

Gad vide om du ikke kan støve en firewiremodel op et sted :)

Fra : Franz Berliner

Dato : 05-06-09 17:26

> Ud fra hvad jeg ser beskrevet, ser det ud til det er et firmwareproblem,
> som de ikke kan hitte ud af at rette.

Ja, og forsøget på at rette det gælder også kun 2009 modeller.

> Gad vide om du ikke kan støve en firewiremodel op et sted :)

Grejet skal helst også virke med EyeTV -nogle forslag til gode Firewire
modeller?

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-06-09 17:51

> Ja, og forsøget på at rette det gælder også kun 2009 modeller.

> Grejet skal helst også virke med EyeTV -nogle forslag til gode Firewire
> modeller?

ja .. men så skal du vælge at køre DVB-C eller DVB-S .. altså digital
kabel eller satelit.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-06-09 18:05

Franz Berliner skrev:

> Ja, og forsøget på at rette det gælder også kun 2009 modeller.

En god gammeldags "bare ærgeligt, køb en ny :)"

> Grejet skal helst også virke med EyeTV -nogle forslag til gode Firewire
> modeller?

Nøp, jeg er bare en glad amatør :)

Måske kan du købe en anden dims som EyeTV virker med? Hvad har du brug
for den kan?

Fra : Franz Berliner

Dato : 05-06-09 20:22

> Måske kan du købe en anden dims som EyeTV virker med? Hvad har du brug
> for den kan?

Den skal egentligt bare kunne tage et DTT dignal og smide det ind i
Eyetv.

Mit setup er at en Mac mini med en 1000GB WD ekstern disk sat til et
plasma TV, man kan så pause, spole tilbage, optage, se programguide og
alt det der fra sofaen. Det kører via EyeTV og styres med en Apple
Remote.

Derudover kan man se andre film, musik og trailers fra iTunes mv. via
Frontrow også styret via Apple remoten.

Og endelig kan man høre musik via iTunes uden at skulle tænde
fjernsynet. Det fjernstyres fra en iPod Touch, som fjerstyrer iTunes på
Minien.

Altså skal den egentlig bare æde et DTT signal og fungere med EyeTV
(eller noget andet software der kan det samme). Hvis dimsen havde 2
tunere ville det være endnu bedre.. så kunne man se et program, mens man
optog noget andet.
... indtil videre er jeg kommet til den konklusion at det er en EyeTV
Diversity jeg skal have fat i.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-06-09 13:46

> [...]

> (eller noget andet software der kan det samme). Hvis dimsen havde 2
> tunere ville det være endnu bedre.. så kunne man se et program, mens man

Sålænge dine kanaler er på samme mux kan du se/optage flere kanaler på
samme tid. Afhængig af dit kanaludbud kan du muligvis nøjes med en single
tuner løsning.

alle Boxer kanalerne sendes på samme mux
alle must carry kanalerne sendes på samme mux
De svenke kanaler (du skal have gode antenne kanaler) er tisvarende for-
delt over 2-3 MUX'er.

mht Firewire TV dismer er elgato vist holdt om med at licensere Digital
Everywheres produkter, tilgengæld kan disse non Elgato brandede dimser
nu bruges med Elgatos software.

Hvorfor er det lige at du insiterer på at dimsen skal have firewire?

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Lind

Dato : 06-06-09 14:52

> Sålænge dine kanaler er på samme mux kan du se/optage flere kanaler på
> samme tid. Afhængig af dit kanaludbud kan du muligvis nøjes med en single
> tuner løsning.

mux???

> alle Boxer kanalerne sendes på samme mux
> alle must carry kanalerne sendes på samme mux
> De svenke kanaler (du skal have gode antenne kanaler) er tisvarende for-
> delt over 2-3 MUX'er.

Boxer??? - must carry???

> [...]
> nu bruges med Elgatos software.
>
> Hvorfor er det lige at du insiterer på at dimsen skal have firewire?

Giver op

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-06-09 15:11

Morten Lind skrev:

> mux???

Formentlig en forkortelse for multiplex. Man krænger flere ting ned i
en enkelt kanal på en måde så man kan skille dem ad igen.

> Boxer??? - must carry???

Must carry - de der publicservicekanaler som DR og den slags som de SKAL
have med.

> Giver op

Morten, nu ikke så pjevset over at skulle lære noget nyt ;) Du kan også
bare ringe til Yousee og bede om den store pakke

Fra : Morten Lind

Dato : 06-06-09 17:55

> Morten, nu ikke så pjevset over at skulle lære noget nyt ;) Du kan også
> bare ringe til Yousee og bede om den store pakke

Hæ, hæ...jeg er hverken pjevset eller bange for at lære nyt, men nyt kan
ikke læres, hvis læreren er elitær og arrogant, og jeg synes, det er
synd, at læreren afskærer ni ud af ti elever fra at tilgå visdommen.

Jeg advokerer blot på de svages vegne.

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-06-09 18:08

Morten Lind skrev:

> Hæ, hæ...jeg er hverken pjevset eller bange for at lære nyt, men nyt kan
> ikke læres, hvis læreren er elitær og arrogant, og jeg synes, det er
> synd, at læreren afskærer ni ud af ti elever fra at tilgå visdommen.

Der skal både være plads til folkeoplysningen men også til den tekniske
diskussion og så kan man jo spørge hvis man gerne vil have uddybet et
eller andet. Der er jo ikke meget sjov ved at formulere sig festligt,
folkeligt og fornøjeligt hvis der ikke er andre end den man skriver med
der interesserer sig for det, og som sagtens kunne klare sig med den
kortere fagjargon.

> Jeg advokerer blot på de svages vegne.

Det plejer du ellers godt at kunne gøre på elegantere vis.

Fra : Morten Lind

Dato : 06-06-09 18:21

> [...]
> kortere fagjargon.

> Det plejer du ellers godt at kunne gøre på elegantere vis.

Takker & bukker )).

OK - du har en aftale. Fremover spørger jeg, og Morten har da også
allerede svaret.

Men jeg sidder dog stadig tilbage med en følelse af, at nogle bliver
tabt undervejs?

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-06-09 21:00

> [...]
> allerede svaret.
>
> Men jeg sidder dog stadig tilbage med en følelse af, at nogle bliver

Min holdning er at Morten kan skrive som han vil teknisk, og så skal vi
andre nok hjælpe med de nødvendige opslag. Jeg vil hellere have at
Morten fyre den af, fremfor at bruge alt for lang tid på
skriveprocessen. Skulle han også det, så fik vi i pose og sæk. Og Morten
kunne ikke bestille andet. Mortens breve afføder altid tonsvis af
spørgsmål på grund af det høje niveau.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-06-09 17:19

> mux???

fra wikipedia:

"Source coding and MPEG-2 multiplexing (MUX): compressed video, compressed
audio, and data streams are multiplexed into PSs (Programme Streams). One
or more PSs are joined together into an MPEG-2 TS (MPEG-2 Transport
Stream); this is the basic digital stream which is being transmitted and
received by home Set Top Boxes (STB)."

Basalt set: På hver frekvens sendes et MPEG_PS signal som kan indeholde flere
MPEG_TS spor, disse kan være såvel lyd som billede. Hvis frekevnsen båndbrede
er 35MB/sek er der plads til eks 7 kanaler der hver har 5 MB/sek til rådighed.

> Boxer??? - must carry???

nope det modatte af must carry. Boxer er betalings tv; "Must carry" er det
TV som finnancieres helt eller delvist via din licensbetaling.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Lind

Dato : 06-06-09 18:04

> [...]

> nope det modatte af must carry. Boxer er betalings tv; "Must carry" er det
> TV som finnancieres helt eller delvist via din licensbetaling.

Tak, Morten, men hvorfor skal du gøre det så svært?

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-06-09 18:43

> Tak, Morten, men hvorfor skal du gøre det så svært?

Fordi der er få jungler der er tættere end netop digital tv .. det
flyver med standarder og forkortelser og problemet er at du som alm.
"dum" forbruger faktisk skal sætte dig ind i en masse teknisk snask hvis
du vil have en chance for at sætte et system sammen som ikke bare er en
boks fra fona og et fjernsyn ....

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 06-06-09 19:15

> [...]
> "dum" forbruger faktisk skal sætte dig ind i en masse teknisk snask hvis
> du vil have en chance for at sætte et system sammen som ikke bare er en

Hvad gør den "dumme" forbruger, hvis den kun kan dansk?

M.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-06-09 19:46

> Hvad gør den "dumme" forbruger, hvis den kun kan dansk?

Stoler på sælgerne i Fona, Expert og Elgiganten - ganske som den dumme
forbruger der skal købe computer gør.

NB kan du ikke smidde en linie med "-- " en over dit /M ?

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Lind

Dato : 07-06-09 05:35

> NB kan du ikke smidde en linie med "-- " en over dit /M ?

Hæ...

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-06-09 20:35

Morten Lind skrev:

> Hvad gør den "dumme" forbruger, hvis den kun kan dansk?

Betaler...

Lige som med alle andre ting

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-06-09 08:23

> Betaler...
>
> Lige som med alle andre ting

bingo ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 07-06-09 08:52

> bingo ...

> /thomas

I er Satanmig seje ))

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-06-09 09:14

Morten Lind skrev:

> I er Satanmig seje ))

Kom nu ind i kampen i stedet for at forsøge at bande værre end en
sømandsboss

Fra : Morten Lind

Dato : 07-06-09 10:03

> Kom nu ind i kampen i stedet for at forsøge at bande værre end en
> sømandsboss

Hvilken kamp?

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-06-09 10:52

Morten Lind skrev:

> Hvilken kamp?

Er det ikke dig der kæmper for den "dumme" forbruger? Naturligvis af
uselviske hensyn og ikke fordi det har noget med dig selv at gøre

Men det har du måske allerede glemt igen

Fra : Morten Lind

Dato : 07-06-09 12:01

> Er det ikke dig der kæmper for den "dumme" forbruger? Naturligvis af
> uselviske hensyn og ikke fordi det har noget med dig selv at gøre

Jo, jo, naturligvis til det hele, men hvad har det med en død
sømandsboss at gøre?

Jeg husker Fælles Kurs som en pendant til Fremskridtspartiet og Preben
Møller Hansen som værende temmelig diktatorisk.

> Men det har du måske allerede glemt igen

Næeh nej - du & andre drejer blot samtalen hen på min person, istedet
for at forholde Jer til samtalens /indhold/, men det er jeg såmænd så
vant til.

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-06-09 14:23

Morten Lind skrev:

> Næeh nej - du & andre drejer blot samtalen hen på min person, istedet
> for at forholde Jer til samtalens /indhold/, men det er jeg såmænd så
> vant til.

Det er naturligvis fordi DU er meget mere interessant end dine
HOLDNINGER

Fra : Morten Lind

Dato : 07-06-09 14:48

> Det er naturligvis fordi DU er meget mere interessant end dine
> HOLDNINGER

Hæ, hæ....takker, sagde manden, der satte sig på riven ))))

M.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-06-09 18:51

> Tak, Morten, men hvorfor skal du gøre det så svært?

Det er da dig der gør det svært for mig ved at du stiller spørgsmål. Hold
op med det!

--
Morte Reippuert Knudsen

Fra : Morten Lind

Dato : 06-06-09 19:16

> Det er da dig der gør det svært for mig ved at du stiller spørgsmål. Hold
> op med det!

Hæ, hæ....overvejer det...)

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 08-06-09 21:04

> Hæ, hæ....overvejer det...)

Den var god LOL, ja hold op med at stille spørgsmål
Jeg sidder dog med en fornemmelse af at du kender svaret, sådan cirka,
når du spørger?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 09-06-09 14:07

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Den var god LOL, ja hold op med at stille spørgsmål
> Jeg sidder dog med en fornemmelse af at du kender svaret, sådan cirka,
> når du spørger?

Go´ fornemmelse

M.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-06-09 18:58

> Tak, Morten, men hvorfor skal du gøre det så svært?

En lille krølle på sagen om manglende folkelighed. "must carry" er et begreb
der bruges i forbindelse med lovgivning, betænkninger og høringssvar til
lovforslag om eks udbredelsen af det digitale sendenet og tilladelser for
eks drive kabel TV her til lands.

Kort sagt når folkestyret arbejder, mere folkeligt kan det da ikke blive?

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Lind

Dato : 06-06-09 19:20

> [...]
> eks drive kabel TV her til lands.

> Kort sagt når folkestyret arbejder, mere folkeligt kan det da ikke blive?

Tænkte nok, at folkestyret var elitært Det er jo reaktionært. I min
verden hedder det forsyningspligt.

M.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-06-09 09:03

> Tænkte nok, at folkestyret var elitært Det er jo reaktionært. I min
> verden hedder det forsyningspligt.

Så passer mit indlæg jo fint ind i din konspirations teori.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Lind

Dato : 07-06-09 10:06

> Så passer mit indlæg jo fint ind i din konspirations teori.

Jeg har da ingen konspirationsteori

M.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-06-09 12:53

> Jeg har da ingen konspirationsteori

du snakker om "elite" og projekterer negative værdier = jeg får assosiationer
som Pia (og de nu afdøde Preben og Mogens), B.Mikkelsen og F(j)ogs værdikamp
imod smagsdommere. Det er vel ikke den bås du vil puttes ind i?

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Morten Lind

Dato : 07-06-09 14:34

> du snakker om "elite" og projekterer negative værdier = jeg får assosiationer
> som Pia (og de nu afdøde Preben og Mogens), B.Mikkelsen og F(j)ogs værdikamp
> imod smagsdommere. Det er vel ikke den bås du vil puttes ind i?

OK - så har jeg udtrykt mig dårligt! Det er jeg ked af.

Du har absolut ret - dén bås vil jeg gerne undgå, tak

M.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-06-09 21:41

> OK - så har jeg udtrykt mig dårligt! Det er jeg ked af.

> Du har absolut ret - dén bås vil jeg gerne undgå, tak

Tag det ikke så tungt, den lå lige til højre benet så jeg kunne ikke lade
være

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-06-09 15:08

Morten Reippuert Knudsen skrev:

> alle must carry kanalerne sendes på samme mux

Du tænker her på kabeltv, og ikke luftbåren, ikke?

Findes der iøvrigt noget til Windows der er sammenligneligt med
EyeTV-softwaren? Jeg synes godt nok det Pinnacle leverede var
vederstyggeligt.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-06-09 17:04

> Du tænker her på kabeltv, og ikke luftbåren, ikke?

Nope. DR1, DR2, DR Update, TV2 og info/synshæmings kanalen ligger
alle på samme mux.

> Findes der iøvrigt noget til Windows der er sammenligneligt med
> EyeTV-softwaren? Jeg synes godt nok det Pinnacle leverede var
> vederstyggeligt.

DVBViewer. kan alt inkl lave kaffe og hente morgenbrøs men kan være
vederstyggeligt at sætte op, virker selvfølgelig kun med digitale tunere
(af alle slags). Mener det koster omkring 50???.

Light versioner bundles med diverse TV kort, herunder med digital Everywhere's.

* da livet er for kort til analogt tv vil jeg slet ikke forholde mig til det.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-06-09 17:23

> Nope. DR1, DR2, DR Update, TV2 og info/synshæmings kanalen ligger
> alle på samme mux.

Det kan jeg altså ikke forstå :) Jeg må på hovedet i den optagne
MPEG2-TS fil og se præcis hvad der er. Man må lære noget nyt hver dag.

> DVBViewer. kan alt inkl lave kaffe og hente morgenbrøs men kan være
> vederstyggeligt at sætte op, virker selvfølgelig kun med digitale tunere
> (af alle slags). Mener det koster omkring 50???.

50? 50 hvad? Du kan altså ikke skrive øvrotegn i 8859-1...

> Light versioner bundles med diverse TV kort, herunder med digital Everywhere's.
>
> * da livet er for kort til analogt tv vil jeg slet ikke forholde mig til det.

Nu er det sådan at jeg er velsignet med betydeligt flere analoge end
digitale kanaler, og jeg er ikke så kræsen som dig, så jeg vil ikke være
så kategorisk som dig

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-06-09 18:49

> Det kan jeg altså ikke forstå :) Jeg må på hovedet i den optagne
> MPEG2-TS fil og se præcis hvad der er. Man må lære noget nyt hver dag.

Jeg fik forresten byttet rundt på hvad der er transportstream og hvad der
er programstream i min forklaring til ham den gamle.

Såhudt jeg visker skal provokere EyeTV 2 til at vise/optage forskellige
kanaler på samme frekevens.

> 50? 50 hvad? Du kan altså ikke skrive øvrotegn i 8859-1...

Det ser jeg, kanske jeg skulle tage et blik på mit setup tin/vim.

> Nu er det sådan at jeg er velsignet med betydeligt flere analoge end
> digitale kanaler, og jeg er ikke så kræsen som dig, så jeg vil ikke være
> så kategorisk som dig

For mig er problmet ikke så stort da det forholder det sig sådan at jeg
kun ser DR2 i det daglige og sjælden gang DR1.
TV2 ser jeg kun når de sender cikkelløb, desværre kan man hos diverse tv
udbydere ikke nøjes med en must carry + tv2 sport & eurosport - de to ville
jeg ellers gerne betale særskilt for men jeg nægter at kaste penge efter
kanaler som TV3, +, kanal 4-5-6-7, TV2 news & Zulu mm.

Indtil TV udbyerne disker op med mere gennemsigtige prisstrukuerer og
dropper kravet om at man skal have den ene og den anden pakke bras for at
få de kanaler man gerne vil have må de kigge langt efter mine penge.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Franz Berliner

Dato : 06-06-09 20:35

> Hvorfor er det lige at du insiterer på at dimsen skal have firewire?

Det gør jeg heller ikke. Det var noget der blev foreslået.
Jeg har iøvrigt lige bestilt en EyeTV diversity i dag.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Franz Berliner

Dato : 06-06-09 20:40

> Sålænge dine kanaler er på samme mux kan du se/optage flere kanaler på
> samme tid. Afhængig af dit kanaludbud kan du muligvis nøjes med en single
> tuner løsning.

Jeg har kun must carry kanalerne, men EyeTV ville ikke rigtig vise flere
kanaler samtidig med min EyeTV hybrid (men det er nok bare en
begrænsning i EyeTV software så), eller også er det bare når man
insisterer på udelukkende at styre det fra remoten at det ikke kan lade
sig gøre.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 06-06-09 22:08

> [...]
> begrænsning i EyeTV software så), eller også er det bare når man
> insisterer på udelukkende at styre det fra remoten at det ikke kan lade

Syns jeg kan huske at man som andetsteds næst skal provolkere EyeTV 2
softwaren til det. NOget med at holde alt tasten nede mens man vælger et
menuene. Jeg har ikke rigtig brugt tv software på mac'en i et par år.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-06-09 08:23

> Syns jeg kan huske at man som andetsteds næst skal provolkere EyeTV 2
> softwaren til det. NOget med at holde alt tasten nede mens man vælger et
> menuene. Jeg har ikke rigtig brugt tv software på mac'en i et par år.

du holder ctrl nede så for du en "open live tv on multiplex" option

/thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 07-06-09 09:01

> du holder ctrl nede så for du en "open live tv on multiplex" option

Det må være i v. 3, eller tilføjet i en relativ sen version af 2.5

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 07-06-09 10:22

> Det må være i v. 3, eller tilføjet i en relativ sen version af 2.5

Det er faktisk med i 2.5.3 .

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-06-09 18:20

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote: > Morten Reippuert Knudsen

> Det må være i v. 3, eller tilføjet i en relativ sen version af 2.5

ja jeg har v.3 .. kan ikke huske hvordan det virkere i 2.x

/thomas

Fra : Franz Berliner

Dato : 07-06-09 09:32

> du holder ctrl nede så for du en "open live tv on multiplex" option

Super. Det vil jeg lige prøve når jeg får den nye dims

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Lyrik

Dato : 04-06-09 21:55

On Thu, 04 Jun 2009 14:54:43 +0200, Franz Berliner <stuff@nospamkampp.dk>
wrote:

> Man får en fejlmelding fra EyeTV om at den er tilsluttet til en USB 1
> port og derfor ikke kan bruges.
>
> Du kan læse mere om problemet her:
> http://forum.elgato.com/viewtopic.php?f=12&t=153
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Har du prøvet at benytte en anden USB-port? Anyway min Hybrid Eye-TV
virker overalt.

--
MvH Jens Erik Bech

Fra : Franz Berliner

Dato : 05-06-09 17:24

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> Har du prøvet at benytte en anden USB-port?

Ja.

> Anyway min Hybrid Eye-TV virker overalt.

Det skal du være glad for. Det gør min ikke.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Lyrik

Dato : 05-06-09 18:41

"Franz Berliner" <stuff@NOSPAMkampp.dk> skrev i meddelelsen

> Ja.

> Det skal du være glad for. Det gør min ikke.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg er også glad for den. Jeg opdagede lige at man ved et tryk kunne vælge
Apple-TV hvorpå den autokonverterede den optagede mpeg fil. suverænt!

mvh
Jens

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 05-06-09 21:10

Lyrik <lyrik@heaven.dk> wrote:

> [...]
> Jeg er også glad for den. Jeg opdagede lige at man ved et tryk kunne vælge
> Apple-TV hvorpå den autokonverterede den optagede mpeg fil. suverænt!

Desværre er det temmeligt dyrt at opgradere softwaren. Jeg er selv
blevet hængende på 2.5.3, da det koster lige så meget som en ny USB
stick at opgradere.

Jeg kan se at den nye software så småt begynder at støtte samtidig
afspilning af flere kanaler på samme multiplex uden flere tunere. Jeg er
også afskåret fra MPEG4 kanaler og automatisk optagelse af serier. Jeg
gir mig dog ikke før jeg kan købe en DVB-T2 USB stick.