Badrenovering - nødcvendig reperation / c
Fra : Lars

Dato : 01-06-09 19:44

Hej

Er ved at købe en villa fra 1930-erne med så vidt jeg kan bedømme
orginalt terazzogulv i badeværelset.

Terazzogulvet har flere revner af ældre dato. Og på det sted, hvor
afløbet går fra badekarret og ud til afløbet på gulvet, er det nærmest
"vokset" opad - jeg gætter på, at det er et gennemtæret afløbsrør, der
er årsagen.

Mit spørgsmål er, om det er nødvendigt at hugge hele gulvet op, eller om
man kan lave en mindre reperation ved blot at tætne revnerne, hugge frit
omkring afløbet, monteret et nyt, vådrumssikre overfladen og lukke det
hele med fliser? (der er en kælder under badet)

Hvis ovennævnte ikke er en plausibel metode, kan nogen så oplyse sådan
cirka, hvad man skal regne med at betale en murer/VVS er (i Kbh) for
ophugning af et gulv ca. 4,5 kvm, nye afløb samt støbning af nyt gulv og
så klinker på. Evt. også en cirkapris på fliseopsætning pr. kvm.

På forhånd tak,

Lars