terror fra hjemis bilen ??
Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 02-06-09 20:58

Hjem isbilen har idag vækket vores datter 2 gange, sidst her for 2 min siden
og kl er næsten 22 ??

må de godt køre rundt og larme hele døgnet ??

(han ringer ikke kun når han er fremme som de gjorde i gamle dage, han
ringer konstant med klokken..)

thomas

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 02-06-09 21:02

Thomas Duus Jürgensen wrote:
> Hjem isbilen har idag vækket vores datter 2 gange, sidst her for 2
> min siden og kl er næsten 22 ??
>
> må de godt køre rundt og larme hele døgnet ??

Det er de nok meget bedre til at give et kvalificeret svar på i

Erik Ginnerskov

Fra : Lazy

Dato : 02-06-09 21:06

Jeg har forklaret mine børn, at når hjemis-bilen ringer med klokken, så er
det fordi der er udsolgt, nu er jeg fri for det tiggeri!

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 02-06-09 21:09

"Lazy" <p.e.borg@vaek.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har forklaret mine børn, at når hjemis-bilen ringer med klokken, så er
> det fordi der er udsolgt, nu er jeg fri for det tiggeri!

Den må jeg prøve om jeg kan få ind i konens hoved

-Leon

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-09 02:57

Leon Hulstrøm wrote:

> Den må jeg prøve om jeg kan få ind i konens hoved

Ringer du da med klokkeværket

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 03-06-09 19:03

"Lazy" <p.e.borg@vaek.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har forklaret mine børn, at når hjemis-bilen ringer med klokken, så er
> det fordi der er udsolgt, nu er jeg fri for det tiggeri!

ROFL

Stef

Fra : Morten

Dato : 04-06-09 07:32

> Jeg har forklaret mine børn, at når hjemis-bilen ringer med klokken, så er
> det fordi der er udsolgt, nu er jeg fri for det tiggeri!

Hehe. Man må da håbe dine børn er rimeligt unge, for ellers mangler de nok
noget IQ i forhold til deres alder.
Det giver jo ingen mening at køre rundt med en tom bil og ikke kan sælge
noget ;)

Mvh
Morten, der som barn har fanget sine forældre i en del sådanne pinligheder
og når ånden kommer over ham og situationen byder det, så risikerer de at få
igen af samme skuffe.
F.eks. har de bittert fortrudt at de himlede op om at ungerne (mig og min
søs) ikke skulle ligge og køre rundt i deres nye Mini - fint, så skal jeg da
aldrig nogen sinde køre i den når de alligevel gerne vil have det. Jeg nøjes
med den gamle spand, en bil er først og fremmest til at fragte mig rundt,
ikke til at blære mig med. Så skulle vi til familiefødselsdag el. lign og
skulle jeg køre hjem ja, så kunne de jo ikke blære sig med Mini'en men måtte
nøjes med den gamle. Hvis man ikke må køre i den, så må man heller ikke når
de gamle er berusede ;)

Fra : Kurt Hansen

Dato : 02-06-09 21:13

On Tue, 2 Jun 2009 21:58:15 +0200, Thomas Duus Jürgensen wrote:

> [...]
>
> må de godt køre rundt og larme hele døgnet ??
>
> (han ringer ikke kun når han er fremme som de gjorde i gamle dage, han

Folk protesterer over alt muligt nu om dage, nå også åbenbart Hjem
Is-bilen. 7 pund skidt om året Iincl. støjforurening fra kirkeklokker,
galende haner og.l.) var hvad vi regnede med, da jeg var barn. Det hærder
og lærer en at være tolerant og acceptere, at andre mennesker også har lov
at være her.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Klaus G.

Dato : 02-06-09 22:24

> [...]
> galende haner og.l.) var hvad vi regnede med, da jeg var barn. Det
> hærder og lærer en at være tolerant og acceptere, at andre mennesker
Jamen man ser sq da ingen fiskehandler køre rundt med et båthorn. Eller en
tøjbutik med sirene osv.. De må jo ikke, ellers havde vi det som man ser det
sydpå, store biler fyldt med højtalere, der larmer fra morgen til aften...

--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : J. E.

Dato : 02-06-09 22:35

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og lærer en at være tolerant og acceptere, at andre mennesker også har lov

Problemet er jo ikke udelukkende Hjemis-bilen, selv om den er irriterende nok.
Jeg fatter ikke de kan få lov at køre rundt med den larmende klokke. Så vidt
jeg ved er reglerne klare nok for hvordan et signalapparat på et køretøj skal
lyde og hvor når man må bruge det. HemIs opfylder ingen af disse krav.

Når HjemIs må, så må alle andre i princippet også og det har jo helt uoverskuelige
konsekvenser for freden i hjemmet, hvis det griber om sig. HjemIs har i øvrigt
ingen hæmninger, de kører rundt selv på højhelligdage og larmer med den
forb..... larmende klokke.

Fra : JBB

Dato : 03-06-09 05:13

"J. E." <of.post@post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
HjemIs har i øvrigt
> ingen hæmninger, de kører rundt selv på højhelligdage og larmer med den
> forb..... larmende klokke.

Jeps, ligesom de sataner med deres kirkeklokke pisser ned af alm. danskere
så snart der skal kaldes til bønnemøde eller andet fordærvende religiøst.
De har ikke engang pli nok til, at køre væk igen, de har tværtimod placeret
skidtet i et tårn, for at genere mest muligt.
Man burde kort og godt forbyde klokker og så lige tage hæmningsløst grædende
babyer, hæmningsløse knallerter, biler, gøende hunde og naboens hæmningsløse
radio med i den forbindelse.
Jeg håber sgutte der bliver krig eller andet her i landet, tænk engang en
gang eder og forbandelser der vil ryge gennem luften, hvis nogen formaster
sig til, at tænde for sirenerne - tænk hvis vi bliver invaderet en
helligdag, med hæmningsløs larm til følge..
Men så igen, hvis det virkerlig er det eneste problem, lidt klokkklang, så
går det sgu nok.
Det er støj som så meget andet.
:)

JBB

Fra : Klaus G.

Dato : 03-06-09 06:24

> [...]
> fordærvende religiøst. De har ikke engang pli nok til, at køre væk
> igen, de har tværtimod placeret skidtet i et tårn, for at genere mest
Vi har netop købt hus et sted hvor der er så lidt larm som muligt, dvs.
ingen kirke, stor vej, industri osv. i nærheden. Det kan man selv styre. Men
en hjemis bil forfølger jo en :)

Desuden er man meget meget dum hvis man en morgen vågner og tænker "hva
satan, hvornår er den kirke blevet bygget".

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 03-06-09 19:24

Klaus G. presented the following explanation :

http://www.youtube.com/watch?v=xxRGmnipPlA

--
/klaus

Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 03-06-09 22:52

> http://www.youtube.com/watch?v=xxRGmnipPlA
>
> --
Har stadigt svært ved at få vejret her 10 min efter jeg så klippet det er
for griner ramt

Stef

Fra : Peter L

Dato : 03-06-09 15:25

> Men så igen, hvis det virkerlig er det eneste problem, lidt klokkeklang,
> så går det sgu nok.
> Det er støj som så meget andet.

Vi mister med alderen evnen til at høre. Så problemet løser sig selv!
Men de fleste køber jo nok alligevel et høreapperat til 0 kr., så de stadig
kan høre klokkerne.

Mvh Peter

Fra : Kurt Hansen

Dato : 03-06-09 05:56

On Tue, 2 Jun 2009 23:35:08 +0200, J. E. wrote:

> [...]
> ingen hæmninger, de kører rundt selv på højhelligdage og larmer med den

HjemIs startede med at bimle og bamle i 1976 og må således formodes at have
vundet hævd. Hvorvidt hævd (20 år) kan udstrækkes til også at omfatte
handlinger og adfærd, skal jeg dog ikke gøre mig klog på og henviser til
jura-gruppen.

Hvis den holder i byretten, kan man altså godt håndhæve forbudet over for
andre, mens HjemIs kan fortsætte som hidtil.
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : J. E.

Dato : 03-06-09 19:23

> [...]
>
> Hvis den holder i byretten, kan man altså godt håndhæve forbudet over for
> andre, mens HjemIs kan fortsætte som hidtil.

Jeg tvivler på man kan vinde hævd på at overtræde en eventuel lov

Problemet er måske, at den aldrig er blevet prøvet ved retten.

I øvrigt var det interessant som en skrev, at de kun må ringe 3 gange
når de holder stille - nogen der ved mere om det.

Hos mig kan man sidde og følge dem en halv time rundt i hele kvarteret
og klokken bimler lystigt under kørslen.

Personligt kan jeg også godt lide deres is og handler også hos dem en gang
imellem, men rent principielt mener jeg det er forkert, hvis det skulle være
tilladt at bimle som de gør, hvis man skal se det i forhold til, hvilke regler der
i øvrigt gælder for køretøjer. Som sagt kan alle der vil lave dørsalg jo så finde
på at køre rundt med et eller andet signalapparat og påberåbe sig ret til det.

Fra : Ivar

Dato : 02-06-09 22:47

Thomas Duus Jürgensen skrev:

> (han ringer ikke kun når han er fremme som de gjorde i gamle dage, han ringer
> konstant med klokken..)

Det må han ikke. Han må kun ringe, når han holder stille.
Men de er skide lige glade.
Jeg synes også, at det er irriterende, at de kan få lov til
at reklamere for deres forretning ved at lave støj-spam.
Hvis alle butiksdrivende gjorde det, var det et rent helvede.
Jeg ved ikke hvor man skal klage. Politiet gør nok intet.

Ivar Magnusson

Fra : CC

Dato : 03-06-09 06:41

"Thomas Duus Jürgensen" skrev i meddelelsen
> [...]
> må de godt køre rundt og larme hele døgnet ??
> (han ringer ikke kun når han er fremme som de gjorde i gamle dage, han

Har du prøvet at kontakte Hjem-is og hørt deres svar ?

Fra : J W Nielsen

Dato : 03-06-09 07:13

"Thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> må de godt køre rundt og larme hele døgnet ??
>
> (han ringer ikke kun når han er fremme som de gjorde i gamle dage, han

Ja, her lever vi med det...
Han kommer hver 14'ende dag, og ringer nogle gange - kan ofte høre det af 2
gange, da han kører på begge sider af vores hus.
Det bliver til omkring 50 gange på et år og det lever vi sgu udmærket med.
Af og til handler vi endda hos ham...
Måske er vi lidt nede i "småtingsafdelingen"???
Ellers kan man selvfølgelig gå hen og få en diplomatisk snak med chaufføren?

mvh Jørgen

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-09 18:33

J W Nielsen wrote:
> Ellers kan man selvfølgelig gå hen og få en diplomatisk snak med
> chaufføren?

Glem det! Han er provisionslønnet.

--
Michael

Brugt pige- og drengetøj sælges på www.sitecenter.dk/boernetoej
25% rabat på tøjbestillinger over kr. 300.-

Fra : Pia

Dato : 03-06-09 07:00

On 2 Jun., 21:58, Thomas Duus Jürgensen <tho...@4701.dk> wrote:
> [...]
>
> må de godt køre rundt og larme hele døgnet ??
>
> (han ringer ikke kun når han er fremme som de gjorde i gamle dage, han

Jeg kan godt forstå, at det er generende, hvis man har små børn, der
skal sove. På den anden side så er vi glade for den bimlen, ellers
ville vi ikke kunne høre Hjem Is på vejen, når vi er i haven, og så
ville vi jo ikke kunne købe deres dejlige is, som hele familien
elsker.

Mvh
Pia

Fra : ebbe hansen

Dato : 03-06-09 15:27

On Wed, 3 Jun 2009 06:00:20 -0700 (PDT), Pia <zipcodes@stofanet.dk>
wrote:

> [...]
>ville vi ikke kunne høre Hjem Is på vejen, når vi er i haven, og så
>ville vi jo ikke kunne købe deres dejlige is, som hele familien

F. eks. Flødeis uden fløde
bon appetit mvh Ebbe

citat beg:
klip fra indlæg i "Foyeren"

Jeg kan godt lide is, men jeg har ingen favoritter - og så har jeg
også en fortid med EF's landbrugsordninger, der - selv om jeg hele
tiden er en stor tilhænger af fællesskabet og EU osv. - giver mig
en vis skepsis, fx fordi der vel stadig i et vist omfang bruges
gammelt smør og gammel smørolie fra interventionslagre, når de
multinationale skal producere is (?), men jeg håber, at man nu mest
og gerne fuldt ud bruger markedssmør (med eller uden EF-støtte) ;
fløde bruges vist af de færreste ved produktion af is .... - En
grøn champagnebrus er vel i øvrigt en favorit.
MVH, Niels Peter, gammel embedsmand
citat slut:

Fra : Ivar

Dato : 03-06-09 16:22

Pia skrev:

> som hele familien elsker.

Nyd den:
http://www.bt.dk/article/20060828/nyheder/108280108/

Ivar Magnusson

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-06-09 19:08

In news:mn.1c117d966e54ae9f.31159@nozpamwebspeed.dk,
Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> typed:

> Nyd den:
> http://www.bt.dk/article/20060828/nyheder/108280108/
>

> Ivar Magnusson

Hurra, tak for det Ivar. Mysteriet er åbenbart løst.

Jeg fik nogle gevaldige "drag" over nakken i gruppen, da jeg i 2006 tillod
mig at bemærke, at der var noget galt med Hjemis' varer. Jeg har
nikkelallergi og fik meget kraftige reaktioner når jeg spiste lige netop
Kæmpe Eskimo is. Jeg tilskrev det eventuelle tilsætningsstoffer (E-numre),
og jeg skal love for, at jeg blev heglet igennem af diverse skribenter, som
mente at der absolut intet var i vejen med Hjemis, så jeg løj åbenbart.

Jeg talte med chaufføren og han blev meget fornærmet og hev en tyk
fortegnelse med E-numre ud af handskerummet, som om det skulle bevise noget.
Han var totalt afvisende over for mine argumenter.

Jeg blev ikke overbevist og har derfor ikke handlet med Hjemis siden. De kan
for min skyld "bimle" alt det de vil, og det gør de hver tirsdag her.

Jeg lod mig forøvrigt engang fortælle, at der er regler for deres ringeri.
De må først ringe når de holder stille, og de må kun ringe 3 gange med
klokken for hvert "stoppested". Det gør den faste Hjemischauffør her, men
når der er afløser på, skal jeg lige love for at den får hele armen med
klokken.

Jeg har ikke små børn der skal sove på den tid hvor han kommer, så det
generer ikke mig, men jeg kan godt forstå de forældre der bliver vrede over
det.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Martin Bak

Dato : 03-06-09 20:25

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> Nyd den:
> http://www.bt.dk/article/20060828/nyheder/108280108/

Så det er Nestle? Er der ikke noget med at de ikke betaler skat i Danmark?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Max

Dato : 03-06-09 16:30

Hej Pia

> ville vi jo ikke kunne købe deres dejlige is, som hele familien
> elsker.

Ordentlig is køber man ikke ved det blå spetakel, det laver man
selv, det er billigt og tager ingen tid.

--
Mvh Max

Fra : Peter L

Dato : 03-06-09 15:40

> [...]
> Må de godt køre rundt og larme hele døgnet ??
> (Han ringer ikke kun når han er fremme, som de gjorde i gamle dage, han

Følgende er sakset fra dk.snak.vittigheder og viser hvor galt det kan gå:

"En gammel mand var død, og barnebarnet tog hen for at trøste den 95-årige
mormor.
Barnebarnet spurgte mormoren om hvordan morfaren var død.
- Han døde af et hjertetilfælde, mens vi var ved at elske søndag morgen.
Barnebarnet mente at med to så gamle mennesker, var det at bede om
problemer.
- Åh nej, min kære, sagde mormoren; for mange år siden, erkendte vi at vi
ikke længere var i topform, og besluttede at elske søndag morgen i takt til
kirkeklokkerne; langsomt og jævnt.
-Ikke noget vildt og voldsomt, sagde hun, mens hun tørrede en tåre væk, - og
hvis den forbandede isbil ikke var kommet forbi, havde han været i live i

Mvh Peter

Fra : Lazy

Dato : 05-06-09 13:08

Hvis du har en ejerbolig, så har du måske mulighed for at få justeret den
offentlige ejendomsvurdering ned. Vurderingen sættes højrere ved god
beliggenhed med flot udsigt, og omvendt sættes den lavere hvis der i
nærheden er gener som losseplads, motorvej osv, måske også støjen fra
Hjem-is bilen kan give en reduktion.