Skift af charset på cms site
Fra : snowpam

Dato : 04-06-09 17:25

Hej

Løsningen på mit problem kan involvere andre teknikker, end dem der
behandles her, men jeg håber, at det går.

Jeg har et site lavet i CMS, hvor CHARSET er dansk og styres fra
index.php siden.
Nu har jeg en kontaktformular, hvor CHARSET SKAL være UTF-8 for at
dataene med æ,ø og å kan overføres rigtigt til vores CRM, så kun denne
ene side skal være i UTF-8.
Jeg kan ikke sætte CHARSET for kun een side.

Det kan løses ved at oprette en standard html side uden for CMS, men det
er jeg ikke interesseret i.
Jeg har også forsøgt at lægge formularen ind i en IFRAME, og det virker
også fint angående overførsel af de danske tegn til vores CRM, men der
opstår problemer med at "TAK-siden" efterfølgende vises i IFRAME'n og
ikke som den selvstændige TAK-side. Jeg har sat _parent på ReturnURL
uden at det hjælper. Er heller ikke så vild med IFRAME og vil hellere
have en anden løsning.

Måske har du en ide?

Bedste hilsener

Bjarne, www.aquatex.dk

Fra : Martin

Dato : 04-06-09 18:02

snowpam wrote:
> [...]
> ikke som den selvstændige TAK-side. Jeg har sat _parent på ReturnURL
> uden at det hjælper. Er heller ikke så vild med IFRAME og vil hellere

Snak med dem der har leveret CMS?