betinget frakendelse
Fra : -JH-

Dato : 02-06-09 17:49

Hej

Jeg har været uheldig og køre ind i en bil.
Jeg skulle svinge til venstre og havde ikke set den mod kørne bil, på grund
af sol / uopmærksom!
Det var i en græsklipper / traktor, på arbejde.

Der sket mest materiale skade, og meget lidt person skade.

Som jeg har forstået det, står jeg til en betinget frakendelse af
kørekortet.

Jeg har kørt diverse maskiner og biler / lastbiler, i 21 år.
Og det er første gang jeg har været uheldig. Jeg syntes det er en hård
straf. Når jeg ikke har lavet noget før.
Jeg lever af at køre og det gør rigtig ondt..!

Skal jeg godkende det når jeg får dommen?
Eller kan jeg med fordel gå i retten?

Jeg ved godt at det er mig der har lavet en fejl. Men det er første gang..

Skal jeg til køreprøve i traktor eller bil?

Hilsen John

Fra : Knud

Dato : 02-06-09 18:06

Du har åbenbart overtrådt et par af de 'tunge' paragraffer i Færdselsloven -
og så er det vel rimeligt at du får den dom/straf som matcher det.
At du var heldig kun at lave materialskade og at du (bliver opdaget) laver
den forseelse første gang i 21 år er da også et dårligt argument.
Check straframmen for den overtrædelse du har begået og accepter/ank
straffen ud fra det.

Knud

Fra : sluppermand

Dato : 02-06-09 18:18

On 2 Jun., 19:05, "Knud" <knu...@privat.dk> wrote:

> [...]
> den forseelse første gang i 21 år er da også et dårligt argument.
> Check straframmen for den overtrædelse du har begået og accepter/ank

Hvordan får du "mest materiel skade og meget lidt personskade", til
kun at blive materielskade?

/ Kent

Fra : Leif Neland

Dato : 02-06-09 19:30

-JH- skrev:
> Hej

> Som jeg har forstået det, står jeg til en betinget frakendelse af
> kørekortet.

BETINGET! Det betyder at hvis du ikke laver andre ulykker inden for
betingelsestiden, så beholder du dit kort.

> Jeg har kørt diverse maskiner og biler / lastbiler, i 21 år. Og det
> er første gang jeg har været uheldig.

Så rent statistisk skulle du sagtens kunne holde dig på måtten, hvis der
går 21 år imellem hvert uheld

Leif

Fra : blue

Dato : 02-06-09 19:54

"Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> BETINGET! Det betyder at hvis du ikke laver andre ulykker inden for
> betingelsestiden, så beholder du dit kort.

Ikke helt - man skal op til en kontrollerende køreprøve for at beholde
kortet...

Fra : Leif Neland

Dato : 02-06-09 22:46

blue skrev:
> "Leif Neland" <leif@neland.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke helt - man skal op til en kontrollerende køreprøve for at beholde
> kortet...

Ok, men så er det heller ikke værre.

Det lød som John (OP) troede han allerede havde mistet kørekort og
dermed arbejde.

Leif

Fra : Peter

Dato : 02-06-09 21:36

"-JH-" <dido10dk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Som jeg har forstået det, står jeg til en betinget frakendelse af
> kørekortet.

Det gør du vel kun, hvis politiet har optaget rapport.

Peter

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 02-06-09 23:14

Peter wrote:

> Det gør du vel kun, hvis politiet har optaget rapport.
>
> Peter

Tror du selv at det modsatte er tilfældet?